Sony's antwoord op Xbox Live

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CaptnCook, 6 jan 2004.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Een tijdje geleden maakte Phil Harisson, vice-president van SCEE, al een toespeling op het gebruik van de EyeToy technologie bij de PS3. Vandaag werd deze stelling wat toegelicht.
    Men kondigde namelijk aan dat men momenteel bezig is met het opzetten van een groot communicatienetwerk voor PS2 en PS3. EyeToy speelt hierbij een zeer belangrijke rol, vandaar dat het systeem de naam EyeToy: Comms meegekregen heeft.
    Sony wil hiermee een plaats creëren waar mensen via EyeToy en hun PS2 samen kunnen komen, en zeker niet enkel om te gamen. Tot de mogelijkheden behoren het versturen van boodschappen (op filmpjes) via e-mail en live video chat. Men is ook van plan het versturen van geluids-, foto- en videobestanden toe te voegen. Al deze zaken zouden al vanaf de launch beschikbaar zijn. Bovendien moet EyeToy: Comms een van de belangrijkste troeven worden van de PS3.

Volgens bepaalde bronnen zal dit product tegen het einde van het jaar in Amerika verschijnen, daarna volgen Europa en Japan. Dit bericht is nog niet officieel bevestigd, maar lijkt in elk geval wel geloofwaardig.

www.insidegamer.nl

2. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Joepie:confused:

3. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben beniewt of Sony hier een vergoeding voor gaat vragen. Daar waren ze namelijk zo tegen in vergelijk met xbox live.

4. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Best vet, als je geen xbox hebt teminste. Dan wordt het toch meer dan alleen maar een gameconsole.

5. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    wat me wel leuk lijkt is als sony ervoor zorgt dat je iemand anders zou kunnen zien tijdens het online gamen. Maar dan moet het zegmaar mogenlijk zijn om iemand op te roepen om te zien.

6. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Nou leuk hoor jongens... Echt een meerwaarde tegenover Xbox live hoor! NOT :)

Wat is nu het nut van het kunnen versturen van videobeelden naar elkaar, als ik mensen wil zien ga ik de straat op en maak ik daar wel een praatje. Nee Xbox live voldoet prima, praten onder het gamen is gaaf. Maar nogmaals het versturen van zelfgemaakte videotjes enz... Nee dat hoeft van mij niet... :)

7. Leuk plan maar met de huidige Xbox zou je al plaatjes kunnen verzenden van PC naar Xbox als microsoft dit zou willen.

En die PS3 begint al een beetje te lijken op een PC! Daar was iedereen toch zo tegen?

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    vreemd genoeg verwacht ik nog steeds een eyetoy voor de xbox ... om berichten te sturen moet je wel uniek zijn ... sony heeft nog steeds geen vaste gamertag ... een gemis

dus sony komt ook met een gamertag bij de ps3 launch .. kortom .. ik weet nog niet welke console ik na mijn box ga kopen... waarschijnlijk een xbox, omdat ik aan mijn doosje gehecht ben ... en ik nix heb met sony

9. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Sorry maar ik hoef helemaal geen videobeelden naar iemand anders testuren enzo:)

Ook heb ik geen intresse in het versturen van e-mail en videochat.

Dit alles kan ik wel met mijn gare pc,en dus is dit totaal overbodig.
    (Voor mij althans)

Nee ik heb al een tijdje Ps2 online hier,maar echt,als je Xbox Live! gewend bent,stelt het geen ene moer voor van sony hoor.

Misschien dat Gran tourismo 4 hier voor mij verandering in kan brengen,maar ik betwijfel het:)

Ik speel eigenlijk helemaal niet meer online.
    Ben nu bezig met offline games als Manhunt en Ghosthunter,en vermaak me prima hoor alleen:)

Gelukkig weet het vrouwtje ook altijd wel leuke bezighed teverzinnen,maar ik ga weer helemaal offtopic:)

*Conclusie*:Al kan ik boodschappen doen met mn P2,zou ik het nog niet doen!!

10. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    "Sony's antwoord op Xbox Live"

Een beetje rare titel, gezien 't feit dat dit weinig met Xbox Live te maken heeft, en de meeste features van Xbox Live al (in een iets minder elegante vorm) in de betere on-line PS2 games zitten (invitations, friend lists, clan list in SOCOM2).

Een toepasselijker antwoord van Sony is wellicht:
    (http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?section_name=ret&aid=2768 over de Kerst verkopen in 2003 ):
    "
    Microsoft got it badly wrong with its software line-up, with only Project Gotham Racing 2 performing anywhere near acceptably out of a ten-strong first party line-up, key third party exclusives conspicuous by their absence and Live failing to provide the crucial 'killer app' draw commercially that was hoped for.
    In fact, sales of Sony's broadband adaptor have vastly outstripped Live, although Sony isn't shouting about it in its usual understated fashion."

11. odebeijer

odebeijer A Dutch Ghost

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je in helemaals naam elkaar willen "zien" tijdens het gamen? Plus dat het alleen maar dataverkeer vreet. En besides communiceren is toch al voldoende. En dat terwijl je nog geen vaste gamertag hebt. Ze hadden de netwerk adapter niet zo vroeg aan moeten kondigen, duurde veel te lang voordat ie hier uiteindelijk was. Microsoft heeft daarvan geprofiteerd en het idee veel beter uitgewerkt.

Maar ik heb echter ook een ps2, maar vindt het gewoon een gemiste kans, die waarschijnlijk niet meer goed te maken is.

12. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Mwa,ik vind het wel grappig als er een soort webcam voor de xbox zou worden uitgebracht. Lijkt me wel grappig dat je elkaar kan zien tijdens het gamen. Ik denk eigenlijk ook wel dat dat er gaat komen. Microsoft kennende.... :D Maar die gare spelletjes hoef ik niet.

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De feestdagen zijn inmiddels voorbij en de meeste winkels maken de balans van december op. Zo heeft online shop EB games laten weten dat Need For Speed Underground de best verkopende game op alle platformen was, maar dat ook True Crime, Final Fantasy X-2, Medal of Honor Rising Sun, Lord of the Rings: Return of the King, Tony Hawk's Underground en Mario Kart: Double-Dash!! zeer goed hebben verkocht. Ook PC games verkochten in december boven verwachting goed, hoewel er in het afgelopen kwartaal een duidelijke trend naar beneden te zien is als het gaat om verkochte PC games.
    But the sales increase didn’t come easy. Griffiths said it took more extensive and more aggressive advertising campaigns to drive consumers to its stores. But the results for EB were positive, with sales outpacing the industry’s and GameCube and Game Boy Advance sales performing especially strongly, jumping 70 percent over last year’s same period sales.

Het grootste "nieuws" komt echter van Wall Street analyst Michael Pachter van Wedbush Morgan Securities. De beste man verwacht namelijk dat de consoles weer in prijs zullen dalen. Pachter denkt zelfs te weten dat Sony de eerste zal zijn om de Playstation 2 voor 149 dollar aan te bieden.

www.gamer.nl

Laatst bewerkt: 7 jan 2004
  14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Sony heeft op dit moment geen echte service, vandaar dat ze er ook geen geld voor vragen. Wanneer ze echter een dergelijk breed communicatie netwerk opbouwen is het niet meer dan logisch dat daar geld voor wordt gevraagd.

Deel Deze Pagina