Specs van de PS3.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CaptnCook, 20 jan 2003.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Van de week bij Sony uitgelekt:

Processor snelheid: 4 ghz.
    De eerste 256 bit console.
    Geheugen 1024 mb.

Kort samengevat zeer indrukwekkend!

2. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    bronvermelding aub

3. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    nu lijkt het nog indrukwekkend maar in 2006 zal dat maar flauwtjes klinken.
    Ik geloof trouwens niet dat dit echt is

4. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bullshit :p
    Sony zou toch hoogstwaarschijnlijk de cell chip krijgen met ongeveer 4 4 ghz processors ofzow :confused:?
    En post aub niet van deze bullshit :)

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Er gaan twee geruchten over de specs.
    De eerste staat op www.ezboard.com
    hier staat ook een proto type.
    De andere volgt als mijn broer thuis is.

6. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Tsja 1 woord kan er al zeker uit en dat is het woord,uitgelekt heus niet dat ze zeggen van dat ie 4 ghz hebben en dan"oeps" :)
    We weten niet wat het over zoveel jaar word er komen steeds weer nieuwe dingens en daar zal de NGC2(als ie komt) psIII en xbox next gebruik van maken,en zullen we waarschijnlijk weer zoiets als nu krijgen maar mischien met een klein effectje:confused:toelendans :)

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Met uitgelekt bedoel ik dat een insider het heeft verteld8) 8)

8. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als je die specs met een PC vergelijkt, is het niet zo indrukwekkend.
    Maar als je het vergelijkt me de huidige consoles is het wel aanvaardbaar, denk ik :p 8)

9. jacco

jacco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Who cares??????

10. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ze maken gebruik van een cel processor en dat zijn meerdere processoren die samen werken maar dan mag je niet + + doen. Dus ze hebben bv. 4 processoren van elk 1 ghz dan mag je dat niet optellen tot 4 ghz. Dat doen ze bij sony dus wel puur marketingsgewijs.

BTW: Waarom 1024 mb ram erin??? dat gebruiken de meeste spellen echt niet ik zou eerder denken aan een 256 want je kan me geen spel opnoemen dat dat gebruikt. Als ze het moeten sharen met het videogeheugen maak er dan 512 van maar 1024 is echt overdone. En 256 bit zegt me niks windows 2000 loopt op 32 bit (xbox dus ook) en windows 98 heeft zelfs sommige code nog in 16 bit en ga me nu niet zeggen dat spellen er daardoor minder uit zien want de pc trekt nog steeds de xbox en ps2 makkelijk uit. Het gaat allemaal om graphische kracht die je nodig hebt en daar zorgen de videokaarten voor. En sorry voor sony maar ik denk niet dat ze tegen jarenlange ervaring kunnen van ATi (gamecube) of Nvidia (XboX)

Laatst bewerkt: 20 jan 2003
  11. jacco

jacco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat staat toch stoer man!!!

Maar ik denk dat het allemaal nog wel even zal duren voordat de ps3 en Xbox 2 uit zullen komen. Voorlopig vermaak ik me wel met m'n Xbox....:)

Laatst bewerkt: 20 jan 2003
  12. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik niet met je eens wixx de PC presteert de laatste jaren bar slecht. (sorry maar de inovatie is er lang niet zo veel meer vind ik.). En om nou te zeggen dat je op een PC zoveel beter beeldt krijgt dan op een xbox of zelfs een PS 2 is ook niet helemaal waar. (Doom 3 gaat wel weer de goede kant uit trouwens).

En 1024 mb had ik ook wel verwacht of ergens daar in de buurt (meestal gaat het geheugen een paar keer over de kop met een nieuwe generatie. (PSX 2 mb Systeem geheugen bij 1 mb videogeheugen. PS 2 32 mb systeem geheugen en 4 mb video geheugen). Dus ik vind het helemaal niet veel voor een volgende generatie console.

Maar laten we eerst maar ff zien of het waar is. Het duurt volgens mij nog een tijdje voordat hij er is. En net als met de Xbox (die naarmate de launch date naderde ook steeds snellere specs kreeg. Tot op het eind er geruchten waren van 1ghz, en wat niet waar gemaakt werd).

Maar heheheh eeen ding is zeker. Waar blijven de honderd gighz cpu's waar sony zo over opschept. 4 ghz is al een behoorlijk stuk minder. Maar goed we zien wel ;) .

13. Foxy

Foxy Tja

Leuk Bevonden:
    0
    Al dat gezeik over die onderlinge consoles.

Kijk eens op deze site: http://users.skynet.be/xsuw/xcpu.html

Deze man doet wel heel erg zijn best om de x-box onderuit te halen.

Ik vind de xbox gewoon het beste ... Maar dat is mijn mening.
    Xbox 2 en PS3 ... pfff ... laten we eerst wachten op officiele berichten uit de verschillende kampen

14. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    1024mb?!?! das echt ongelooflijk veel! de gamecube heeft maar 24 mb in totaal!

15. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Arowana de cube heeft sowieso 40 mb. Dan reken ik de buffers en het geluid geheugen niet eens mee.

De dreamcast had een totaal van 26 mb (16 mb main ram, 8 mb vram, 2 mb sound ram);

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
  17. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ok, ik zat er naast.. maar volgens de NGC Gamecube Companion zit jij er ook naast wouter.. Dende lijkt gelijk te hebben:

'System memory:
    40Mb'

(voor de geïnteresseerden, dat is:
    -main memory 24Mb MoSys 1T-SRAM (enig in z'n soort met deze technologie)
    -A-memory 16MB DRAM
    -Music Data memory 8Kb RAM, 8Kb ROM
    -Music Instruction memory 8Kb RAM, 8Kb ROM)

nu we toch met specs smijten: Zelda OOT past 48X op een gamecube schijfje..

van 40Mb naar 1024Mb is nog steeds een gigantisch verschil.. dat is zelfs redelijk veel naar pc standards..

Laatst bewerkt: 21 jan 2003
  18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    ik heb liever dat ze niks zeggen i.p.v. deze geruchten.
    BTW in de pu staat dat de GC 48 mb heeft.

19. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt me sterk, Ik heb de buffers niet meegerekent.Ik weet dat er een frame buffer is van 2mb, en een texture cache van 1 mb. Het geluids geheugen is relatief klein. 8 kb data ram en 8 kb instruction ram. Maar net als met PC's kan je het normale geheugen hier ook voor gebruiken om daar dingen tijdelijk op te slaan. En je kan ook wel van de CD streamen. Maar aan de 8 mb extra komt hij niet. Sorry.

Maar voor de PS 3, ga ff na, mijn PC heeft al 512 mb DDR geheugen, mijn Grafische kaart 128 mb (Geforce 4 ti 4200).

Ga nu eens 2 a 3 jaar verder. Ik denk dat we dan echt wel aan de 1024 toe zijn.

Laatst bewerkt: 21 jan 2003
  20. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    (nogmaals) ik heb het dus uit de NGC, een Nintendo only blad, je zou dus verwachten dat ze hun best doen om de cijfers iets hoger te laten lijken dan ze zijn (door alleen Peak Performences weer te geven enzo), maar wat er niet is, kan je niet in je blad zetten.. dus 40Mb lijkt me redelijk..

Deel Deze Pagina