1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sony kan voorsprong xbox 360 niet inhalen.

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door harry potter, 22 nov 2006.

  1. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony kan voor sprong xbox 360 moeilijk in halen.

    En ik zal in dit stuk je zegen waarom dat het heel moeilijk
    Gaat zijn om dat in te kunnen halen.

    1 in japan zijn 80.000 ps3 verkocht en in de vs 200.000.
    wereldwijd zijn dat er 280.000 dan.

    Verder heeft Kaz Hirai, president van Sony CEA, gezegd dat er 100.000.
    Ps3 per week worden verscheept voor de vs en japan wat ik begrepen heb.
    Dat zijn dus 400.000 ps3 per maand. En even voor de duidelijkheid van
    De xbox 360 zijn er nu 7 miljoen verkocht. Dus dan zouden er tegen de tijd dat de ps3
    hier uitkomt in maart 2007. Minstens 1.9 miljoen ps3 verkocht moeten zijn verdeelt over de vs en japan. En als je er dan vanuit gaat dat sony hier wel genoeg ps3 kan leveren voor de lanceer dag bijvoorbeeld 500.000 ps3. en er daarna ieder week 100.000 ps3 bij komen. Dan zou sony eind maart ongeveer 2.4 miljoen ps3 heben verkocht hebben in de vs japan en europa. Als al mijn berekeningen kloppen heeft sony in december 2007 ongeveer 7.6 miljoen ps3 verkocht verdeeld over japan de vs en europa. De ander landen waar hij ook uit komt zijn niet mee geteld het gaat alleen over de verkopen van japan de vs en europa. Maar aan gezien Ms beweert eind 2006 10 miljoen xbox 360 te hebben verkocht en in juli 2007 zelf 15 miljoen. Word het voor sony erg moeilijk gemaakt om zoon achterstand in te halen. Natuurlijk weet ik niet hoeveel ps3 er in de overige landen worden verkocht. Maar ze moeten echt heeel veel ps3 gaan maken om dat in te halen.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2006
  2. Nukeshell

    Nukeshell Active Member

    Berichten:
    526
    Leuk Bevonden:
    2
    Houd er wel rekening mee dat de productie zal toenemen... Als het Blu-Ray probleem is opgelost, zal het al een stuk schelen.
     
  3. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Op het moment dat de PS3 in Europa verkocht gaat worden, zal de productie echt dik de lucht in vliegen.. Aangezien ze dan wss ook wel voor Japan en de VS meer kunnen gaan produceren.
     
  4. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    dus jij beweert dat er in 1 maand 3 miljoen opeens worden verkocht? Deze belofte/schatting kan ms nooit waarmaken. Ook al is er sinterklaas en kerstmis, nooit dat ze 3 miljoen in 1 maand verkopen
     
  5. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt maar de xbox 360 inhalen zal niet gemakkelijk zijn.
     
  6. Nukeshell

    Nukeshell Active Member

    Berichten:
    526
    Leuk Bevonden:
    2
    Die 7 miljoen Xbox 360 Consoles waren toch cijfers van eind september ofzo?
     
  7. woolyonline

    woolyonline I will kill you!!

    Berichten:
    929
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja eind september volgens mij, maar sinterklaas en kerst geeft echt een hele dikke boost, a) cadeau's b) gears of war pack.
     
  8. Last-Warrior

    Last-Warrior Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    1
    Zeg nooit nooit. Je weet maar nooit misschien krijgt microsoft een tegenslag ( Zal wel niet en ik hoop het ook niet )
     
  9. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    beetje vroeg om dat nu al te gaan roepen niet ?
     
  10. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Ergens rond 2008 wordt Sony wel weer koploper hoor, wees maar niet bang. Er zijn twee generaties meer dan 100 miljoen consoles verkocht, die fanbase valt heus niet zomaar weg. Xbox verkocht +- 25 miljoen, met geluk wordt dat nu 40 , en daar gaat de PS3 echt wel overheen.
     
  11. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Daarnaast gaan de games bepalen welke console het beter gaat doen en om eerlijk te zijn ben ik op de 360 nog geen game tegengekomen die de PS3 volledig doet vergeten. En ja daar zit Gears of War ook bij.
     
  12. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag staat er net een bericht op Tweakers.net erop over de voorspelling qua verkopen van Sony.

     
  13. Andy01

    Andy01 Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze maken 100 euro verlies per verkochte console, en moeten het volledig hebben van de verkoop van spellen, van deze vergelijking klopt geen moer.
     
  14. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk niet dat de PS3 de 360 nog makkelijk in gaat halen, zelfs als je er aan denkt dat de productie nog toe gaat nemen. Ja, de 360 gaat uitiendelijk winnen op de markt denk ik. Het zou me verbazen als de PS3 de 360 nog in gaat halen.
     
  15. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony wil dus in 6 jaar 120 Miljoen Ps3's verkopen, dus dat zijn z'n 20 Miljoen per jaar!!
    Waarom vind ik dat daar geen reet van klopt :confused:
     
  16. Nukeshell

    Nukeshell Active Member

    Berichten:
    526
    Leuk Bevonden:
    2
    Tegen de tijd dat de PS3 de 360 heeft ingehaald zijn we al weer toe aan de Next-Gen Xbox.
     
  17. volley

    volley Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft overschat zichzelf wel. Ze hebben op de X06 beweert dat ze in de levenstijd van de 360 100 miljoen xbox 360 zullen verkopen. ik denk nietdat dat gaat gebeuren want het word in het begin het meest verkocht. daarna word het minder en minder en minder. maar sony zal heus de eerste paar weken wel een aantal miljoen in europa verkopen.
     
  18. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ALS ze dan miljoenen Ps3's hebben, wat ik me niet kan voor stellen.
    En wie zegt dat die cijfertjes kloppen?
     
  19. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Je weet niet wat de levensduur van de 360 is hea. En het is een feit dat steeds meer mensen een console kopen.

    Maar ik denk dat Sony Microsoft nog makkelijk kan inhalen (theoretisch). Maar voor wat ik nu hoor en lees ben je beter af met een 360. En dan doel ik niet alleen op de games die nu uitzijn, maar ook op wat de ontwikkelaars zeggen over de 360 en PS3. Het lijkt erop dat de PS3 weinig voordelen heeft tov de 360. En bovendien is de 360 wel een stuk goedkoper.

    Maar het blijft natuurlijk om de games draaien, als Microsoft voor een goede gameondersteuning zorgt maken ze denk ik zeer goede kansen om deze generatie aan kop te eindigen.
     
  20. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony heeft 120 miljoen ps2s verkocht (ook in ong 6 jaar).. daar zullen ze het op baseren denk ik...
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006

Deel Deze Pagina