SoulCalibur II

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Meneer Eric, 4 apr 2003.

1. Meneer Eric

Meneer Eric High Performer

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand hier SoulCalibur II al? Hij is vorige week gereleased in Japan. Ik heb zelf vandaag m'n GameCube versie gaan halen. Dit omdat Link erin zit, en dat is geweldig. En ook omdat het belachelijk simpel is import games te spelen dankzij de FreeLoader. M'n eerste indrukken zijn alvast positief. Het ziet er geweldig uit, het speelt geweldig en de muziek is ook top. Ik zou hier echt niet nog eens 7+ maanden op willen wachten.

Ben eens benieuwd of nog mensen SC II gekocht hebben, en op welk platform dan.

2. GooDy

GooDy Warthog driver

Leuk Bevonden:
    0
    Yoh!

Heb sinds vorige week zowel de Gamecube versie als de Xbox versie van Soul Calibur 2. Een vriend van mij heeft toevallig de PS2 versie dus we hebben ze al leuk naast elkaar kunnen draaien. Als eerste wil ik even melden dat ik de Gamecube versie aangeschaft heb omdat Link erin zit. Voor de rest voor geen andere reden. Het spel speelt waardeloos met de cube controller. Zowel de Gamecube als Xbox versie zien er veeel beter uit dan de PS2 versie. De resolutie is gewoon hoger en door de mooie Anti-aliasing techniek is het een parel om naar te kijken. Het nadeel van de hogere resolutie is dat het spel niet zo snel draait als de waardeloze PS2 versie, die er naar mijn mening niet uit ziet. Vat dit niet verkeerd op. Beide versies lopen als een trein en erg vloeiend maar de PS2 berekend iets vloeiender omdat de graphics gewoon van lage kwailiteit zijn. De Xbox versie komt als beste uit de bus omdat die optimaal gebruik maakt van de lichteffecten en het beste voorbeeld is te zien bij Inferno, de eindbaar, die in vuur en vlam staat. Dit ziet er het beste uit op de Xbox.

Voor de rest mijn impressie over Soul Calibur 2. In tegenstelling tot velen andere mensen speel ik de serie al sinds Soul Edge (Soul Blade). Het spel was toen al subliem en ik kan mij nog duidelijk herinneren dat ik in januari, een maand na de release van de dreamcast, Soul Calibur binnen kreeg. Mijn mond viel open. Het spel heerste en op de dag van vandaag word het nog gespeeld. Ik ben echter niet zo laaiend enthousiast over Soul Calibur 2. Vat dit wederom niet verkeerd op. Het spel is mooi en zeker het beste vechtspel maar ten opzichte van Soul Calibur is er weinig vernieuwd. Het is dus HET spel dat iedereen moet kopen die niet in het bezit is van een Dreamcast (shame on you!). Op grafisch gebied mag het misschien wel een parel zijn om tegen aan te kijken, het doet onder aan Dead or Alive 3.

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Bedankt voor de info, dit heeft mijn ongeduldigheid aanzienlijk verhoogd. Ik heb geen SC1 (simpelweg, hier was nergens 1 Dreamcast te bekennen) dus dit wordt een hele adembenemend spel voor mij 8).

4. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Is Soul Caliber ook met schieten??? want dat vind ik zwaar kut in een 3d fight game. Schieten is voor 2d vechters, en zit er ook zoiets als counter hold in?? en zoja ook zo goed uitgevoerd als doa3??

Ik moet eerlijk zeggen ik heb soul caliber 1 gespeeld en vond het niet fijn spelen (leek alsof ik geen controlle had over het vecht menneke en ik kon geen afstand nemen, dus even rust zoals in een echt gevecht omda die zwaarden zo tering lang zijn). Dus ik denk dat ik het even bij doa 3 hou tenzij iemand me kan overtuigen.

5. Meneer Eric

Meneer Eric High Performer

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan bv. met Link z'n pijl en boog een shot lossen.

Zo denk ik er ook over. Ik had de Dreamcast versie van SoulCalibur begin Augustus 1999, enkele dagen na de eerste Japanse release.

6. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alleen SC gespeeld en het is lau. Ik heb geen DC:'-( .
    Dus ik haal SC2 als hij uitkomt.
    Ik geloof Goody wel over de resolutie.
    Dat kan kloppen, maar waarom heb je 2 versies? Een is toch genoeg?
    Voor een poppetje vind ik een beetje raar, maar goed.
    Speel het zelf maar.;)

7. GooDy

GooDy Warthog driver

Leuk Bevonden:
    0
    Link is cool. Xbox is cool :) Dus tja... de gulle tussenweg.

De Dreamcast console werd in december 1998 uitgebracht. Soul Calibur verscheen in januari. Ik meen mij te herinneren dat ik Soul Calibur niet zo gek veel later dan HOTD2 heb geimporteerd.

8. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer komt SC2 eigenlijk uit op de xbox?

9. GooDy

GooDy Warthog driver

Leuk Bevonden:
    0
    Augustus (USA), Europese als het goed is ook. Alleen die augustus datum is onder voorbehoud

Deel Deze Pagina