Splinter Cell levels; 100%?!

Discussie in 'Algemeen' gestart door Migwel, 8 apr 2005.

1. Migwel

Migwel Ownage!

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals jullie weten krijgen we bij Splinter cell Chaos Theory nu succes ratings wanneer je een level gehaald hebt, en hier kan je vertellen wanneer je een level op 100% hebt gehaald.

Ik heb alleen level 1 nog maar op 100% gehaald, en ik zal gelijk vertellen hoe ik dat ongeveer heb gedaan. Het is belangrijk om de volgende dingen in gedachten te houden:
    1. Om 100% te halen mag je (bijna) geen tegenstanders vermoorden
    2. Om 100% te halen moet je ook je secundairy en oppurtunity objectives halen, soms is dat niet mogelijk dan hoeft het niet perse.
    3. Om 100% te halen mag je geen alarmen af laten gaan.
    4. Om 100% te halen mag je niet overduidelijk herkend worden als een vijand.
    5. Om 100% te halen moet je een level binnen een bepaalde tijd uitspelen (dit weet ik niet zeker)
    Het is handig dat wanneer je probeert deze levels op 100% te halen je genoeg saved zodat wanneer het fout gaat je weer opnieuw kan beginnen.

Hoe heb ik level 1 gehaald:

Als eerst ga je gewoon direkt door de grotten totdat je bij de hangbrug aankomt. Deze negeer je en je gaat nog VOOR de hangbrug direkt lingsaf een riggeltje af, en deze blijf je gewoon zo snel mogelijk volgen totdat je in een ruimte komt. In deze ruimte hangt een ladder, en hiermee klim je naar boven, maar zodra je boven bent blijf je stil zitten en kijkt naar links. Daar zit een gast te schieten op een soort van "schietbaan". Na een tijdje loopt ie naar voren, en dan ga je snel naar rechts waar het eerste kratje staat.

Vervolgens loop je terug en ga je snel de gang door zonder de man iets aan te doen. Je gaat de trap op en eenmaal boven direkt linksaf, daar is het 2e kratje (evt lamp via motortje uitschakelen). Nu moet je weer via een trap naar boven en kom je in de ruimte vlak voor het stukje waar die man gemarteld wordt. Je schiet het lampje boven de deur kapot en gaat naar beneden. Luister het gesprek af, en er komt een mannetje naar je toe. Die is verbaasd dat de lamp kapot is en loopt er naar toe. Nu ga je snel door die verlichte gang, zonder geluid te maken en als het goed is is de martelaar op een stoeltje gaan zitten. Daar kan je gewoon achterlangs doorlopen.

Uiteindelijk kom je dan weer buiten, en zie je verderop een felle lamp. Schiet die van een redelijk afstandje kapot, en ga de tent achter deze lamp naar binnen. Hier is het 3e kratje. Ga vervolgens uit de tent rechtdoor, en je komt weer in een nieuw stukje waar onder een afdakje het 4e kratjes staat. Zorg dat je vervolgens ongezien op dit afdakje komt, schiet vanaf hier de lamp boven de loopplank kapot, en spring op de loopplank. Negeer daarna de rechterkant maar ga gelijk door de linkerdeur. Hier is links een computer, en er staat iemand met zijn rug naar je toe. Door geen geluid te maken kan je gewoon naar de computer sluipen, deze hacken, en vervolgens even makkelijk langs het mannetje lopen.

Hierna kom je buiten, waar bij een rand 2 mannen het over een een of ander jeugdtrauma hebben ( ;) ), en negeer deze 2 en sluip gerust met alle lampen aan via het trappetje naar beneden. Ga dan voordat je rechtdoor gaat eerst een stukje (rechtsaf) terug, en scan het 5e en laatste krat. Loop daarna weer terug, verder naar beneden. Rechts zit een man in een gat iets te reparen, waarlangs je gewoon door kan lopen. Loop door tot aan de brug, en schiet vanaf een afstandje het lampje op de vuurtoren kapot. Iemand komt dan inspecteren vanaf de linkerkant, en loop dus gewoon via rechts om naar de achterkant. Loop naar binnen, en luister naar wat de man achter de radio zegt, en loop daarna de trap op.

Uiteindelijk kom je bij het beruchte laddertje, en moet je zorgen dat de man je boven niet ziet. Geen fratsen uithalen met hem over de reling gooien of iets dergelijks, maar gewoon met een sticky shocker in zijn rug schieten. Lampen uitdoen, en choose extraction.

Als het goed is heb je nu 100% *) En als je een beetje doorspeelt kan je dit level binnen ongeveer 15 min halen.

Het klinkt nu allemaal wat ingewikkeld, maar lees het gewoon maar, en als je het level speelt wijst het zich allemaal vanzelf. En niet vergeten!!! Niemand bewusteloos maken behalve de man op de vuurtoren met een sticky shocker, en al helemaal niemand vermoorden. En genoeg saven natuurlijk :p

Ik vind het leuk om te horen als het iemand gelukt is, en we kunnen het natuurlijk ook over andere levels hebben. :)

Laatst bewerkt: 9 apr 2005
  2. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    gast WTF ten eerste doe je echt veel te moeilijk en ten tweede tis heel leuk dat je honderd procent heb gehaald in level 1 maar zo ontzettend moeilijk is het echt niet hoor. (zit nu in level 3 begin en level 2 ook honderd procent) je moet gewoon zorgen dat je niemand dood slaat behalve de objectives (zo van kill die en die) en gewoon goed observeren en toeslaan als je zeker bent.
    en gebruik voortaan btw effe spoilers

3. Coltdrake

Coltdrake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook een level gehaald met 100 %, k had ut eigenlijk niet verw8...
    je moet gwoon iedereen die je vermoord vermoorden met je linker trekken

4. Han de Man

Han de Man Provocant

Leuk Bevonden:
    1
    Oftewel niet vermoorden maar bewusteloos maken ;) Zorg ook dat je de bewusteloze lijkjes ;) goed verstopt zodat je daar niet alsnog je 100% op mist...

5. Ruud

Ruud Guest

Toch geinig. Voeg één simpel getalletje extra toe en je kunt de speeltijd voor een groot aantal gebruikers meer dan verdubbelen.
    Ik ben zelf ook zo stom om stats uit te willen maxen in spellen.

6. Han de Man

Han de Man Provocant

Leuk Bevonden:
    1
    Het is gewoon mooi dat je na een missie vol stealth een beloning voor je speelgedrag krijgt, in de vorige splintercells maakte het weinig uit, nu zie je tenminste hoe goed je het gespeeld hebt. Daarom hoopte ik ook dat zo'n meter erin zou komen. Ubisoft _O_

7. Migwel

Migwel Ownage!

Leuk Bevonden:
    0
    T is idd niet zo moeilijk, ten 2e heb ik level 3 ook op 100% (2 niet), en niet zo onaardig doen jij :'-( :p

Verder geef ik gewoon wat tips, t staat langer geschreven dat dat het moeilijk is... :)

8. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    meh, zolang je je aan de regels houd is het te doen zonder walkthrough.
    Hoogstens hier en daar een hint.
    ik zelf heb het eerst op hard uit gespeeld, om alles te leren kennen, nuop expert voor 100%

9. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    aaah niet huilen het spijt me, tweede is ook niet zo moeilijk hoor. derde ga ik ook gewoon doen als ik de tijd voor spelen heb. (btw speelt iemand de levels op iets anders dan Stealth??

10. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wissel Redding's Recommendation en Stealth meestal een beetje af, Assault hou ik niet van.

Maar in de demo van Chaos Theory (het eerste level dus) heb ik ook een aantal keren 100% gekregen, de tijd waarin je het afrond maakt niks uit. En die terrorist op de vuurtoren mag je nog wel doden, zou een beetje zonde zijn om die mogelijkheid te laten liggen. Maar voor de rest klopt 't (denk ik) wel dat je inderdaad niet teveel mag doden.

11. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    aaah ik dacht dat je niemand mocht doden behalve de mensen zoals in level 2 die je moet doden (vuurgevechten zijn wel supercool met je nieuwe geweer.)

12. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    De enige walkthrough die echt interessant is op 100% is die van Bath house op Expert. Dat is namelijk de enige die echt lastig is om op dat niveau goed uit te spelen. Drie keer geprobeerd, drie keer ben ik (volgens mij ten onrechte) minimaal drie keer als intruder gezien.

13. Timmieboy

Timmieboy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    k heb ligthouse en de bank 100% expert stealth gedaan, en k ben pas bij level 4 :9

14. Migwel

Migwel Ownage!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, je mag die man op de vuurtoren niet vermoorden. Had ik eerst ook gedaan, en toen had ik maar 95%... :)

15. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ja, ik speelde vandaag Bathhouse, en dat is de enige missie waar ik echt in problemen ben geweest, bij de andere had ik gemiddeld maar 5 kogels afgeschoten en al mijn gadgets over.

16. Zuka_'Zamamee

Zuka_'Zamamee Ready when you are

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, The Bathhouse is vet. Echt een level met de vuurgevechten en actie als in Splinter Cell 1 (slachthuis en kasteel). Dan komt die shotgun ook mooi van pas.

17. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn record is tot nu toe 84% in Hakkaido. Maar ik doe het nu nog niet voor de procenten. Eerst eens uitspelen, bijna klaar trouwens en dan helemaal sneaky sneaky.

18. The Hammerman

The Hammerman The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    Heb 100% in Batterie (ofzo). Dieptepunt is 47% op het cargoship. Kwam omdat ik de weg niet kon vinden dus ben gaan ronrennen en schieten... voor de rest heb ik alles boven de 80%

19. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Migwel, ik wist niet dat je ook gewoon langs iedereen kon sluipen om de missie succesvol te voltooien. (Met Stealth dan)

Ik heb Penthouse op 100% uitgespeeld. Bij mij zag je echt zo'n steiging in rating. Bij mijn laatste missie had ik 100%.

Maar stel je speelt Redding's Recommendation, hoe haal je dan 100%? Dat is toch een middenweg tussen beide?

20. exilim

exilim mASter_eXiLim

Leuk Bevonden:
    0
    Dat maakt toch niet uit, ik speel bijna altijd met redding, en ik haal ook gewoon 100% op Expert dus.... Met assault kun je het denk ik ook wel halen, maar dat wordt denk ik wel lastig

Deel Deze Pagina