Zelf heb ik een sony trinitron 37 cm van ongeveer 6 jaar oud. Daar bij heb ik totaal geen problemen.. maar alsi kmijn xbox aansluit op de Sony trinitron een gewone 3:4 tv van ongeveer 60 cm van mijn ouders aansluit dan zijn de kleuren heel raar en flikkerd het beeld heel erg. ik heb hem op alle scart aansluitingen geprobeerd en overal doet ie hetzelfde.. ik heb voor de rest niks aangesloten op de tv.. Wie kan mij helpen?!!?!?!!
Heb je gekeken of het zetten op 50 of 60Hz nog uitmaakte? Anders; is die tv van je ouders misschien met ingebouwde video ofzo zodat je nu last hebt van Macrovision beveiliging?
misschien ondersteunt de televisie van je ouders geen 60 hz? Je kan hem op 50 hz zetten in de XBOX shell, door op options te drukken, video, en dan pal mode. dat zou de oorzaak kunnen zijn. weet je ook zeker of je hem goed hebt aangesloten?
ah je was me voor. macrovision heb je toch alleen met dvd films? ik heb met spellen geen probleem als ik die aansluit aan me video recorder.
switchen tussen 50 en 60 hrz heb ik ook geprobeerd.. en ik heb hem precies op dezelfde manier aangesloten als op mijn tv. zowel via de voorkant waar ik rechstreeks dat gele stekkertje in kan steken als via de achterkant met de scart verloopje en daar heb ik hem op allebei de scart aansluitingen gedaan maar overal geeft ie hetzelfde beeld
het kan ook nog te doen hebben met het beeldsysteem waar de televisie van je ouders op staat, misschien staat het wel op NTSC?
Misschien een brakke aansluiting op die TV? Of een vieze aansluiting, met wat aanslag ofzo? Heb je er al eens een video op aangesloten? Doet die het wel goed? Het werkt op die ene tv wel goed, dus zou je het in die andere tv moeten zoeken denk ik.
De videorecorder die er normaal op zit doet het gewoon prima.. Ik zal dat schakelen tussen pal en ntsc opzoeken in de gebruiksaanwijzing.. en de aansluitingen schoonmaken.. iniedergeval alvast dankjewel allemaal.
Er zijn weinig tv's die kunnen schakelen tussen PAL en NTSC maar je weet nooit. EDIT: weinig die je met de hand kunt schakelen. Die Macrovisio zit idd alleen bij films maar ik wist niet zeker of hij nu een game probeerde of een film maar het gaat dus gewoon ook om de games begrijp ik. Heb je een andere console in huis? Of ooit geprobeerd op die tv? En die deed het wel goed? Ik vind het zo gek dat een video dan wel gewoon werkt via die scart en je xbox niet. Ze sturen toch een soort gelijk PAL signaal naar je tv. Vaag.
ik heb alles geprobeerd... alles scart aansluitingen schoon gemaakt... gekeken of ik dat pal/ntsc kon switchen maar dat kan niet... maar het beeld blijft flikkeren en de kleuren blijven heel flets.... het zal wel iets in de tv zijn... als iemand nog ideeen heeft dan hoor ik het graag!!
Wouter had het ook, bij RSC alleen bij sommige banen, EN hij heeft volgens mij ook een sony trinidinges. Wouter!
ik heb het inderdaad ook bij RSC... alleen ook de menu's en het intro filmpje geven allemaal die kut kwaliteit.
he en allebei hebben jullie een Sony TV? ALs dat zo is zou ik maar eens met MS bellen of zij dat niet eens kunnen gaan onderzoeken ofzo dat kan geen toeval meer zijn.
Ja dat is het gewoon, nu je het zegt! Sony zit de boel te naaien. Blij dat ik een Philips heb gekocht want die zullen wel niet meer zo snel met een cd-i opvolger komen