1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Soul Calibur IV

Discussie in 'Algemeen' gestart door iMark 007, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Hier zijn wat ingame screenshots van Scheherazade:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. NanoZ

    NanoZ Active Member

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    3
    Komt voornamelijk omdat er nog geen DOA 5 is uitgekomen..
    Over die Screens: Poppetje lijkt op Xianghua
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ja beetje jammer we hebben al een character met zo'n wapen:p

    Ik zou graag iemand zien met Sai's
     
  4. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    oh alsjeblieft, doa word zo hard op neergekeken in de fighting game scene. Als je denkt dat DOA 'de' fighter in die scene us weet je echt niks.

    en als je het hebt over doa online is het helemaal onzin. de serieuse spelers spelen samen offline. (1 van de VF spelers die ik redelijk vaak zie behoort tot de top van Nederland, krye) en die gast speelt nu gewoon vollop VF. Online is casual.

    Doa = dammen
    Fighters = schaken
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  5. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Denk dat je DOA wat onderschat hoor, tuurlijk voegt het counteren een luck element toe. Maar het gaat stukken dieper dan dat.
     
  6. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Die gozer speelt denk alleen maar voor de World Cyber Games. Als DOA 4 nog gespeeld zou worden bij de WCG, dan zou hij gewoon nog DOA spelen. Want DOA Ultimate heeft die ook kapot gespeeld. Met DOA Ultimate deed ik ook wel eens mee aan die online toernooitjes (van de KnightS clan). DOA is veel makkelijker om te leren dan Virtua Fighter. Maar moeilijker is niet per definitie beter. Ik ben meer een casual speler, daarom trek ik meer naar DOA. Voor hardcore fighter fanatiekelingen zoals jezelf is Virtua Fighter een prima keuze. Per ongeluk winnen is er dan niet meer bij, dan win je echt op basis van skills. Met DOA kan een mindere speler wel van een goede winnen, ik heb ook per ongeluk een keer van Krye gewonnen online. Met Virtua Fighter kan dat niet. Soul Calibur vind ik een ideale mix tussen de 2. Easy to learn, difficult to master. Met Soul Calibur kan je al snel een paar goede combo's maken. Het instapniveau is niet zo hoog, daarom denk ik dat SC zeer populair gaat worden online. Bij Virtua Fighter is het instapniveau best hoog. Ik heb het ook geprobeerd met pen en papier erbij. Maar ik vond het te moeilijk en online speelde ik niets klaar. Dus toen was ik weer terug gegaan naar DOA, dat beviel me weer een stuk beter. Ik denk dat ik ook weer veel plezier kan halen uit Soul Calibur, maar dat komt ook door de wapens en de characters.
     
  7. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Soul calibur is ook meer van je kunt lekker bashe en het werkt. Alleen kun je ook gewoon combo's en alles maken. Dus je kunt soul calibur lekker op verschillende niveau's spelen.
     
  8. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Soul Calibur is denk het leukste spel voor button bashers. De paar keer dat ik Soul Calibur 2 en 3 heb gespeeld, was voornamelijk button bashen. Als je niet online kan spelen, heb ik niet zo'n zin om alle moves uit mijn hoofd te gaan leren. Maar SC bied al veel spektakel als je niets kan. Met een paar simpele drukken op de knop kan je leuke moves maken. En je kan redelijk snel leuke combo's ontdekken. Maar het spel gaat wel zo diep dat hardcore spelers ook veel plezier eruit kunnen halen
     
  9. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat is ook het betere aan soul calibur 4, online modes. Je leert er gewoon nieuwe combo's door en alles. Ik heb door DOA online veel meer combo's, juggle's geleerd.
     
  10. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Door DOA online wist ik pas wat counters waren, ik snapte echt niet wat die gasten aan het doen waren. En ik had al best veel Dead Or Alive 3 gespeeld, maar ik kwam pas echter het begrip "counter" toen ik Ultimate online begon te spelen. Dat is ook juist het leuke aan de online mode van DOA, je kan naar anderen kijken en daar leer je weer veel van. Zoiets hoop ik ook bij SC4
     
  11. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Counteren is geen geluk denk ik, dat is yomi (lezen van je tegenstander). Als je countert en je tegenstander doet een throw ben je hard de lul. Counteren moet je niet doen als je niet redelijk zeker bent van wat je tegenstander gaat doen.

    En ik denk niet dat ik het onderschat, en ik erken wel dat de top ook gewoon goed is en daar kom je niet zo bij. Maar ik zeg wel dat de system mechanics gewoon niet kunnen tippen aan de andere spellen die nog vollop worden gespeeld in de competieve scene. Nieuwe spellen zoals VF5 en Tekken5DR(waar ik een hekel aan heb) en ook niet aan oude spellen als Super Street Fighter II Turbo en Street Fighter 3 Third Strike.
    Ik weet zn redenen voor spelen niet maar hij is goed.

    En idd complexiteit is niet perse een garantie voor goede gameplay, maar
    diepgang wel (is wat anders). Ik vind niet dat DOA die diepgang heeft, tis ene beetje te casual.

    Is cool hoor als je daarvan houd ik ga je niet bashen. Maar ik reageerde op de notie dat de fighting game scene klein is omdat DOA5 niet uitwas, wat geowon dikke onzin is.

    *edit* ik denk dat de VF5 learning curve een beetje overschat wordt. Het is zeker een spel met moeilijke technieken en een spel waar je constant moet opletten wat er gebeurt (een simpele jab op normal hit of counterhit verschild heel erg als je kijkt naar de situaties die t geeft). maar als je het stap voor stap neemt lukt t wel hoor, ik wil mensne graag helpen.
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Nee, maar kijk; door counteren heb je alsnog een zekere geluks factor. Tuurlijk hoe beter je bent hoe beter je de moves leert kennen ook ziet wat de tegenstander doet. Maar er zal altijd een geluks factor bij het counteren blijven.
     
  13. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga Krye vragen wat ie vind :9
     
  14. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Krye boeit me niet. Ken het wel uit ervaring. ;)
     
  15. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    ok ik sprak m net, mischien onderschat ik doa toch wel een beetje.

    ff een quote om terug te gaan naar waarom ik reageerde in de eerste plaats.

    Krye zegt:
    reden dat de fighting game scene niet groot is
    Krye zegt:
    is omdat iedereen te lui is om shit te leren
     
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Daar geef ik hem ook wel gelijk in inderdaad. Als je uiteindelijk een fighter een tijdje speelt leer je ook je tegenstanders move's. Of ieder geval elke chars move set. En naar aanleiding hiervan kun je counteren en het voorspellen. Alleen zal dit voorspellen altijd met een zekere mate van geluk gaan ;).
     
  17. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dit nieuwe character heeft wel een apart wapen vind ik.

    [​IMG]

    En het spel schijnt 31 juli uit te komen in Europa. Precies in de zomervakantie, dus dat komt mooi uit. Dan heb ik meer tijd om te spelen dan met school
     
  18. Hvc.

    Hvc. keep ya Head Up..!

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 18 apr 2008
  19. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de volledige line-up van characters al bekend?
     
  20. Hvc.

    Hvc. keep ya Head Up..!

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina