1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Spiritueel gamen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mr. E, 1 okt 2006.

  1. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was weer eens vrolijk aan t rondhuppelen op het internet, en mijn oog viel op dit toch wel heel opvallende artikel:
    klik!

    diep.. 8)

    Hoe zien jullie gamen? Kunnen jullie je vinden in dit verhaal van die onderzoeker? waarom wel/niet? bespreek het hier :cool:
     
  2. j u s t 1 c e

    j u s t 1 c e Pure Own4ge

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn ik heb het niet helemaal gelezen maar gamen is voor mij gewoon een hobby en het is niet mijn leven, ik heb ook nog een sociaal leven wat sommige mensen echt niet hebben. Maar daar kiezen zij voor en daar heb ik ook respect voor, gamen rocks maar doe het met mate...
     
  3. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    lol hoe de wereld steeds gekker wordt... eigenlijk als ik het stukje goed begrijp zien ze gamen als een nieuw soort religie?
    ik vind het allemaal te vaag om er een mening over te vormen, maar ik zie religie nog steeds als het geloven in God en niet in het geloven van de rekenkracht van je computer :+
     
  4. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Er zijn ook christelijke guilds zijn in bepaalde games en bepaalde guilds/mensen die echt spelen om andere mensen te bekeren.
     
  5. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Computers kunnen uiterst verslavend zijn, het schrijven van programma's ervaarde ik ook wel als licht verslavend, omdat het gewoon goed moet zijn. Het is geweldig als het werkt, maar echt afhankelijk van dat gevoel ben ik niet. Ik kan wel begrijpen dat sommigen hun computer echt als gelijke behandelen, maar zelf zou ik dat nooit doen.
    Ooit gehoord van het experiment met ELIZA? "a friend you could never have before." Dat was gewoon een script dat fungeerde als een soort pycholoog. Opeens zaten er tal van mensen achter hun scherm te praten met hun pc, denkend dat deze hun echt begreep. Ze waren helemaal verbonden.
    Nu zie je al snel de foutjes van het script aankomen, maar als je het maar wil geloven en die steun zoekt, dan zal je het vinden.
    Op IRC zie je trouwens ook hele families ontstaan van mensen die zich verbonden voelen met elkaar, in de kleine chat rooms. Die mensen vormen kleine leefgemeenschappen waarin alles gedeeld wordt.
    Mensen hangen ook veel betekenis aan het zogenaamde "Lot" wat ze halen uit "love calculators" op internet, of "8-ball" scripts. Sites als Quizilla.com staan vol met door tieners gegenereerde persoonlijkheidstests, ervanuit gaande dat ze allemaal oh zo waar zijn worden ze ingevuld door duizenden mensen per dag.
    En wat dacht je van al die RPG-ers die dag in dag uit in een andere wereld verkeren dan wij? Letterlijk, ja. Het figuurlijke van "in een andere wereld verkeren" is er al snel af als je de belichaming ziet van die uitspraak. Die wereld is óók waar, is net zo echt als deze, alleen in plaats van alleen je ogen heb je er ook een hulpmiddel -de pc- voor nodig om hem te zien. In principe althans.
    Ik vind het dan ook niet moeilijk om te snappen dat mensen zoveel spirituele waarde kunnen hechten aan de computer en het internet.
     
  6. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm eigenlijk gaat het grootste gedeelte over hoe hackers,internetgebruikers en anderen online ervaringen dus als spritueele ervaring zien.
    Pas op het laatst gaat het echt over gamen kijk ik kan me voorstellen dat gamen je geestelijk ontwikkelt,ik kan me ook voorstellen dat als je een moeilijke game uitspeelt je je op dat moment echt machtig voelt.
    En dat je online identiteit wat hij dan je avatar noemt ook invloed heeft op je echte leven..hoe ver het gaat ligt bij de persoon zelf denk ik.
    Ik weet het niet hoor maar spiritueel word het bij mij nooit,ik geloof daar niet echt in ik weet wel dat het niet gek is dat anderen het als spiritueel ervaren.
    Ik bedoel hoeveel geloven niet in dat oude sprookje dat de bijbel heet.....grappig dat dan anderen gelovigen weer doen alsof geloven in een verzinsel als god normaler is.
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier kan ik mij prima in vinden :) Ik kan hier nu wel een hele lap tekst gaan typen over mijn beleving hiervan, maar ik heb nu ff geen tijd. Dus die houden jullie van me tegoed :b:
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2006

Deel Deze Pagina