Wij zijn van plan om over te stappen van Het Net Snel Surfen, naar Speedlinq Comfort 6016 Bellen. (voor meer info: klik) Heeft iemand van hier al ervaringen mee? Is dit een goede overstap? Hoe is de telefoonverbinding? de bedoeling is namelijk dat we voor een bedrag van €30,- Internet EN bellen hebben, dit leek mij de beste oplossing. Maar als jullie iets beters weten... Be my guest Spoiler de meeste ervaringen/testjes die ik tot nu toe heb gevonden, dateren meestal alweer van een half jaar geleden. Dus daarom vraag ik het hier nu aan jullie, om recente en professionele (*slijm) ervaringen te krijgen
Ja je upload ver 3 voudigt het bellen is veel goedkoper dan normaal bellen. Maar als je internet het niet doet is je telefoonlijn ook weg dus dan kan je niet bellen. Ik heb verder geen ervaring met Speedlinq dus dat weet ik niet.
Ik wou ook overstappen, maar aangezien ik nieuwsgroepen gebruik voor me amerikaanse series, heb ik toch maar voor casema gekozen, die ook erg goed is!
speedlinq zuigt, hele slechte technische ondersteuning: 70 cent per minuut. minimale wachttijd is 10 min als je inbelt met een probleem. Quicknet is top, maar die bieden geen combi aan volgens mij
Nou, wij zijn een half jaar geleden overgestapt van (7 jaar!!) planet internet naar speedlinq. Gewoon omdat speedlinq voor dezelfde snelheid 30 euro goedkoper is. Zo simpel is dat. De snelheid heb ik niks op aan te merken. Wel heb ik het idee dat het onstabieler is dan bij planet. En planet heeft een uber goede nieuwsserver en speedlinq helemaal noppes... Maar als je dat niet boeit dan maakt het niet uit Verder weinig op aan te merken, mail weet ik niet want heb een eigen smtp en pop3 dus geen ervaring mee. De service heb ik ook geen ervaring mee maar ga er maar vanuit dat het slechter is (die lage prijs moet ergens vandaan komen...) oh ja, dat argument van volkoren over nieuwsgroepen... Als je een payservertje (eweka) erbij neemt ben je nog goedkoper uit dan bij andere aanbieders. Heb ik nog wel een vraag... Waarom zou er kwaliteit verschil zitten tussen aanbieders desondanks dat plusminus 80% van al het inet verkeer word beheerd door de KPN?
ik heb ook speedlinq nooit problemen gehad en is erg stabiel moet ik zeggen!!! is persoonlijke mening natuurlijk.... en inderdaad voor nieuws groepen is het kut... maar daar gebruik ik dan ook eweka of astraweb voor.... het is wel zo dat kpn het net beheerd maar de dienst kan zoals in mij gval geleverd worden door babyxl of bbned en die gasten hebben vanaf de kpn centrales hun eigen netwerken.... dus vanaf dat punt kan ook een stabiel of minder stabiele service gebode worden..
op zich klinkt dit wel allemaal redelijk goed, maar dat van die nieuwsgroepen *kan* toch nog een probleem vormen (mijn vader zit de hele dag op nieuwsgroepen) Een bijkomend probleem voor ons is dat wij in een gat wonen (Eijsden > Postcode 6245 HE), dus Casema gaat iig al niet Dit probleem hebben we dus bij het grootste gedeelte van de providers. hier staat trouwens wel dat er nieuwsgroepen zijn?? http://www.speedlinq.nl/php/faq_answer.php?q=12_10 of is dit iets anders
je kan via elke provider gebruik maken van nieuws groepen... alleen de ene provider biedt de service zelf aan en de andere provider doet er niets mee... dus ben je dan genood zaakt om via een extern bedrijf op nieuws groepen te gaan zitten ( de meeste mensen doen dit ook omdat de service en ondersteuning dan vaak beter is) de kosten van b.v. eweka zijn daarvoor 7.50 in de maand dikke kans dat je vader dit ook gebruikt..! verder kan je dus bij speedlinq ook zo'n soort abbo extra afsluiten zodat je dan ook op nieuws groepen kan....
nee hoor gewoon die van Het Net: binaries.news.hetnet.nl helemaal gratis het is iig geen optie om nog zo een apart abbo te nemen het is juist de bedoeling om het zo goedkoop mogelijk te houden (zoals in de startpost staat: bellen + internet samen voor €30,-)