1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Soul Calibur IV

Discussie in 'Algemeen' gestart door iMark 007, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luigy

    luigy Active Member

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    0
    HEt omgekeerde klinkt logischer. al die characters kiezen denk het wapen wat het best bij hun past :)
    Yoshimitsu mert bij ons altijd de prakker genoemt, omdat je daar iedereen lekker mee kon prakken als die zo op zun zwaard ging staan. we lagen echt in de krukels toen we dat voor het eerst deden:emo:
     
  2. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ze zitten hier gewoon 1 van mijn favo spellen af te kraken, DOA 4. Ik heb nog nooit zoveel tijd gestoken in een online gedeelte van een spel als met DOA 4 en DOA Ultimate. De characters vind ik helemaal niet op elkaar lijken. Behalve dan de characters met een overeenkomstige vechtstijl zoals Hitomi en Ein. Maar voor de rest speelt iedereen anders. Met Soul Calibur kan je misschien meer variaties toevoegen door de wapens. De wapens kunnen het spel meer diepte geven. Met DOA wordt natuurlijk alleen met de vuisten geknokt. En over dat verhaal, intussen heeft ieder character in DOA dat ook wel, als je alle delen hebt gespeeld tenminste. DOA heeft op dat vlak een andere insteek dan Soul Calibur. SC komt op mij altijd als wat serieuzer over dan DOA. Maar persoonlijk kan ik me daar niet aan storen, een verhaal is maar een extraatje, het knokken staat voorop. Ik vind DOA een luchtige fighter die gemakkelijk op te pakken is voor iedereen. De meeste moves zijn gemakkelijk uit te voeren. Ook het counteren heb je zo onder de knie. Ik wil geen fighter met de diepte van Virtua Fighter 5, uit dat spel kon ik totaal geen plezier halen. Dat ging mij allemaal veel te diep en het oogde weinig spectaculair. Ik heb al een beetje ervaring met SC 2 en SC 3 en daar schud je ook al snel leuke moves uit je mouw. Plus het ziet er leuk uit op je beeldscherm. Misschien niet zo spectaculair als DOA, want in DOA vind ik de verschillende verdiepingen gaaf en je kan goed de omgeving gebruiken bij je moves. Een nieuwe DOA is voor mij een blinde aanschaf, bij Soul Calibur wacht ik even af. Het staat of valt bij een lobbysysteem. Ik wil net zo'n lobbysysteem als bij DOA, zodat je met meer man in een party zit en je ook naar de wedstrijden van anderen kan kijken. Bij een online systeem zoals Virtua Fighter 5, dan laat ik SC 4 gewoon in de winkel liggen. Dan vind ik het spel veel te snel saai worden. Dus ik hoop echt op een lobbysysteem. Moet kunnen zou je denken, want zelfs DOA Ultimate had het al in februari 2005. Ik hoop niet dat gaan zitten miepen over meer lag bij een lobbysysteem, want dat vind ik onzin. Die verhalen hoorde ik bij VF 5. Ik heb bijna nooit last van lag bij DOA en ik heb al duizenden potjes gespeeld. Meer dan 4000 bij DOA Ultimate en meer dan 2000 bij DOA 4. Even ter vergelijking, bij Virtua Fighter 5 vond ik het na 10 potjes wel welletjes online. En dat heeft alleen maar te maken met een lobbysysteem
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ik vermoed dat het andersom is. Ik weet het, jouw omschrijving klinkt logischer... maar Soul Calibur gaat uiteindelijk om de wapens. Men heeft de wapens eerst verzonnen en daarna de characters daar omheen gedesigned. De characters belichamen de kenmerken van de wapens die ze dragen. Ik weet het , het klinkt onlogisch en beide theorieën lijken ook nog eens op elkaar. Ik dacht eerst ook zoals jou, maar dit drong ook pas een tijdje geleden tot me door ondanks dat ik SC (en Soul Edge) al zo lang speel. :)

    EDIT: Ik moest zelf wel erg lachen toen ik de eerste keer met Voldo speelde. Soms lijkt het wel of die vent sex heeft met zijn tegenstander joh, zo raar op en neer beweegt ie. Geweld is duidelijk puur genot voor Voldo. ;)

    @Supremacy NL: We kraken niks af, maar we vinden het wel leuk om jou uit de tent te lokken. ;) Maar even serieus, DoA is gewoon een ander spel, met een ander vecht systeem. Persoonlijk bevalt mij (na lang spelen en analyseren) het counter systeem van DoA helemaal niet. Het voelt gewoon te cheap aan. Je zou hard moeten werken voor counter damage, maar bij DoA gaat het automatisch. Ja, je moet de counter move wel goed timen, maar de rest gaat vanzelf. En soms vliegt er wel 20% van die healthbalk door zo'n move.

    Geef mij op dat gebied maar SC. Counteren gaat op dezelfde manier.... maar dan ben je er nog niet. En dat is het mooie van het systeem. Je tegenstander staat daar dan een aantal frames versuft en je moet dan zelf bedenken hoe je die tijd gaat benutten. Grab je hem? Unblockable, maar dan zul je wel snel moeten zijn. Hoge-, lage-, of middenstoot inclusief combo? Prima, maar damage uit een counter ligt over het algemeen laag, dus het ligt ook helemaal aan welke move je op je tegenstander uitvoert. En daar komt ook nog bij: behalve daar versuft staan kan je tegenstander je moves nog steeds counteren. Het ziet er niet alleen mooi uit (counter op counter op counter), maar het zorgt er ook voor dat je tenminste nadenkt over wat je gaat doen met je tegenstander. Snelle, eenvoudige damage? Waarschijnlijk krijg je dan een counter terug, of toch iets gemeens? Een korte, onverwachte jab? Weinig damage, maar tenminste wel *free*. Sommige spelers vallen zelfs helemaal niet aan en laden hun character op voor een extra sterke treffer daarna.

    En dan heb ik het nog niet gehad over de keuze tussen horizontaal zwaaien (minder bereik, meer zekerheid op een treffer) vs verticaal steken (meer bereik, maar gemakkelijker te ontwijken) vs traptechnieken (ehh... snel ofzo?; in ieder geval onverwacht als je continue staat te zwaaien met je wapen). Grabben zou ik ook kunnen toevoegen, maar dat is ook mogelijk bij DoA.

    Over dat grafische lobby systeem van DoA: prachtig systeem, maar ik ga je nu al teleurstellen. Dat komt *no way* in SC. Het is gewoon een uniek systeem bedacht voor DoA en ik kan me niet voorstellen dat ze zoiets gaan nadoen in SC. Tenminste, als je het over die rare poppetje hebt waarmee je in zo'n ruimte kunt rondlopen. Past ook helemaal niet in de stijl van SC. Als je het hebt over meekijken terwijl anderen vechten en met elkaar chatten: ik hoop het ook en het zou een goede zet van Namco zijn. Aan de andere kant: SC is gewoon heel vet en dat er al MP in zit is voor mij al een prima reden om het spel te halen. Zelfs zonder MP zou ik de next-gen SC zonder twijfel halen. Dat komt denk ik omdat de epische setting + vechtstijlen met wapens mij voldoende aanspreken. Zolang ie maar goed is... ik had begrepen dat deel 3 op de PS2 tegenviel en ik hoop niet dat ze op herhaling gaan met deel 4. Mijn laatste SC was deel 2 op de Xbox btw.

    EDIT 2: spelling & stuff.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2008
  4. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat me ook leuk lijkt is het veranderen van wapens dus Raphael met een scherm-zwaard zo iets. En niet alleen dat het zwaard rood is i.v.p. blauw. ;)
     
  5. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Mooie uitleg Zifnap. Je legt het zo netjes uit dat het in de startpost zou moeten staan ;) Dit soort dingen wist ik nog helemaal niet. Ik heb Soul Calibur 2 en 3 gespeeld, maar nooit zo lang. Lang niet genoeg om het spel onder de knie te krijgen. Dat had ik ook met DOA 3. Ik wist pas wat counters waren in DOA Ultimate. Dat vind ik juist het leuke als je kan meekijken bij de wedstrijden van anderen, daar kan je een hoop van leren.

    Nee, ik bedoel niet het systeem met die poppetjes. Dat voegt weinig toe, eigenlijk helemaal niets. Ik bedoel inderdaad een systeem dat je met elkaar kan praten en kan kijken naar de wedstrijden van anderen. Dan kan je alvast zien wat je tegenstanders in huis hebben en kan je voor jezelf al een tactiek bedenken. Dus een systeem zoals DOA Ultimate zou ideaal zijn. Je kiest een lobby uit waar maximaal 8 man in kunnen. Gewoon Winner Stays, Loser Stays, Kumite etcetera. Af en toe lekker een match kijken en zelf knokken als je aan de beurt bent. Prima systeem. Dus ik hoop dat Namco slim is, want daar zou dit persoontje erg blij van worden. Want Soul Calibur 4 heeft de potentie om voor heel lang in mijn 360 te verdwijnen. Aan de line-up van characters en de gameplay ligt het niet. En de screens zijn grafisch schitterend. Daar maak ik me totaal geen zorgen over, dit spel gaat heus wel hoge cijfers scoren
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ik dacht al. Ik was niet van plan met zo'n kwijlend schaap in een SC onderwaterwereld lobby rond te springen... ;)

    Och, ik kijk nu pas in je startpost en zie dat je een aantal van de screens in mijn post daar al had staan sinds januari! :eek: Zal ze bij mijn oude post even weghalen (wist niet dat ze al zo oud waren) en vervangen door nieuwe...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    EDIT: is dat trouwens Voldo die op de eerste screen een klap ontwijkt? Het is wel zijn wapen... maar hij ziet er zo "levend" uit. Is Voldo niet een wandelend lijk, overeind gehouden door middeleeuwse mechanica?

    & Stuff...
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2008
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    "Son of Voldö" :D
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    "Teh next step in modern day mechanics." :p
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2008
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Supremecy, ik vind DOA niet slecht, misschien klonk ik te negatief.

    Ik heb zelf alleen ervaring met Tekken, DOA en SC (2d zoals streetfighter daar gelaten)

    en heb alleen DOA online gespeeld. VF trekt me totaal niet als ik filmpjes zie.

    DOA heb ik wel online gespeeld maar ik vind het toffe aan SC dat de minpunten van DOA er niet in zitten.

    De poppetjes die er sinds deel 1 zijn hebben een redelijk goed verhaal, Helena, Hayate etc.

    Maar nieuwe characters zoals Hitomi of Kukoro zweven er maar bij.

    Daarbij komt dat DOA puur Japans is qua line up. Een Bass of Tina is dan wel Amerikaans, maar verder weinig.

    SC heeft characters vanover de hele wereld. Ook dat het zich in het verleden afspeelt vind ik tof. Zoals een Rock die wel uit Amerika komt, maar meer zo'n pionier of houthakker is dan.

    Ook zitten er altijd veel Europese caharcters in zoals Voldo, Siegfried etc.

    DOA is zeker een tof spel, maar wat mijn smaak betreft en sfeer vind ik SC beter.

    En wat betreft dat lobby systeem dat moet er zeker komen.

    Al is het maar net zoals bij Streetfighter HF waarbij 4 man in een lobby zitten die om de beurt spelen.

    Lijkt me gewoon tof om met 1 a 2 vrienden in een lobby te zitten met een paar andere, om de beurt te spelen en naar elkaar te kijken.
     
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    DOA lijkt een stuk eentoniger dan dat het eigenlijk is ;). Nou'ja kwa chars zitten er toch wel grote verschillen in ma'ja.
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    DoA is zeker vet. Sommige characters zijn super (speel zelf erg graag met die moordenares met wit haar, hoe heet ze ook alweer...) en de levels steken mooi in elkaar.

    Alleen is het verhaal soms onzinnig... het geheel mist impact waardoor DoA vaak erg casual aanvoelt.
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Christie. :)
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Lekker ding met pit.


    ....


    Christie bedoel ik dan. :cool:
     
  14. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Christie is zeker leuk om mee te spelen. Maar als voorbeeld, leon en bayman. Ze lijken wel veel op elkaar maar spelen toch weer heel anders.
     
  15. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik lees net over een nieuw personage voor Soul Calibur 4. Een nieuwe vrouwelijke vechter genaamd Scheherazade. Op de screen hieronder kan je alvast een beetje zien hoe ze eruit ziet. Het is die paars/rose dame aan de linkerkant. Andere screens heb ik nog niet kunnen vinden, maar ik vind het wel leuk dat ze er een nieuw personage in doen. Hoe meer, hoe beter.

    [​IMG]
     
  16. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand anders nog nieuws over Soul calibur?
     
  17. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Weer een nieuw personage:

    [​IMG]
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
  19. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Soul Calibur heeft een mooie line-up qua characters
    En wat is ecchi?
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Wikipedia over Ecchi:

    Ecchi (or Etchi, from the Japanese エッチ etchi) is derived from a Japanese word meaning "lewd", "sexy", "lascivious", or "naughty" when used as an adjective, and can refer to sexual intercourse when used as a verb or noun.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina