Sony loopt weer uit zijn nek te lullen..

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door inflatable, 3 dec 2002.

1. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Of althans een Playstation site..

http://www.playnation.nl/news/?articleid=34

1. Sony-netwerk?? Er is helemaal geen Sony-netwerk, men loopt dus gewoon te liegen of men heeft er de ballen verstand van..

2. Geen lag met 56k spelers?? LOL!! Ping 160 is al lag genoeg voor mij, en dat is nog maar met 1 speler.. Weer een leugen dus, of totale domheid..

En dan zijn er dus hele volksstammen die deze onzin nog geloven ook.. ]:-

Boudewijn Buch (RIP) had denk ik wel gelijk dat hij vond dat 99% van alle mensen dom zijn, verklaart een hoop dingen.. 8)

Waar maak ik me nou weer druk om, ga gamen.. ;)

Laatst bewerkt: 3 dec 2002
  2. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    dreamcast ging ook zonder lag met 56k online.. niet compleet onzin hoor.. op een snel console netwerk kan het wel..

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het verbinden gaat misschien lag-loos, maar het spelen van zware games gewoon niet via 56k.

4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    bwahaha weer een truc van Sony om mensen aan de ps2 te krijgen :p. Voordat ie uitkwam hoorde ik ook dingen als super graphics en hele mooie tech demo's. maar toen TTT en R5 er eindelijk waren bleken ze zo erg bout te zijn..

5. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ps2 grfx zuigen over het algemeen, vaak nog onder n64 niveau vind ik.. als ze gewoon antialliassen hadden ingebouwd hadden alle games er standaar zo als gt3 uitgezien, maar nu zijn een boel games onscherp en lelijk door jaggies, dat had de N64 dankzij een ingebouwde AA mogelijkheid niet..

6. Dokterh

Dokterh EnoZ:1337

Leuk Bevonden:
    0
    HAHAHA, lag-loos met 56k no fucking way (ben zelf jaren lang 56k gebruiker geweest). laagste ping ooit: 110 hahaha
    Vuile leugenaars

7. inflatable

Leuk Bevonden:
    0
    The Arowana, er bestaat helemaal niet zoiets als een console netwerk, met die gedachte gaan de meeste mensen de fout in.. Al het dataverkeer van consolegames gaat ook gewoon via het internet (net zoals met PC games)..

Xbox Live biedt ook geen netwerk zoals sommigen denken.. Wat XBL wel biedt zijn centrale lokale servers waar men op inlogt zodat (lokale) spelers elkaar snel kunnen vinden, en andere features die rankings & voicecomm mogelijk maken.. Dit is voor elk XBL spel hetzelfde.. MS vraagt voor deze service een kleine vergoeding..

Sony biedt helemaal niks van dit alles.. Alles wat ze bieden is een modem zodat je contact kan maken met het internet.. De gamedevelopers mogen dan zelf uitzoeken hoe ze online gaming implementeren in hun games als ze dat willen (zelfde als bij PC games).. Spelers zullen elkaar dus niet kunnen vinden als ze niet tegelijkertijd met hetzelfde spel zijn ingelogt ergens, omdat er geen centrale inlog plaats is zoals bij XBL, ook ontbreken rankings & voicecomm (tenzij developers zelf centrale servers gaan runnen voor hun online games) .. Dit is uiteraard allemaal gratis (tenzij een developer zelf geld vraagt voor een online service)..

Lagvrij gamen met een 56k is een fabeltje, iedere PC gamer die ooit met een 56k online gespeeld heeft weet dit gewoon (geloof me maar als 31 jarige met al ruim 20 jaar algemene gaming ervaring & werkend in de ICT).. Je "kale" ping naar het internet is al ruim boven de 100 met een 56k, en dan doe je nog niks met de verbinding..

Trouwens is het wel grappig dat men XBL 'broadband only' noemt, want in feite kan iemand wel inbellen met een 56k via een PC die internet deelt met een Xbox op LAN.. Maar omdat de Xbox zelf alleen een ethernet aansluiting heeft, noemt men het dus 'broadband only'.. De kans dat je 56kers op XBL tegenkomt is dus wel aanwezig, maar zal zeer klein zijn, omdat het algemene beeld is dat het niet kan, en omdat het voor de mensen die het toch proberen zelf ook niet leuk spelen is met hoge pings & lag..

Of is het zo dat XBL je verbinding eerst test op bandbreedte voordat je kan registeren? Dit zou ik wel een goede optie vinden om 56kers te weren.. Kan iemand die de XBL UK beta geprobeerd heeft hier duidelijkheid over geven?

Het is alleen jammer dat MS zoveel tijd nodig heeft om hier in Europa ook allemaal XBL serverparken op te zetten, dat moet toch sneller kunnen dan pas in maart 2003.. Maarja, zal wel een marketing strategie zijn.. 1 Voordeel hebben wel dan wel als Europese XBL gamers, er zullen meer games beschikbaar voor zijn tegen die tijd.. ;)

8. inflatable

Leuk Bevonden:
    0
    Ter aanvulling op het XBL verhaal.. Het zou kunnen dat de XBL serverparken met elkaar in verbinding staan via speciale "aangelegde" verbindingen, ik heb ooit eens gelezen dat MS hiervoor met een grote netwerk leverancier een deal had gesloten (weet de naam niet meer van die leverancier, maar het was net zoiets als KPNQwest zeg maar).. Op deze manier zou je idd wel kunnen spreken van een speciaal afgesloten XBL netwerk die snelle verbindingen tussen XBL gebruikers van verschillende lokaties mogelijk maakt..

Maar ik weet dus niet of het b.v. mogelijk gaat worden om b.v. als Nederlandse XBL gebruiker te spelen tegen een Amerikaanse XBL gebruiker.. Ik denk het eerlijk gezegd niet, want zodra je gaat spelen is het volgens mij gewoon een directe verbinding tussen de 2 spelers en niet via het XBL netwerk meer.. En pings NL <-> US zijn toch boven de 100..

Als het wel allemaal via XBL zou blijven lopen, en dus via die speciale verbindingen, dan kun je echt spreken van een volwaardig XBL netwerk..

We zullen zien, het is nog niet helemaal duidelijk allemaal..

9. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    internet is een kabeltje tussen pc's.. ps2 is geen pc, dus geen internet..
    het gaat door dezelfde kabels, maar that's it, je wou toch niet beweren dat je met je telefoon kan internetten of dat teletext hetzelfde als internet is? want het gaat ook via dezelfde hoop draatjes..

jij zegt het volgende:
    [qoute]Trouwens is het wel grappig dat men XBL 'broadband only' noemt, want in feite kan iemand wel inbellen met een 56k via een PC die internet deelt met een Xbox op LAN.. [/qoute]

waarschijnlijk bedoel je hetgeen wat een tijdje geleden in 1 of ander xbox magazine stond (weet naam niet precies).. je vergeet hierbij dat je ook weer alleen van kabeltjes van het internet gebruikmaakt, omdat je alleen met andere xboxen in verbinding staat.. correct, je staat met computerservers in verbinding MAAR zoals je weet is het gewoon mogelijk om data van de xbox op je pc te installeren en te versturen, niet dat je der zonder emulator iets aan hebt, maar toch..

Laatst bewerkt: 4 dec 2002
  10. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Anti Alliassen is ook ingebouwd in de hardware van de PS2, maar is niet foutloos. De dubbele beelden die de PS2 produceert ( ben even naam kwijt ) kwamen niet met elkaar overheen waardoor je een soort van Matrix effect krijgt tijdens het spelen. Als men de AA uitschakeld is is daar geen sprake van. Is ook een van de redenen waarom verscheidene mensen denken dat de PS2 gerushed de markt is op gezet ( wat uiteindelijk goed voor Sony is geweest )

11. Hotshot

Hotshot Guest

Nee soms moet je ACCEPTEREN dat de PS2 keigoed is klaar..
    Fanboyz val me niet aan =(
    Altijd dat afzeiken...

Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2002
  12. inflatable

Leuk Bevonden:
    0
    The Arowana, voor alle 3 de consoles heb je gewoon een internetverbinding via een ISP (Internet Service Provider) nodig als je online wilt gamen hoor.. Maar jij beweert dat dat niet juist is, en dat consoles dus hun eigen manier hebben om met elkaar te communiceren (protocol), via de kabeltjes van de telefoon of kabeltelevisie..

Dat is dan wel wereldnieuws hoor, vertel ons allemaal maar eens fijn hoe dat protocol heet en hoe het werkt dan.. ;)

En dat de Xbox het meest op een PC lijkt is ook zo'n kortzichtig verhaal.. Natuurlijk lijkt de Xbox qua structuur het meeste op een PC, maar men vergeet wel dat alle gameconsoles gewoon computers zijn die in de basis allemaal hetzelfde werken.. Voor de PS2 is zelfs een oficiele Linux-kit te koop b.v., en zo kan ik nog wel ff doorgaan.. Maar is dit belangrijk? Dacht het niet.. :{

13. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ik zeg niks over een nieuw protocol.. het gaat uiteraard volgens hetzelfde protocol anders kan je niet op servers inloggen.. ik bedoel dat je een console niet op een (zonder emulator) functionele manier kan verbinden met een pc (behalve een server) maar alleen met andere consoles die dezelfde programmeertaal hebben...

sterker nog, het zit bij alle consoles ingebouwd in de hardware zowat.. er is bij de ps2 (heb ik gelezen) geen ingebouwde anti-allias tool.. dachtik zo..

je komt zelf ook behoorlijk fanboy achtig uit de hoek hoor..

Laatst bewerkt: 6 dec 2002
  14. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Arowana?

Een telefoon kan best internetten.

De PS2 kan ook gewoon internetten.

De dreamcast kan ook gewoon internetten.

Waarom... nee niet omdat ze op de PC lijken ofzo.

Maar omdat ze het juiste protocol gebruiken. VOlgens de redenatie die jij hanteert zouden Macintosch computers ook niet op internet kunnen. Of een computer die op Unix draait.

Leer eerst je feiten goed, want vlak nadat de ps 2 gelaunched was werd al door Novell aangekondigt dat er een Novell server zou komen voor PS2. Er is bijvoorbeeld laatst nogal wat ophef geweest dat hackers de dreamcast al hacking tool gebruikten. Hij was klein, kon een broadband adapter (NIC) aan en je kon nogal makkelijk je eigen software erop schrijven.

Consoles gebruiken hooguit een ander protocol voor gamen tegen dezelfde consoles (Hoe dom ze dan ook moeten zijn want dat kost geld en mensen moeten er ook maar voor willen ontwikkellen). Maar de meeste zullen gewoon TCP/IP gebruiken hoor.

PS.:"Een spelconsole netwerk bestondt niet voor de DC, Sega maakte gewoon afspraken met providers zodat ze een "snelle" verbinding konden krijgen voor DC computers die gratis was. In Nederland ging dit haast niet door, door ruzie van sega tegen over de providers. Bijvoorbeeld over de telefoon tikken (die er in de USA niet zijn voor lokaal inbellen), en voor dat vaste bedrag per maand, want dat wou sega ook niet. Verder brachten de meeste providers nogal wat geld in rekening die sega dan zou moeten betalen. (telfort heeft later het internet toegang van NL verzorgt. Je belde bij telfort in, en die zorden er dan voor dat je online kon.)"

15. ReApHeR

ReApHeR Graveyard Squad

Leuk Bevonden:
    0
    Sterker nog het is vrijwel niet mogelijk om over internet andere protocollen te gebruiken dan ip(X) (tcp/udp verkeer)(ipx wordt vrijwel nooit gebruikt over internet). Dit doordat een protocol routeerbaar moet zijn. Bovendien is unix/linux/mac/os2warp etc gewoon uitgerust met de tcp/ip stak.

Maar die lag bij modems is niet zo zeer afhankelijk van het protocol maar de manier van werken totaan de inbel server. Dit gaat namelijk op de oude modeleer techniek van analoge signalen. Dit wordt dusdanig gestoord dat je een min ping van 100ms kan halen. Dit veroorzaakt als lag. Zeker als je in een dorp woont met een slechte telefoon netwerk. Hier heb je bijv rond de 200ms standaard. Das niet erg best dus. Tevens kunnen moderne spellen zoals (PC: battlefield) geen kleinere pakketten versturen, dan wordt 56k te krap. Natuurlijk kan je dit wel optimaliseren, maar er is altijd een max.

Zelf heb ik wel eens op de DC ferrari (ofzo) en andere games gespeeld online, maar dat was niet altijd lagloos :mad: (het werkte wel :D)

16. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Online met de DC in Nederland was gewoon kut. Telfort kon gewoon niet het goede netwerk leveren. In de VS schijnt het beter te hebben gewerkt.

Waarom anders zijn spellen als PSO daar een veel groter success geweest. (Ok lokale telefoon kosten zijn daar ook gratis enzo.)

17. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    hahaha... Zoiets stoms heb ik nog nooit van mijn leven gelezen.

Laat mij die logica even voortzetten...

Internet is een kabeltje tussen 3 mainframes (ja, zo is het toch echt begonnen, hoor!). Aangezien de drie mainframes inmiddels vervangen zijn bestaat internet helemaal niet meer.

Hahaha... Ik ga even over de grond rollen... Kan iemand me straks oprapen? :D :+ :D :+ :D :+ :D

18. ReApHeR

ReApHeR Graveyard Squad

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat:

a) zoals je daar geen locale telefoonkosten hebben
    b) toen de tijd er veel meer huishoudens alleen maar modem hadden, dus tja de lag van modems waren ze wel gewend.
    c) eerste console met online mogelijkheden
    d) Spelen waren niet al te complex.

19. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    en auto's zijn van hout.. (ja, zo is het toch echt begonnen hoor) jaja.. what's your point??

btw: ik geef me gewonnen wat betreft de internet kwestie.. ik zat 'internet' en 'world wide web' volgens mij doormekaar te halen.. wat met een dreamcast of ps2 een website bekijken kan volgens mij nog steeds niet..

Laatst bewerkt: 9 dec 2002
  20. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nou ja. Je meldt zelf dat een PS2 geen computer is en DUS geen internet kan. Da's natuurlijk kletskoek.

Een GSM telefoon is ook geen computer. Je wil me toch niet vertellen dat ik die WAP pagina's zelf in zit te tikken, he? Is toch echt internet, hoor.

Nou, vooruit dan maar. Ik vergeef je... ;) :+

Deel Deze Pagina