Splinter Cell:CT Enkele vragen over multiplayer (co-op en adverserial)

Discussie in 'Algemeen' gestart door SluipSchutter13, 15 mrt 2005.

1. SluipSchutter13

SluipSchutter13 XboX 360

Leuk Bevonden:
    0
    Deze thread is speciaal bedoeld voor het multiplayer gedeelte!!!
    Stel hier je vragen of geef volledige antwoorden die voornaamlijk feiten bevat.
    Natuurlijk heb ik ook een paar vragen:

1. Hoeveel multiplayer modes gaat het spel bevatten, en welke?
    2. Hoeveel multiplayer levels gaat het spel bevatten?
    3. Is er nog verbetering op de gameplay en graphics in het MP gedeelte?
    4. Is er nu eindelijk een beter strafpunten systeem voor leavers in een ranking game? (als er nu weer ranking is, khoop het:))
    5. Hoeveel en welke nieuwe wapens/gadgets zijn er te gebruiken online?

Groetjes, FrozenBullet
    (Blijf ontopic, antwoord volledig en vooral eerlijke informatie posten)

2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    We behandelen de vragen per 1. Dus liefst gewoon losse vragen in het forum stellen, dat is wel zo overzichtelijk. :)

1. Het spel heeft een cooperatieve modus voor twee spelers (Xbox Live, system link en split-screen). Daarnaast is er in het adverserial gedeelte van het spel Story, deathmatch en disc hunt.

2. Het spel zal zo'n 8 multiplayer levels bevatten, waarvan vier vernieuwde versies van Pandora Tomorrow favorieten. Ook zul je cooperatieve en normale multiplayer maps kunnen downloaden na de release.

3. In adverserial zul je nu veel meer samen moeten werken. Zo kun je je maatje 'boosten', dus omhoog stoten, om zo hoger gelegen gebieden te bereiken. Ook moet je in sommige gevallen deuren open houden voor je maat zodat hij naar binnen kan en dergelijke zaken. De nadruk is meer op samenwerking voor de spy's. Grafisch zal er niet zo veel verbetering zijn in de adverserial mode. De cooperatieve modus zal wel prachtig zijn aangezien die gewoon de engine van de singleplayer gebruikt. De adverserial gebruikt nog steeds een andere engine, die ook in Pandora Tomorrow adverserial zat. Die is iets minder mooi om de netwerkcode ook goed te kunnen draaien.

4. Dat weet ik niet, zou michiel@ubi moeten beantwoorden.

5. In de cooperatieve modus kun je alle wapens en gadgets uit de singleplayer gebruiken, in adverserial zul je onder andere nu voor mercs gasmaskers hebben, camera netwerken, shotguns, sub-machineguns, rugzakken voor extra items en voor spy's zijn er heartbeat sensors. Misschien nog een paar maar die ontschieten mij even!! :)

Laatst bewerkt: 15 mrt 2005
  3. SluipSchutter13

SluipSchutter13 XboX 360

Leuk Bevonden:
    0
    @ Kobold : Thnx :p

Dan is het aan michiel@ubi om vraag 4 nog te beantwoorden, of voor de mensen hier die het ook zeker weten.

4.Is er nu eindelijk een beter strafpunten systeem voor leavers in een ranking game(als er nu weer ranking is, khoop het:)) en een eventueel ''matchmaking'' waar halo2 ook gebruik van maakt?

En word er nu eens harder opgetreden tegen cheaters, glitchers(in ranking) en die shit?

4. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat de mercenaries hetzelfde lopen als in rainbow six en niet zo vaag als in PT. Kan iemand dit bevestigen?

5. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Het zelfde 'lopen'? Snap niet wat je bedoeld. Ze lopen vloeien en realistisch en soms waakzaam, etc. Snap niet hoe ik dat moet beantwoorden, heb geen idee hoe ze liepen in Rainbow Six. :)

6. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    het hele bewegen van de mercenaries is anders dan het bewegen met rainbow six. het wapen zweeft een beetje op en neer. omdraaien/richten gaat allemaal niet zo soepel/snel als in rb6. Weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. De mensen die beide spellen hebben gespeeld, zullen vast wel begrijpen wat ik bedoel.

7. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ze ook beide gespeeld, maar zijn totaal andere spellen. Ik kan me geen moment in Rainbow Six herrineren dan ik een vijand zag kopen die niet meteen op mij schoot.

Basically is dat het idee van Splinter Cell, dat je er gewoon langs kan sluipen als je goed bent. Als ze je zien ben je de pineut, want dan wordt je gewoon afgeschoten als je geen dekking hebt of niet snel genoeg een headshot maakt. (of als je shotgun hebt gewoon schiet)

8. SluipSchutter13

SluipSchutter13 XboX 360

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel levels bevat de Co-Op in het begin, ik hoorde iets van 4 maar dat lijkt me weinig.
    En als UBI weer voor 2 levels 5 euro gaat vragen word het geld vangen voor hun.
    en is het waar dat je dan in co-op je eigen nightvision kleur kan kiezen?
    en ja ik blijf vragen stellen:
    Is het mogelijk om de CO-OP online te spelen en offline met een guest ook CO-OP te doen?

9. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Er zijn in totaal 11 multiplayer maps.
    Bank
    Rivermall
    Warehouse
    Deftech Belew
    Museum
    + nog 1 of 2 oude en dan de rest nieuwe maps. Alle maps zijn ook geupdate met nieuwe alarm systemen en nieuwe toegangswegen etc.

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Klopt, er zijn 4 co-op levels maar reken erop dat je elk level meerdere keren speelt met telkens nieuwe manieren van spelen. De ene keer schiet je iedereen dood, dan probeer je weer niet gezien te worden en de andere keer ga je gewoon terroristen fokken :cool:

Ik zag in filmpjes/screenshots rode en blauwe goggles, ik weet niet of je het zelf mag kiezen of dat het random is ingedeeld.

Je kan co-op via systemling, xbox live en splitscreen.

11. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoe werkt het lobby systeem percies? Is dat nog hetzelfde als bij SCPT. Of is er nu ook een soort matchmaking systeem.

Is de game nog steeds zo LAG gevoelig, je weet wel dat mensen met zon halve telefoonverbinding je gewoon van voren vastpakken en dat ze zelf bijna niet dood gaan door mijnen etc.

Waarom hebben ze in godsnaam Mount Hospital eruit gehaald :mad: ..... ;)

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    In een interview met een hoge pief van de Splintercell serie zei hij dat alle bugs uit de vorige versie er inelkgeval uit zijn. Er zal vast wel minder lag zijn maar ben bang dat je het nooit er helemaal uit kan halen, je blijft mensen houden die met een rot verbinding op live gaan.

Is idd wel irritant dat MH eruit is gehaald, vond dat ook een leuke map. Ik denk dat de reden is dat het geen stealth map was. Het was allemaal te nauw om het te spelen zoals het moest. Het zat allemaal niet helemaal goed inelkaar.

13. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Er is een systeem dat je gematched wordt met spelers van jouw niveau, net als in de eerste. Ook kun je clans (squads) matches aanmaken etc. Dedicated server draaien, en het lobby systeem is in zijn algemeenheid wat overzichtelijker en beter.

14. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Is idd wel irritant dat MH eruit is gehaald, vond dat ook een leuke map. Ik denk dat de reden is dat het geen stealth map was. Het was allemaal te nauw om het te spelen zoals het moest. Het zat allemaal niet helemaal goed inelkaar.[/QUOTE]

Hier ben ik het dus echt totaal niet mee eens. MH was imo de enigste map bij SCPT die juist stealth was. En ik ben toch een redelijke SPY VS MERC. die hard. Ik merk dat HEEL veel echte diehards (die het spel vanaf de lauch tot nu spelen) het ook vereselijk zonde vinden.

Was trouwens ook de enige map waarbij de rollen eerlijk verdeelt waren. De meeste mappen hadden een dik merc voordeel en sommige een spy voordeel.

Waarom een deathmatch map als wharehouse erin is gebleven is mij trouwens ook een raadsel. Daarnaast vraag ik me af of de mogelijkheid van spawnkillen eindelijk is weggehaald.

15. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Wie weet in een content download...

16. THE GAME

THE GAME GAME OVER! GUNIT!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Is het echt zo dat je in de multiplayer ook onzichtbaar kan worden? En zal dit ook kunnen in de multiplayer? En waarom is er uberhaubt voor gekozen, om sam onzichtbaar laten zijn, is echt een flinke stylbruek. Past toaal niet bij Splinter cell!

17. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    zeker totaal andere spellen, maar daardoor hoeft de besturing van de mercenary niet anders te zijn? Als je rent als mercenary, dan gaat je wapen een beetje op en neer omdat je armen bewegen. Bij rainbow six is dat niet zo. Verder ging inzoomen bij Splinter Cell ook minder soepel dan bij rainbow 6 (lag niet aan de controller). Volgens mij kon je ook de sensitivity niet instellen in Splinter Cell.

precies en dat gaat dus minder makkelijk dan bij rb6.

18. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Hoe wou jij stealth naar je objectives? In de sewers werd het volgeplant met campers en mijnen. Via boven kan je makkelijk even sniper met motion aan. Plus dat je in de 2 gangen nou niet bepaald goed kon sluipen. Was makkelijk om een spy te zien.

19. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Een toch niet geheel onbelangrijke vraag: Wat gebeurt er als je dood gaat in een co-op missie?

20. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Iedere spy kon 1 keer dood gaan dacht ik. De andere spie had dan een spuitje geloof ik om de ander weer wakker te maken als het ware. Als een spy dan echt helemaal dood is is het geloof ik gewoon mission failed :)

Werd nogal veel over gespeculeerd dus ik weet niet of dit helemaal waar is maar dat kan Michiel wel vertellen :D

Deel Deze Pagina