1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Spellingsfouten posts

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door SoulFighter, 25 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Geachte mede-xbw'ers,

    Een feit waar ik me behoorlijk aan erger is dat mensen constant zeuren over spelfouten. Meestal is de eerste reactie op een startpost dat er spelfouten inzitten, vaak wordt in een discussie ook niet gereageerd op het gezegde maar op de spelfouten. Ik vind dit erg jammer want dit is niet goed voor de sfeer/ het topic en dit forum.

    De meeste mensen kunnen nou eenmaal niet perfect spellen, verder zijn er mensen die dyslectie hebben of die gewoon niet foutloos typen.
    Maybe zouden we een beetje minder mierenneukerig kunnen zijn hiermee. Ik zag bijvoorbeeld net een topic over de vrije school, waarin iemand helemaal afgezeken wordt omdat hij veel spelfouten maakt. Ik geef toe dat er veel spelfouten in zijn startpost zaten, alleen de discussie ging over de vrije school en niet over spellen... Dit is slechts een voorbeeld, negen van de tien keer als iemand een spelfout maakt is er zon leukerd die hem moet verbeteren of er een opmerking over moet maken.

    En als ik nu weer allemaal llame reacties krijg over 'zeurfighter' e.d. dan moet dat maar, want dit wilde ik even kwijt.
     
  2. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    vind ik ook

    ja en voortaan kan je mensen verbeteren in dit topic :)
     
  3. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    anem!!!

    edit:/ sorry amen :p
     
  4. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Nou "zeurfighter" Ik zie al een paar spellings fouten in jouw post maar daar zal ik het niet over hebben. Ik vind het eerder veel irritanter dat er zo veel mensen zijn die moeite hebben met ABN te schrijven dan dat ik moeite heb met mensen die hen daarop wijzen.

    Trouwens knappe prestatie van iemand die zo vaak slechte deals heeft met mensen dat je nog threads durft aan te maken. Ik heb al zo vaak slechte deal met "zeurfighter" in signatures gezien dat ik toch echt zou denken dat jij hier niet meer durfde te posten.
     
  5. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Geachte mede-xbw'ers,

    Een feit waar ik me behoorlijk aan erger is dat mensen constant spelfouten maken.. Meestal begint het al in de eerste post. Ik vind dit erg jammer want dit is niet goed voor de sfeer/ het topic en dit forum.


    Kijk, zo kan het ook :thumbs:
     
  6. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelijk een onvolwassen reactie :). En je gaat al gelijk offtopic, ik geloof dat ik maar 1 of 2 keer getrade heb via xbw dus het zal meevallen met die sigs. Ik heb nog nooit iemand geript dus zou je de informatie kunnen onderbouwen (liefst in een PM). En je redenering is ook nogal scheef, persoonlijk ben ik van mening dat mensen die zo laf zijn om iemand te bestelen best gebanned mogen worden.

    Kijk, je kunt nu wel het omgekeerde gaan beweren van wat ik probeer duidelijk te maken. Maar feit blijft dat er erg veel mensen offtopic gaan/ flame reacties posten puur vanwege spelfouten. Dat lijkt me niet nodig. Uiteraard is het prettig als zoveel mogelijk mensen ABN kunnen typen, maar wanneer er een keer een foutje word gemaakt hoeft daar niet zo onvolwassen op gereageerd te worden.
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2006
  7. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, wat maakt het uit.

    Als iemand de moeite niet neemt de ergste fouten er uit te halen geef ik er niks om als daaroover gezeken wordt. Over hoofdletters hoor je mij niet zeuren bevoorbeeld, over typvauten zoals "sgool" wel.
     
  8. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    edit:/ verkeerd gelezen :+
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2006
  9. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    zielig hoor EvilWasp (en anderen die er zo over zeiken).. Wat boeit een spelfout nou als het gewoon leesbaar is maakt een lettertje hier of daar imo op een forum echt niet uit (dan heb ik het niet over de msntaal maar over het eeuwige gezeik over kleine grammatica foutjes ). Als je niets inhoudelijks te melden hebt in de lopende discussie post dan gewoon niet. En als je er echt zo aan ergert: er is een leraren tekort _0/
     
  10. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Zo lang het kleine spelfouten zijn, waardoor de tekst leesbaar blijft is er niets aan de hand. Maar mensen die het weigeren om school met ch te schrijven is gewoon weg iritant. Geldt ook voor de mensen die het weigeren om leestekens te gebruiken.
     
  11. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    hierin volg ik geertbargeman, zolang het kleine spelfouten zijn so what?
    maar een woord volgens de correcte schrijfwijze schrijven is toch niet zo'n ramp? Dit is een online forum, geen smspagina. idem met leestekens. Zo'n replies lees ik niet eens omdat het best kan dat je het 'verkeerd' leest...
     
  12. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt mij opzich niet zo veel uit als iemand eens een keer een spelfoutje maakt, dat doe ik ook wel. Maar het stoort gewoon heel erg als mensen niet letten op hun spelling en je soms moet gissen wat diegene nou bedoelt. Als je je tekst nou gewoon een keertje nakijkt (en dan bedoel ik niet mierenneuken) maar gewoon ff globaal, dan doe je daar je mede-forumleden een groot plezier mee.

    En wat dat Topic van Meanzo betreft daar heb ik en wil ik ook niks mee te maken hebben...

    Edit: Zie de post van Geert
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2006
  13. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Geen wonder dat je geen moeite hebt met spellingsfouten als je nooit hebt geleerd hoe je moet lezen :). Het eerste deel van mijn post is toch echt on-topic. Ik geef immers aan dat ik mij meer erger aan mensen die Über slecht schrijven (al dan niet met opzet), dan aan mensen die zo behulpzaam zijn om het breezah folkje te verbeteren. Daarnaast is het tweede gedeelte off-topic (maar dat moet kunnen als een deel van mijn post on-topic is), en ik heb toch echt een paar gebruikers met signatures voorbij zien komen waar een slechte deal met jouw naam staat. (BTW dat van "zeurfighter" staat tussen aanhalingstekens en het staat alleenmaar in mijn post omdat je het zelf in je openingspost hebt gezet. Sarcasme heet zoiets. Het is een wat duistere vorm van HUMOR.)

    Dus.....

    Geen onzin puur feiten. NEXT!!!

    P.S. Misschien een goed idee om een spellingscheck in te bouwen in het forum :).
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2006
  14. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    ^^^

    Die laatste zin van hierboven lijkt me een goed plan.
     
  15. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik erger me niet echt aan spellingsfouten hoor, maar zoals dat topic in de GM over vrije school zaten toch wel een aantal storende dingen in dat wel. Maar als iemand z'n best doet om een duidelijke post te maken is er niks aan de hand, alleen sommigen lijken het niet eens te proberen.

    Waar ik me meer aan stoor zijn reacties zonder inhoud en zonder hoofdletters/leestekens. Dat leest gewoon niet lekker, en die spelfouten, daar lees je zo doorheen vind ik zelf.
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2006
  16. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind.

    Ik erger me meer aan dingen als "Hun zeggen", "kleiner als" etc. Zo af en toe neit i.p.v. niet of shcool i.p.v. school schrijven is niet zo erg. Maar als je dan toch moeite hebt met spelling: doe dan even een spellingcheck in Word, dan haal je het meeste er uit. Ik erger me ook een beetje aan mensen die in MSN-stijl berichten posten. Elke zin begint met een hoofdletter en eindigt met een punt. Ook komma's zijn handig. Dat leest prettiger.
     
  17. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    :D Wel logisch eigenlijk, maar als ik dan ik vind zie staan lijkt het zo raar. Dan heb ik het idee dat er iets mist en plak ik er automatisch een t achter. Maar dat is één van de weinige dingen in de spelling waar ik wel eens wat moeite mee heb.
     
  18. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Dont get me wrong (in het algemeen hoor) Ik heb ook een hekel aan dingen als "sgool", maar ik heb al een flink aantal posts gezien waar hele quotes worden ontleed omdat er kleine grammaticale foutjes instaan. Zelfde als de dingen die Nicos noemt, pure muggezifterij imo. Als je je daar al aan dusdanig ergert dat dit je opvalt vraag ik me af waar de handjes naartoe gaan als het weer tijd is voor het nationaal dictee en in mindere mate 10 voor taal.
     
  19. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Als iemand veel fouten in zijn/haar post heeft dan kan je toch ook eerst ontopic reageren en dan in diezelfde post gewoon vragen om de fouten in die post te verbeteren omdat het moeilijk leesbaar of storend is. Het is gewoon kinderachtig om dan zelf die fouten te gaan verbeteren, gewoon vragen is meestal wel de oplossing. Het liefst dan zonder offtopic te gaan.

    Ik erger me trouwens meer aan schrijffouten in een titel van een thread.
     
  20. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    onthoud: Ik ervoor of jij erachter

    In dat geval staat er dus geen T achter het werkwoord
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina