1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Soul Calibur IV

Discussie in 'Algemeen' gestart door iMark 007, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dat vind ik nog het leukste character dat er nieuw bijkomt. Ze heeft ook een normale cupmaat, dat overdreven gedoe hoeft van mij niet. Ik heb veel zin in het spel, maar het is nog maar 3 maanden wachten. Valt best mee. Dan pak ik weer pen en papier erbij en ga ik lekker oefenen. Ik hoef niet keigoed te worden, maar ik wil wel weten wat ik doe. Button bashen gaat snel vervelen
     
  2. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Klinkt een beetje als een of andere sekte 8)
     
  3. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    nee het klinkt als gamen zonder lag waar je serieus skill kan meten.
     
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Zolang het niet lagt ben ik wel tevreden :). Zeker omdat het altijd op een bepaalde seconde aankomt. Dat is bij alle betere fighters zo. Zeker omdat elke seconde een verschil kan maken in fighters.
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    mwaoah , dat vind ik wat kort door de bocht. De Reden dat Fighting games niet meer zo populair zijn als pakweg 10-15 jaar geleden is dat andere genres zich beter hebben kunnen ontwikkelen.

    Ik bedoel denk maar terug naar de launch van bijv Tekken2 op de PS1, dat was op dat moment absoluut de grootste game van dat moment waar iedereen op zat te wachten,..

    maar toen op een gegeven moment kwamen de first person shooter en het online spelen via LiVE bijv opzetten. Dat was allemaal nieuw en cool en dat veranderd nu nog steeds met zowat elke nieuwe grote game terwijl het fighting genre nog verdacht veel lijkt op wat we 10 jaar geleden ook al speelden.

    zeg nu zelf, los van een aantal lagen diepgang en een verbeterde presentatie is er weinig veranderd sinds VF.

    ik geloof niet dat gamers nu luier zijn dan voorheen,.. als je kijkt hoeveel leeswerk vereist is om als leek wegwijs te raken in bijv World of Warcraft dan is dat wel wat meer dan de moveslist van SFII uit je hoofd leren O-)


    Ik heb t idee dat de developers gewoon niet aandurven hier wat nieuws in te proberen. Zo komen er bijvoorbeeld zelden nog nieuwe franchises in het fighting genre op de markt (op de ps1 en ps2 werdt nog wel eens wat geprobeerd maar als er nu eens iets nieuws komt is het meestal een licentie game) Dus spelen we nu allemaal nog steeds VF, SC, DOA, MK , SF,.......

    En breek me de bek niet open over de side-scrolling beat-em-ups, WAAR BLIJFT DE NEXTGEN STREETS OF RAGE !!! :):

    nog zo'n genre wat uitsterft omdat iedereen maar bij elkaar afkijkt en denkt dat alle gamers alleen maar dezelfde meuk jaar in jaar uit willen spelen.

    /end rant
     
  6. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    [​IMG]
    Niet echt supertof ofzo, maar ik vind het shirt wel leuk. :)
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2008
  7. Narcosis

    Narcosis PSN Tag: Narcosis8

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er ook een LE voor de PS3 met een shirt met Darth Vader erop? dat zou wel stoer zijn:D
     
  8. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Vast wel, die zie ik echt wel komen.
     
  9. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk zo uit naar dit spel. Eindelijk online jullie allemaal afmaken met Voldo en Kilik O-)
     
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Haha, de release datum is wel bekend :). Kijk er zelf ook erg naar uit. Wordt weer eens tijd voor een next-gen fighter. En soul calibur is zeker 1 van de betere. Nu maar hopen dat het online goed gaat werken.
     
  11. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    online gamen zonder lag bestaat niet. je kan niet om de snelheid van licht heen. informatie moet reizen.

    ik ken virtua fighter spelers in japan waar mensen in de grote steden allemaal glasvezel hebben, en alsnog vertellen die mij dat als ze dan in de arcades spelen hun timing helemaal off is. er is met glasvezek alsnog minimaal 2 frames lag, en dat verkloot inderdaad een heleboel situaties in de gameplay.
    ontwetendheid, zal het je niet kwalijk nemen maar sorry vf5 is een heel ander spel als vf1, en 2, en 3. de vernieuwen van 4FT naar 5 was inderdaad niet extreem nee.
    als je denkt dat de diepgang van sf2 stopt bij het onthouden van een movelist weet je daar ook niks van. ik ben zelf een totale noob tot het spel maar een game die al 20 jaar enorme opkomsten krijgt voor tournooien is geen simpel spel. er zit heel veel verborgen diepgang in.

    en wow met fighters te vergelijken is echt dikke onzin. totaal wat anders, je vaardigheden worden op een hele andere manier gebruikt. (trouwens WOW is wel HET spel wat ik associeer met luie gamers.)

    en over nieuwe fighting games. Wat dacht je van arcana heart, akatsuki blitzkamp, sengoku barasa x, melty blood, dat zijn er een paar die me te binnen schieten.
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2008
  12. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Ben jij na het spelen van Virtua Fighter dan helemaal uitgeput? Gamers zijn sowieso lui.
     
  13. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het niet over physieke inspanning. Ik heb het over trainen, maandenlang de slechtste zijn tot je begint mee te kunnen doen. omdan mischien een paar jaar later tot de top te behoren.

    en ik vind gamers niet zowiezo lui. die gasten die op top niveau spelen in bepaalde shooters, RTS games, en natuurlijk fighters zijn allesbehalve lui.
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2008
  14. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Normaal houd ik niet echt van dit soort games, maar deze trekt mij toch aan. Even afwachten of die echt mooi is en dan halen uit de budgetbak :)
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    misschien druk ik me wat ongelukkig uit, ik zie echt het verschil wel in gameplay tussen VF en VF5 en je zal mij nooit horen beweren dat SFII geen diepgang heeft maar ik probeerde alleen maar aan te geven dat de ontwikkeling van het fighter genre toch op hele andere manieren gebeurt is dan bijv de fps.

    Een beetje zoals de Jrpg, voor de leek is er weinig verschil tussen Lost oddyssee en FF7 terwijl er voor de liefhebber ontzettend veel verbeteringen inzitten.

    Je bent toch met me eens dat ten tijde van Tekken2 Fighting games zo'n beetje het populairste genre was en dat je de liefhebbers nu met een vergrootglas moet zoeken.

    Ik geloof niet dat dit veroorzaakt is doordat gamers te lui zijn , ik denk dat op de hardcore na veel oudere gamers op het genre uitgekeken raken doordat er op de oppervlakte weinig vernieuwingen in lijken en nieuwe gamers toch om welke reden dan ook eerder een Halo kopen dan een VF5.

    En de games die je noemt als nieuwe entries in het genre,... ik ken ze eerlijk gezegd niet terwijl ik toch zowat dagelijks wel wat gamesites doorlees.

    Denk jij ook dat men dit type games nog amper koopt (in EU en US dan) omdat gamers te lui zijn?

    ik denk dat ze niet meer de aantrekkingskracht op de gemiddelde gamer hebben die ze vroeger hadden.

    *edit* las je reactie hierboven net, denk je dat de goeie fighters van tegenwoordig TE hardcore zijn en daardoor afschrikken?
    te gericht op de japanse markt waar dit genre nog wel heel populair is?
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2008
  16. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    het zijn hele andere genres, hoe ze zich ontwikkelen is niet te vergelijken vind ik. Ik kan op zich wel begrijpen dan voor de gewone gamers fighters heel barebones ogen, maar je ondenkt de diepgang pas als je het gaat leren. Fighters zijn ook niet automatisch beter met 'meer.' dit is geen genre waar nieuwe perspectieven, nieuwe soorten controls (motion sensor ofzo) het spel beter maken. Vernieuwings elementen zijn dingen als Parryen in sf3, Ofensive moves in vf5. dat zijn subtiele gameplay elementen die weinig uitmaken voor de gamers die toch gene figgters spelen

    En in mijn ervaring is de meerderheid van die mensen die nog met fighters bezigzijn volwassen.

    fighters krijgen geen aandacht dus tsja.

    Het is niet voor iedereen, dat cool. Wat ik bedoel met lui is die mensen die zeggen "oh dat lijkt me vet" maar dan afhaken als ze doorhebben dat niet niet zoals met een shooter het spel erin stopt en gelijk kan knallen. Het kost gewoon een beetje meer effort, maar met die effort komt veel voldoening als je gewoon kan zeggen "ik ben goed."
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2008
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    dus de learning curve is te steil?

    daar zit wel wat in volgens mij, bijv Rainbow Six Vegas, wat 1 van de moeilijkere shooters is kun je toch als beginner al meteen meedoen en zelfs met een beetje mazzel wat kills maken.

    Bij VF5 kun je alle geluk van de wereld hebben maar een echt goede speler ga je als beginner noway verslaan.

    Maar dan nog,.. waarom krijgen fighters geen aandacht meer? Waarom probeert er niet iemand een toegangkelijkere fighter te maken?
     
  18. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is waar ik op doelde met luiheid. Ik zeg niet iedere shooterfan is lui. Als dat je genre is doe je ding. Ik bedoelde die mensen die het niet eens de kans willen geven door de learning curve, ookal vinden ze het nog zo vet, ze willen niet leren.
    het is moeilijk een game te maken die én toegankelijk is, én waardig is voor serieuse competitie. En competitie is toch wel het doel van een fighter.

    SF4 (check nieuwere beelden, heel opgeschoond) willen ze toegankelijker maken voor casual gamers. En ze zijn ook bezig met super street fighter 2 turbo te reanimeren in HD en ze rebalanceren het ook en maken de inputs wat makkelijker voor de gamers van vandaag. Ze proberen het wel, maar mensen moeten het wel een kans geven. En niet ophouden als je 3 weken ingemaakt wordt. Ik ben net begonnen met 2d fighters, en ik verwacht dat ik voorlopig niks ga winnen, zeker een paar maanden voordat ik ook maar de bare basics doorheb, maar straks, als ik mischien een redelijke speler ben, gaat dat goed voelen.

    Denk aan echte sport, je wint niet zomaar, maar als je veel traint en wint, dat voelt goed.
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2008
  19. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Ontopic mischien?
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zolang SC maar op de achtergrond speelt mag hier best over fighters worden gediscussieerd. In dit geval niet storend.

    Ik vind de LE btw wel erg vet! Echter ik moet nog steeds sparen voor een goede stick en dan kan ik beter de gewone editie kopen :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina