spellingscontrole

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door ICE, 3 apr 2003.

1. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zit ook wel niet xbox forums en daar zit vaak ook een spellingscontrole ingebouwd, dus als je een thread aan maakt dan staat er een knop bij om een spellingscontrole over je bericht te doen. Is dat misschien hier ook mogelijk? Omdat jullie de laatste tijd zo over de spelling zeuren. Op die manier helpen jullie de bezoekers en krijgen jullie een nog beter leesbaar forum

2. The Bear

The Bear ...

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij doen de meeste mensen die spellingsfouten expres omdat dat dan makkelijker schrijven is. Heel irritant is dat inderdaad ja. Zoiets als: egt, en dat soort woorden.

3. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, ik stoor me er niet echt aan. Spellingsfoutjes kunnen gebeuren en je schrijft hier op dit forum geen zakelijke brief. Formeel taalgebruik is echt niet nodig hier en schrijffoutjes zijn menselijk. Spellingscontrole inbouwen zal vast wel kunnen, maar is alleen maar extra onnodig werk. Jorrit heeft het op dit moment al druk genoeg. :cool:

4. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Als je echt zo graag wilt controleren dan kopieer & plak je het toch in word, en laat je die ff de spellingscontrole doen :)

5. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    He dat is een slimme...goh..;)

6. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Mja, zelf je hersens eens laten kraken is denk ik nog steeds de beste oplossing: lees eerst eens je post door voordat je op submit drukt, gebruik eerst eens de preview knop (gebruik ik altijd, dat ding zit er niet voor niks :eek:), dan haal je de meeste fouten er al wel uit. Hetzelfde geldt eigenlijk als je [​IMG] krijgt...

Maarja, ik ben ook een mierenneuker wat spelling betreft (of niet Jordo ;)), dus ik let zowiezo extra op mijn spelling en op die van een ander. Maar het stoort mij niet echt als er een spellingsfoutje in iemands post sluipt, tenzij mensen echt hopeloos slecht schrijven, à la: "Sow heej, wat un toffe geem is dit seg!"

7. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ja maar ken dat ook met dees modempie? 8)

Gwahaah ik ben persoonlijk voor een permanente ban voor iedereen die meer dan 5 spel- of grammaticafouten per dag maakt, maar das misschien een beetje member-onvriendelijk. }:]
    Ik probeer me wel in te houden met op spelling letten, want ik heb echt een tik om over elk vaudje te vallen. Gelukkig is het niveau sinds the Green Mile wel flink gestegen.
    Ohja on-topic: spellingcontrole is denk ik niet echt praktisch. Degenen die niet om spelling geven, en het dus het meest nodig hebben, gebruiken het toch niet.

Laatst bewerkt: 4 apr 2003
  8. The killerbee

The killerbee RoyT NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik stoor me er niet echt aan hoor, ik begrijp meestal toch wel wat ze bedoelen:) maar het is wel als iedereen woorden met AH er achter gaat gebruiken bijv: gamah, spammah etc.

9. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Whahaha, dat kruisje, ik probeerde zo de url daarvan in m'n adres balk te doen, en ik begreep maar niet waarom er telkens een kruisje kwam8)

Ach, spellingsfouten, ik vind het best wel kunnen, zolang je het maar kan lezen, maar als er echt lappen tekst staan zonder punctatie is het wel irri. Of iemand die bij elk woord dat op één eindigd er een 1 achter zet. Dat vind ik gem1.

10. .: JP :.

.: JP :. Shaken, not stirred!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vin da juist wel leuk hoor die spelvoutjes, vaak kun je daarmee woorden veel sneller schrijven. Dat houd je niet tegen ook volgens mij, dat is van die chat/sms taal. Mijn broertje die chat zoveel dat ie niet eens meer normaal woorden kan schrijven!

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Spellingscontrole maakt de mens lui.

12. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Tis sowieso.. Sowieso!! :mad: :+

Nouja, net zoals Dubbel D lek ik ook wel op m'n spelling :p.

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    w00tw00t!!

Mja spelling is belangrijk maar niet op het forum :) 8)

14. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Bwaghahaha Lol! :D

ja, ik lek ook altijd op m'n spelling :eek:

Maar wel in reviews! ;)

Hehe maar nee idd, op het forum hoef je echt niet perfect en foutloos te posten, maar sommigen maken het echt te bont, maar gelukkig hebben we dan een mooie faq om uit te quoten:

zoohw heuj wah un toffe geem seg!

Het is niet stoer om in dergelijke taal te praten en wie dat wel doet zal daar op gewezen worden, evenals het niet gebruiken van punten en komma's (iets dat zeer irritant en vooral onduidelijk overkomt). We behouden het recht mensen die hun gedrag niet veranderen na verscheidene mailtjes van moderators de toegang tot het forum te ontzeggen voor een dan te bepalen tijd.

:cool:

15. The Bear

The Bear ...

Leuk Bevonden:
    0
    Originally posted by HeAvY-GeAR

duz volgens july is het better
    om effe door te spare zo rond de 700,

dan heb ik een dergelyke cam

tog
    --------------------------------------------------------------------------------

Zoals dit hier|:- |:- Sorry hoor, maar als je zo schrijft ben je wel heel erg triest|:-

16. The Bear

The Bear ...

Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens netjes opgelost zo met die schuine tekst!

EDIT: Oeps, sorry, ik had ff moeten editten

17. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Mja, maar in zo'n geval wordt er wel wat van gezegd (en ik heb er in dit geval wat van gezegd :cool:) door een mod.

18. The Bear

The Bear ...

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok, das ook goed, alleen jammer dat je zelfs ook daar op moet letten.

19. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Zeur niet, een foutje is menselijk :+ :9.

Maar ff serieus, ik let er meestal wel op :).

20. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, dat is wel zo maar ik ben er toch al aan gewend dus dat maakt ook niet echt zo veel uit en mischien was het wel gewoon even een optie aan zetten ofzo.

Deel Deze Pagina