Vandaag heb ik SP2 ook geïnstalleerd op mijn laptop en helaas ging dat niet zonder problemen. Na installatie van SP2 heb ik problemen met mijn draadloze verbinding. Voor de installatie was het zo dat de verbinding wel eens weg viel en dan was het voldoende om de verbinding uit- en weer in te schakelen. Nu krijg ik echter geen verbinding meer, althans... De verbinding wordt wel gemaakt, maar blijft vervolgens hangen in de fase "netwerkadres verkrijgen". Als je dan de verbinding opnieuw probeert te herstellen dan hangt hij bij "IP adres vernieuwen". Vervelend, het leek aanvankelijk allemaal goed te gaan, want de allereerste keer na de installatie maakte hij nog wel verbinding. Hoe dat mogelijk was weet ik ook niet. Ik dacht het probleem op te lossen met deze hotfix, maar helaas heeft dit geen effect. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb SP2 zowel op mijn pc als laptop staan , maar bij mij komt er onder het icoontje van het draadloze netwerk een gele rollend balletje te staan. Als ik hierdan vervolgens op klik , krijg ik de melding dat er geen status verkregen kon worden. Het gekke is dat het draadloze netwerk wel perfect werkt !!!! Mike , heb je al geprobeerd om de laaste software+drivers te downloaden van de fabrikant van jouw wireless netwerkkaart ?? Of laat M$ update zoeken naar een nieuwere versie !! Bij mijn waren de problemen met mijn Bluetooth verbinding door M$ Update ineens verholpen
Dat rollende gele balletje rolt bij mij inderdaad ook. Alleen wel met één van de genoemde meldingen. MS update heeft geen update voor mijn adapter. Ik heb een klein jaar geleden het ALDI MEDION router aangeschafd en daar zaten twee MEDION USB 2.0 dongles bij, maar ook daar zijn geen updates voor beschikbaar.
De hardware die Medion/Lifetec gebuikt vindt je ook weer in andere merken terug zoals Trust , Qware , Tyfoon , AEG , maar ook in de eigen merken van Mediamarkt en Appie Heijn. Wat zegt M$ apparaatbeheer over de fabrikant ??? Mijn Kobishi Wireless PCMCIA kaart is gemaakt door ATMEL.
Als je gedeeld netwerk hebt, moet je ff bij Geavanceerd van Open naar Gedeeld klikken, als dat niet zo is, moet je ff opnieuw je netwerksleutel invoeren.
Ik denk dat het probleem niet door de Router maar door de USB Dongles veroorzaakt wordt. Ik wil er mee zeggen dat de antenne van die dingen veelste klein zijn. Op mijn wireless PCI kaart zit een antenne die 10cm lang is , op de PCMCIA kaart van mjn Laptop zit de antenna aan de buiten kant van de kaart. De USB adapter die ik gebuik op mijn 2e pc zit ook een losse antenne. De wireless Router staat beneden in de woonkamer achter de TV , maar op zolder (2x betonnen vloer ) heb ik nog altijd maximaal ontvangst. Mijn PCI- en PCMCIA kaart wordt volledig ondersteund door SP2. Maar toch komt er reglmatig een gele balletje onder het icoontje van het wireless netwerk te staan , maar toch heb ik dan een maximaal ontvangst ?
Mag ik misschien weten wat sp2 is, en kunnen jullie dus misschien ook een hint geven of dat beter is dan draadloos want ik heb nu draadloos op zolder en als ik aan het gamen bent gaat het soms nogal schokkerig, ligt niet aan me comp!
@ Riddick: SP2 staat voor Service Pack 2 en dient in dit geval voor het verbeteren van Windows XP, op fronten als wireless internet. @ Pikachu: Bereik van die dingen is inderdaad echt slecht, maar werkte altijd wel voorheen. Via MS zijn er ook geen updates voor de dongle beschikbaar. Wat apparaatbeheer zegt zal ik morgen even nakijken.
probeer eens met een firmware update het signaal van je router te versterken.. misschien helpt dat. dont overdo it , want anders krijg je brandplekken
@Pikachu: Het apparaatbeheer zegt dat de dongle gewoon goed functioneert en er zijn ook niet via de windows update nieuwe drivers beschikbaar. En het ding heeft ook altijd gewerkt. Het meest frustrerende is het feit dat de verbinding gemaakt wordt, alleen dat ik vervolgens nog niet kan surfen omdat hij zogenaamd geen internetadres kan verkrijgen. Onzin, want ik heb niks veranderd aan de router of de instellingen op de laptop zelf. @Suka: Nah, daar waag ik me niet aan.
Maar wat zegt M$ apparaatbeheer over de fabrikant ? Ik had vanmiddag het probleem dat het heel lang duurde voordat er een status werdt toegekend ? Toen ik op Herstel drukte liep het programma een paar helemaal vast. Voor mijn laptop gebruik ik de nieuwste versie drivers , maar het werkt nog steeds niet helemaal 100% onder SP2.
De fabrikant is blanco... De dongle wordt herkend als het volgende: IEEE 802.11g Wireless LAN USB Card Ik zit ook CT! en GoT af te zoeken, nergens een zinnige oplossing. /edit:Ik vind het echt vreemd, waarom werkt dit na installatie van SP2 niet meer. Hij verkrijgt geen IP meer van m'n router, waarna windows een niet geldig IP adres geeft aan de laptop. Aan de router zelf heb ik niks veranderd in die tussentijd. Echt vreemd.
Het is inderdaad vreemd. Het probleem ligt niet aan de Router , maar aan de drivers van de Dongles. De drivers zijn niet compatibel met SP2. Als de fabrikant nu bekend was geweest , was het makkelijker zoeken. Nu is het zoeken naar een naald in een hooiberg. Heb je al gekeken op www.medion.de
Ja, gekeken, en helaas... geen drivers voor de dongles. Ik kan wel zelf een IP toewijzen aan m'n laptop, en de verbinding komt dan goed tot stand. Maar het internet komt hij niet op. Ik heb altijd het gevoel dat ik de enige ben met van die lullige probleempjes waar geen duidelijk antwoord voor is, tis niet de eerste keer.
Ik heb alle beveiligingen uitgeschakeld, zodat dat het probleem niet kon zijn. Drama, drama... ik vrees voor een de-installatie van SP2.
Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen met een fixed IP te werken voor m'n laptop, al is het nog onverklaarbaar waarom het niet werkte met een automatisch toegewezen IP adres.