Sony domineert de verkooplijsten

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CaptnCook, 9 jul 2003.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De Engelse verkooplijsten zijn meestal toonaangevend voor de rest van Europa, althans dat denken de Britten graag. Aangezien dit een standaard lijst is die een idee geeft van de prestatie van een product houden we die graag aan.

Om het gemakkelijk te houden zetten we alleen de top 3 neer die al boekdelen spreekt..

1. TOMB RAIDER: THE ANGEL OF DARKNESS EIDOS INTERACTIVE
    2. EYE TOY: PLAY SONY COMPUTER ENTERTAINMENT
    3. SOCOM: US NAVY SEALS SONY COMPUTER ENTERTAINMENT

Nieuwkomer Eye Toy komt binnen op 2 en verdient de volledige aandacht. Het concept is briljant, "eenvoudig" en dikke fun getuige sommigen onder ons die er al flink van hebben mogen proeven. Van dit juweeltje kun je binnen afzienbare tijd een review verwachten.

Op nummer 3 verstoten van de nummer 1 staat SOCOM en ook die verdient de lof en de verkoopcijfers. De PS2 is (voor een beperkt publiek in Nederland) Online en is SOCOM is het eerste stuk gereedschap die de online machine moet laten draaien.

De nummer 1 onbetwist en met een nice ass en ditto voorgevel is Lady Lara Croft. De digitale godin staat stevig op nummer 1 en deze eer wordt gedeeld door zowel de PS2 als PC versie.

Deze top 3 evenals de hele rij met games eronder waaronder zich veel PS2 titels bevinden laten zien dat de PS2 heer en meester is in "Europa" en op elke andere console neerkijkt. Deze reign of power is nog lang niet klaar. De PS3, de PSP en de vele PS2 games die nog gaan komen zorgen dat we nog geneog te gamen hebben, nu en de vele jaren die zullen volgen.

bron: www.dgs-online.nl

2. Masterfragger

Masterfragger Veluwenaar

Leuk Bevonden:
    0
    heel fijn voor sony, maar dat britten zo dom zijn. eye toy is wel het belachelijkste spel dat er is. Als je daar lol aan beleefd kan je net zogoed meteen opgehaald worden door mannen in witte pakken. en wat socom betreft, sony heeft gewoon geen goed netwerk, ik heb het gespeeld, maar na 1,5 uur ben ik ermee gestopt omdat er gewoon geen server zonder lag te vinden is. Daarnaast verbleekt het spel als je het naast bijv. UC legt. En maak je maar geen zorgen, de psp gaat het echt niet maken. En de ps3 word over 2 jaar verslagen door de xbox2, gewoon omdat online gamen heel belangrijk is en microsoft daar gewoon meer ervaring heeft, en natuurlijk diepere zakken :p

3. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Of Sony het online gaat redden weet ik niet maar eyetoy is echt leuk!!
    Vooral de dames krijg je daarmee goed aan het gamen en zo haal je er weer een hele lading nieuwe users bij, sony heeft er echt wel goed over nagedacht en waarom zou die psp het niet gaan maken.. k vindt deze post echt dom fanboy gedrag! ze pakken het iig wel slim aan

4. Koe Jager

Koe Jager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    eye toy is wel leuk ja, eventjes. het is meer iets voor casual gamers die maar 15 minuutjes per dag gamen. de spellen hebben totaal geen diepgang en worden snel saai

5. MoJoo

MoJoo Owned in Alle FPS.:)

Leuk Bevonden:
    0
    Toch hebben gamecube en xbox meer fan's.

op gamez.nl was een poll welke de beste console was.

39 % Xbox
    35 % GameCube
    12 % Playstaion

En de rest ging naar andere oudere consoles

6. Masterfragger

Masterfragger Veluwenaar

Leuk Bevonden:
    0
    @hantheman

ff chillen, ik zeg alleen maar ff dat ik eye toy geen bal aan vind en het lijkt mij toch sterk dat mensen dit echt gaan spelen, ik vind het zelf niet eens een echt spel. En ik zeg dat nintendo in het handheld gedeelte zo sterk staat dat je veel geld nodig hebt om daar een beetje competitie aan te geven, en laat nou sony de armste van de 3 zijn, en als je dan op alle fronten wil mee strijden ga je eraan kapot, daarom voorspel ik dat de psp en de ps3 het allebei niet gaan halen.

7. biertje-bbm

biertje-bbm Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    misschien dat de playstation fans te druk bezig zijn met hun console om met domme polls mee te doen ;)

wel leuk om te zien dat mijn lieve xboxje zo gewaardeerd word.....

ach als je niet kan winnen op de verkoop lijsten dan maar met een poll }:]

8. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    LOL, weer een PS2 afzeiktopic8)
    Playstation heeft iets leuks en het moet weer afgezeken worden.
    Schijnbaar vinden de meeste mensen dat niet, aangezien de PS2 nog steeds veel beter verkoopt dan de Xbox en GC

Laatst bewerkt: 9 jul 2003
  9. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Dus nu beweer jij omdat jij het niet leuk vind, andere mensen het ook niet leuk vinden?

Bedoel je nu Sony Computer Entertainment of Sony Global? SCE is namelijk een onderdeel van heel Sony.

Ja, en Jomanda voorspelde dat de wereld drie jaar geleden zou vergaan dus daar moet niemand zich wat van aantrekken.

Tja dat zegt wat zeker, laten van de 300 leden er nu 39% een Xbox hebben, 35% een GC en 12% een Playstation.

300 leden tegenover miljoenen andere mensen?
    Lekkere vergelijkingen trek jij zeg|:-

Moet je hier eens zo'n Poll houden, wedden dat dan de Xbox meer fans heeft met op de tweede en derde plaats de PS2 en de GC??

10. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    echt niet xbox is veel beter ach donder op playstation 2 rullez acht wat weet jij er nu van gamecube is veel liever!!! echt weer zo'n bl44t topic dus.

11. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Tuurlijk zegt dat wat, xbox & GC zijn de faforiet van de leden van gamez.nl, zoals er uit de pol komt, begrijpelijk.
    Wat jij zegt is een makkelijke oplossing hoor. Als zoveel mensen een ps2 kopen, zouden er toch ook veel meer op de ps2 moeten stemmen.
    om hier een poll daarover te houden is zinloos, dit is een xboxsite.. Maar gamez.nl is een site voor alle consoles en PC!
    Dat slaat dus nergens op om hier een poll te houden.

12. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    1. Ik wil hier geen Poll houden, ik maak een vergelijking.

2. Het zegt niets. Je kan toch de mening van bijv. 300 leden niet vergelijken met de grote massa van miljoenen gamers? Dit is echt zo'n onzinnige RTL 4 poll. ''wat vinden jullie van rosbief?'' 60% van de 150 ondervraagden vindt het lekker en de overige 40% heeft liever iets anders. Dus concludeerd RTL 4 dat het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking rosbief lekker vind. 150 mensen tegenover circa 17 miljoen mensen. En dat zegt dan wat over een mening van alle fans?

13. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    1: Dat is dus een domme vergelijking
    2: Ik vind rosbief lekker.. Oh jah, RTL4 concludeert verkeert, ik zeg dat de xbox & GC de faforiet zijn van de leden van gamez.nl, neit van de rest van de wereld.

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het zal wel|:-

PS2: 51,2 miljoen stuks verkocht
    GC: 9,4 miljoen stuks
    xbox: 8,0 miljoen stuks (weet ik niet helemaal zeker)
    Volgens mij heeft de PS2 toch wel IETS meer fans hoor!!!!!!!

Helemaal mee eens!!!!!!!

Dus die 300 (ofzo iets) leden zijn hetzelfde als die 70 miljoen gamers|:- |:-

Dit is dus een domme post.

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    ZOOOOOOOOOOOOOO!! Jij bent echt slim!! Je kan zeker in de toekomst kijken???
    Waarom zijn de Britten stom?? Omdat ze de PS2 het leukste vinden??
    En wat je uitleg over Socom betreft, die klopt niet helemaal.

En wat Socom betreft, sony heeft een slecht network|:- |:-
    Ja zal wel.
    Nee Unreal is lekker! Heerlijk zo'n chaos spel waar je alleen maar als een idioot loopt te knallen. Nee, dat verveelt niet!

16. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    dat sony domineert is al langer bekend ....

17. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Tja, wat wil héh, Playstation heeft meer naamsbekentheid en heeft een voorsprong van 1,5 jaar..
    (Maar de hardware is ook al half verouderd.)
    Als je te blind bent om te zien dat de ps2 daarom meer aanhangers heeft, dan moet je haast wel fanboy zijn.
    Enneh wouter, op jou reageer ik niet eens, heeft toch geen zin bij jou..

18. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    d0h..
    wouter heeft 2 verschillende threads geopend waar Sony de hoofdzaak is...
    ongeveer dezelfde reacties...

19. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    in princiepe helemaal mee eens, maar ik moet toch ff kwijt dat Unreal Championship tenminste niet de zoveelste Delta Force (Ghost Recon, Socom, you name em) is...je hoeft er niet van te houden, maar als je 't aankan zijn snelle FPS-ers _O_

20. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    iid, ...wat wil je d'r mee zeggen:confused:

Deel Deze Pagina