1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Soul Calibur IV

Discussie in 'Algemeen' gestart door iMark 007, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Soul Calibur 4

    [​IMG]

    Uitgever: Namco Bandai Games
    Ontwikkelaar: Namco Bandai Games
    Genre: Vechtspel
    Release: 31 juli 2008
    Consoles: Xbox 360 en Playstation 3
    Online modus: Ja

    Informatie:

    De Soul Calibur serie begon zijn bestaan op de Dreamcast en was daar een groot succes. Het grote verschil met andere vechtgames is dat de karakters in Soul Calibur niet met hun vuisten, maar met hun eigen unieke wapens vechten. Zo hebben karakters zwepen, enorme bijlen, zwaarden, staven, etc. Een tweede deel was dan ook al snel in de maak die uiteindelijk uitkwam voor de Playstation 2, Gamecube en de Xbox. Deze titel was ook populair, maar net iets minder dan zijn voorganger. Een derde deel van de serie kwam exclusief uit op de Playstation 2, aangezien deze daar de beste verkoopcijfers genoot. Het verhaal van de serie draait om twee legendarische zwaarden met ongekende krachten, Soul Edge en Soul Calibur.

    De strijders die elkaar tegenkomen in de queeste om de macht van deze wapens te gebruiken voor hun eigen doelen is het resulterende vechtspel. In het vierde deel in de serie gaat dit verhaal door en zullen in ieder geval Ivy, Mitsurugi en Nightmare uit de vorige games terugkomen. Er zullen ook absoluut de nodige nieuwe karakters in het spel zitten en hebben vijanden verbeterde kunstmatige intelligentie en zijn er realistische omgevingen met interactieve levels te vinden.

    Meer info:

    In een bijzonder verrassende aankondiging maken Lucasarts en Namco bekend dat Darth Vader en Yoda hun entree zullen maken tot het Soul Calibur universum. Niet samen, maar in respectievelijk de Playstation 3 versie (Darth Vader) en de Xbox 360 versie (Yoda).

    Soul Calibur IV, het vervolg op een van de beste beat-em up's ooit, zal naast een uitgebreide singleplayer ervaring ook online te spelen zijn op de PS3 en Xbox 360. Dat vertelde de director van het spel, Katsutoshi Sasaki, aan EGM Magazine. Volgens hem willen de fans van Soul Calibur maar al te graag via internet een robbertje vechten met elkaar waardoor Sasaki het gewoon niet over zijn hart kon krijgen om deeltje vier zonder online multiplayer in de winkels te laten verschijnen

    Verder laat de man ook weten dat we niet alleen met de vaste personages uit Soul Calibur IV online zullen kunnen gaan, maar dat je ook met je eigen ontworpen vechtersbaas aan gevechten via internet zult kunnen deelnemen. Het enige waar Namco Bandai op dit moment nog over twijfelt is of we onze custom characters ook zullen kunnen ruilen met andere spelers. Soul Calibur IV zal dit jaar in de winkels moeten liggen, een precieze datum blijft nog even uit.


    XBW Gamepage:

    Soul Calibur IV xbw gamepage

    Screenshots:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Filmpjes:

    Soul Calibur IV Teaser (website Gametrailers)

    _0/_0/
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2008
  2. The Disco Mole

    The Disco Mole Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    0
    SOUL CALIBER IS BACK, THK U GSUS.
    wow ik ben blij heb het vroeger 24:7 op de dreamcast gespeeld en nu kan ik het weer doen? JOEPPIE
    LANG LEVE DE LANGE SPRINGSTOK
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Beste game ooit imo. Het gevoel van echt aan het vechten zijn was echt onovertroffen op de dc, niet dat halve gedoe zoals met DOA. Uren en uren gespeeld en 100-en kameraden afgemaakt die langs kwamen. Wist al een tijdje dat ie kwam, alleen te lui om een thread te openen :+
     
  4. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Klopt, de officiele aankondiging was geloof ik 13 juni, zo'n 2 weken terug.
    Persoonlijk vind ik DOA ook erg tof, maar die speel ik nu al 2 jaar online, ook al met DOA Ultimate. En qua gameplay is Soul Calibur minstens net zo goed, misschien wel beter dan DOA. En waar Virtua Fighter 5 niet online gaat, doet Soul Calibur het gelukkig wel.
     
  5. Hezzel

    Hezzel Peace in my Panties

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    1
    mooie startpost
     
  6. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Beste beat-em-up ooit is wat overdreven na mijn mening wel een beetje smaak hand to hand of wapens ma'ja.

    Zelf wacht ik altijden op deze game :) nightmare!!

    En welke char zou de xbox krijgen??~~
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    yep blijft zeker een kwestie van smaak, maar ik vond en vind dit zeker weten de beste. Leuke toevoeging was voor mij ook dat ontzettend veel moves echte wu-shu moves zijn en dat je ook allerlei authentieke vormen kon winnen die ze dan uitvoerden.
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Deel 3 nooit gespeeld, deel 2 en 1 wel heb hem nog op de DC :).

    Nou'ja ik speel denk wel liever soul calibur dan DOA gewoon omdat meer chars en nou'ja zwaarden !! :cool:
     
  9. Mystic2010

    Mystic2010 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk online :D . En volgens mij krijgt de story mode extra glans door de mogelijkheid om achievements te vergaren :)
     
  10. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Soul Calibur is altijd een van mijn favo fightinggames geweest, alleen jammer dat je Soul Blade niet in je post noemt....de eerste echte voorganger van Soul Calibur. Ik heb alle delen echt kapot gespeeld en ik kick ass met Cervantes.

    De quote Tanscending history and the world, a tale of souls and swords...eternally retold blijft mij ook altijd bij evenals de intro van Soul Blade. _O_
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2007
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    :) toen was nightmare d'r volgens mij nog niet ;) maar het is idd de voorganger voor soul calibur. Alleen minder bekend of niet?

    Speel nog steeds wel deeltje 2 op de xbox werdt ook tijd voor een deel 4...
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook altijd een Soul Calibur fan geweest vanaf deel 1 op de DreamCast. Soul Blade ken ik wel maar heb ik zelf nooit intensief gespeeld. Anyways, toen men dit aankondigde was het voor mij gelijk een must-have. Gezien DOA4 nog steeds een monopoly positie geniet op de 360 qua fighters (Arcade games ff niet meegerekend) is dit een zeer welkome toevoeging. Ik weet dat Virtua Fighter 5 er ook nog aan zit te komen, maar ik heb hem op de PS3 gespeeld en dat is totaal niet mijn type fighter. Soul Calibur IV komt er daarentegen zeker te weten in ! :)
     
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Wordt zeker een topper waarschijnlijk meer move's betere grapisch etc etc.

    Alles net wat beter en online, nou'ja das mij best genoch ^^.
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Soul Calibur is voor mij een van de beste fighters. In geen enkele andere game zie je zo'n goede combinatie van flitsende actie en toch nog voldoende diepgang in moves. Virtua Fighter gaat nog dieper, maar komt voor mijn gevoel altijd veel minder spectaculair over. Soul Calibur is gemakkelijk te leren en het counter systeem is perfect. Geen simpele auto-damage zoals bij DoA, het enige dat je doet is een opening creeeren in de verdediging van de tegenstander en daarna hoor je daar zelf iets mee te doen. Het vette is dat ook jij weer gecountered kunt worden en zo krijg je een mooi steekspel waar wapens op elkaar blijven kletteren zonder dat iemand wordt verwond. Ik heb Soul Calibur I en II (laatste deel op de Xbox) echt kapot gespeeld. Het lijkt me echt geweldig om dit online te doen tegen mensen. Zelf speel ik erg graag met Rafael (heeft van die effectieve steek en dodge moves) en Taki (puur voor de lange combo's). Erg goed vind ik ook dat met sommige characters ik totaal niet kan spelen (lees: vooral lomp, groot en sterk), maar gevechten tegen zulke mannetjes blijven altijd imposant. Ja, ik heb zeker zin in SCIII. Hoop dat ook dit deel er weer zo mooi uit ziet, vooral de gevechtsanimaties... en ook de muziek mag van mij weer net zo bombastisch klinken. :)
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2007
  15. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Tekken en SC hebben 1 ding gemeen: de klappen komen echt HARD aan. Een Helaas is dat bij DOA en VF wat minder.

    Het is inderdaad mooi dat je bij SC altijd op twee manieren zo'n parry kan doen (naar voren en naar achteren), dat maakt de gameplay wat meer onvoorspelbaar dan tekken, waarbij alleen sommige vechters (zoals Jin, Paul en King) een reversal kunnen doen. Ik kan echt niet wachten op Tekken 6 en vooral SC4. Ik ga SC echter wel op de ps3 halen want die d pad van de 360 controller is naar mijn mening echt totaal niet geschikt voor beat em up spellen.
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Dan gebruik je toch de analoog? Gaan quarter circle moves ook meteen gemakkelijk. :)
     
  17. Hvc.

    Hvc. keep ya Head Up..!

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind soul calibur na DOA de beste beat um up serie die er bestaat, tekken vind ik nep en VF heb ik nooit gespeeld :)
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    >_> analoog is zo fake weet niet, je moet gewoon met de thumbpad spele.
     
  19. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik hoor inderdaad wel vaak dat de D-pad van de 360 niet lekker werkt. Op mijn draadloze controller heb ik er geen last van. De d-pad zit daar lekker stevig en met spelen heb ik nooit problemen. Ik heb ook nog een controller met draad en die speelt juist niet lekker. Daar zit de d-pad wel behoorlijk los. Met DOA 4 heb ik bijvoorbeeld al problemen om te rennen. Misschien dat het daaraan ligt, want mijn draadloze controller speelt gewoon lekker met DOA.

    Klopt, Soul Calibur ziet er zelfs spectaculair uit als je er niets van bakt. Met DOA heb ik aardig zitten oefenen om nog wat moves uit mijn hoofd te leren. Door de online modus raakte ik wat meer bedreven in dat spel. Ik heb zelf Soul Calibur 2 gespeeld en Soul Calibur 3 heb ik hier nog liggen. Heel af en toe pak ik het nog op. Maar dan is het vooral button bashen, omdat ik alle moves dan alweer vergeten ben. Maar zelfs dan ziet het er spectaculair uit. Met Virtua Fighter zie je dat spektakel niet zo. Maar met deel 4 ga ik wel veel oefenen. Ik denk niet dat je online ver gaat komen met button bashen. Ik denk dat DOA gevoeliger is voor button bashers, maar online had ik bijna nooit moeite om ze te verslaan
     
  20. breakcore

    breakcore ----

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    De legandarische versie op de Dreamcast heb ik doodgespeeld. Daarna is het niet beter geworden. Echter wel altijd fan geweest van deze serie. Ben erg benieuwd. Risico is groot dat ik deze game ga aanschaffen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina