dees modempje Speed Touch Home PSTN (externe modem - enkel op een klassieke PSTN lijn) - PC Windows 95, 98, 2000, NT, Me, XP - MAC OS 8.1 of hoger - Ethernetkaart vereist (behalve voor MAC's) wie heeft dees modempje ook? gaat ie met "live!"? thanx
yay dat modempje heb ik ook en ik ga er ook me live. Maar het kan alleen niet rechtstreeks maar ik zet er toch een router tussen. Dat moet gewoon werken. Ik snap alleen geen hol meer van die down en up load snelheden. Eerst zeggen ze dat je minimaal iets van 380/128 moet hebben en nu beginnen ze met met dat speedtest te kutten. Ik ga er gewoon vanuit als MS zegt dat je een hi speed internet provider nogdig hebt (512/12 dat die van mij het gewoon doet. Ik heb namelijk wanadoo basic die is dus mx stream gebaseerd (768/12. Nou als mxstream het niet doet dan weet ik het niet meer hoor want volgens mij draait half de nederlsandse adsl wereld op mxstream.
Dat is prima. Ik heb overigens ook een Alcatel Speedtouch Home modem, maar dan voor ISDN, en die werkt prima met Xbox Live. /edit: effe die smiley wegwerken...
Nou heb je het alweer over "Wanadoo Basic". Dat bestaat dus niet. Wanadoo heeft: Wanadoo ADSL Basic (dat is wat jij hebt), en die voldoet prima voor Xboxlive, en Wanadoo Broadband Basic, en die doet het *niet*. Dus voortaan svp de juiste produktnaam gebruiken, want je brengt mensen in verwarring.
Ok dus wanadoo adsl basic, maar in het xbm stond een sukje dat het alcatel modem wat ik (ik denk iedereen met een mxtream abbo die dat een tijdje geleden heeft aangevraagd) er bij kreeg een te lage mtu heeft waardoor je je niet kan registreren op de xbox live site. Hierdoor kan ik volgens hun ook niet online spelen. Is dit waar of is dit gewoon onzin??? En als het waar is weet iemand of dit probleem al verholpen is??? en sorry over de onduidelijkheid over mn abbo.
Tsja, eerlijk verbaast de hele commotie over mtu mij een beetje. Misschien ben ik gezegend met een uitmuntstekende verbinding, want ik heb geen enkele last van problemen; ook niet met een (volgens zeggen) veel te kleine mtu. Microsoft zelf beweert overigens ook dat je met zo'n groot mogelijke mtu moet werken en dat ie minimaal 1465 moet zijn. De mtu van mijn router stond op 1442 toen ik me met mijn betabox voor het eerst aanmeldde en dat werkt uit de kunst. Maar ik heb dan wel een 20/20 (lees: perfecte) verbinding. Ik heb 'm voor de aardigheid op 1460 gezet maar merk geen verschil. Theoretisch mag de grootte van je mtu geen moer uitmaken, maar als je een errug slechte verbinding hebt (waardoor de packets te laat aan de andere kant arriveren) zou het wel kunnen, denk ik. Ik kan dat ontkennen noch bevestigen. Als je P: waarde in het Xbox debug scherm (waar je ook je UL en DL zit) aantoont dat je veel packets verliest moet je naar je mtu gaan kijken. Eerder niet. Aldus mijn persoonlijke mening. Als iemand mij ervan kan overtuigen dat ik me vergis mag ie me een PM sturen. Daar heb ik ook wel wat minuutjes aan de telefoon voor over...
Dus jij denkt dat het lage mtu van sommige verbindingen/modems niet echt een probleem mag zijn? Ik ben bij om dat te horen. Maar weet je misschien ook hoe je je mtu kunt veranderen (als dat kan)? en of als ik mn modem tweak naar de pro versie of het probleem dat zich misschien voor kan gaan doen verholpen is? tnx he
aan de belgen: Wie heeft zo'n adsl alcatel speedtouch samen met belgacom adsl? al getest of het werkt?
Het maakt mij zo onderhand niet meer uit wie wat zegt, xbox live moet gewoon werken kosten wat het kost. Ik heb er heel veel voor over. Al zou ik mijn pa en ma er voor over moeten halen om een nieuw modem te kopen met bijbetaling of zelfs van abbo overstappen. Nee maar ik hoor zoveel verschillende meningen enzo over het zelfde ding, iksboks live, dat ik er gek van word. Dit werkt niet dat werkt niet nee het moet zus nee je kan het beter zo doen. Laten we nou eens wachten tot de grote dag en dan kijken wat er werkelijk niet werkt.
ik vind het ook raar,je hoort hier heel veel van"nee,dat werkt niet",en dat werkt heel ontmoedigend...
je hebt cker gelijk Ik ben het eigenlijk een beetje zat dat je hier heel vaak ongegronde uitlatingen hoort. Ik zeg niet dat dat mtu verhaal zomaar uit de lucht komt vallen maar als het vaker voor kwam dat had ms denk ik allang info gegeven. Bovendien hoor ik veel te vaak van die dingen van dan denk ik dat ik je teleur moet stellen. Zeg dan gewoon ik weet niet cker of het werkt maar zeg niet (((met veel sadisme))) ik denk... want daar hebben we niks aan. Om nog ffies op dat mtu gedoe terug te komen er is hier toch iemand die met een getweakt alcatel modem de updates heeft geinstalt, maar de mtu van je modem is toch hardware matig??? ligt het dan werkelijk aan het tweaken of kon het ook daarvoor al??? En Pejannl heeft al verbinding gemaakt met een modem wat een te kleine mtu heeft, ik geloof hem volledig. Dus waarom eigenlijk dat mtu verhaal??? Misschien dat mijn verhaaltje een beetje kritisch overkomt op de crew enzo maar dat is cker niet de bedoeling. Jullie hier zijn gewoon allemaal flexe gasten hiero en ik blijf het leuk vinden, alleen iets minder vaak van de hier bovengenoemde dingen, meestal niet door de mods of crew hoor maar veel vaker door de leden.
Pejannl en ik hebben beide ervaring met het netwerk echter blijft MTU een probleem (bij sommige providers) ... het word zelfs bij de xbox live site (us) vermeld als mogelijke storring maar alle problemen kunnen opgelost worden sommige providers zijn handigger in het opdelen van pakketjes ... dat het bij Pejannl werkt betekend niet automatisch dat alle providers probleem loos zijn... Ik heb namelijk wel een MTU probleem gehad ... maar ik kon dit fixen door deze op te krikken
Ok, maar is dit bij wanadoo een probleem of niet, of weet je dat niet??? En hoe krik je het op als je dat probleem hebt??? Pleaze beantwoord ze ffies.
Ik weet niet of dit een probleem is bij wanadoo ... ik weet wel dat ik het probleem had bij Multikabel (en deze werd veroorzaakt door mijn router Linksys) sommige hebben dit probleem met een oude type speed tough home modem (adsl)