1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[SPOILERS] Halo Reach: Solo on Legendary

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MetalSonic, 26 sep 2010.

  1. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je goede wapens hebt is het goed te doen. Maar als je rond loopt met een pistooltje en een assault rifle. Of een plasma pistol en een shotgun. Dan is het knap lastig als er brutes op je afkomen. Helemaal als ze nog backup krijgen van grenade gooiende grunts. Dan ben je daar echt aan het lopen van, geef mij eens een goed wapen:F:

    Maarja :) het is gelukt, als iemand nog tips heeft, wellicht dat ik nog advies kan geven over stukken die niet zijn vernoemd op blz1!
     
  2. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Natuurlijk dacht ik; ik kan wel redelijk goed shooters spelen, dus ik ga Halo ook maar even op Legendary doen. Nu ging de eerste missie (eigenlijk 2) zonder al te veel problemen. De volgende missie ging het echt helemaal mis en ben ik eigenlijk verder gegaan op Normal met het idee dat ik later nog wel eens Legendary zal gaan halen.

    Bij het stuk bij die Anti-Air Turrent werd ik het zat, ik haalde wel regelmatig checkpoints daar, maar het laatste stuk werd het teveel en was ik het zat. Ook al was ik maar een half uur tot drie kwartier (Totaal, dus niet dat stuk) bezig, het geduld heb ik niet :/. Ik ga het later nog eens proberen.
     
  3. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik zie dat je hem al gehaald hebt, maar toch; Wapens halen is idd key in dit stuk. Ik het gebouwtje in het midden staan een aantal weaponcrates waar je ammo en wapens kan blijven scoren.

    Ideaal op dat stuk is bijna elk wapen met een scope. Brutes zijn relatief snel af te knallen met headshots (eerst helpje d'r af en dan dood). Ook zijn er op dat stuk een aantal brutes en grunts die rondrennen met fuel rod cannons. Buiten het feit dat het sowieso handig is om die eerst af te knallen kan het ook handig zijn om die wapens af te pakken en leeg te rammen op een groepje om vervolgens je eigen wapen weer terug te pakken.

    Tot slot is het ook slim om te kijken welke gekillde enemies grenades droppen. Altijd fijn om een plasma grenade op iemand z'n kanis te planten :)
     
  4. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat iedereen wel terug valt in het huisje in het midden. Wat mij opviel was juist het gebrek aan ranged weapons. Je hebt pistols, dmrs en een sniper. Echter, de pistols hebben niet al teveel kogels en doen imo ook weinig schade. De dmr is maar tot 2 op voorraad. En de sniper heeft 8 kogels.
    Er zijn vooral veel assault rifles en shotguns.

    Ach ik zal zelf wel geen al te beste halo speler zijn, hoorde gisteren van iemand dat hij de laatste missie in 1 uur en 58 minuten had uitgespeeld.
     
  5. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik had hem ook redelijk vlot. Had veel meer moeite halverwege de game met een wagonlading elites.

    Anyway, later zag ik opeens (heb het 2 van de 3 keer gezien) een krat wapens tegen de muur van de achterkant van het gebouw aan. Geen idee waar dat ding vandaan kwam, maar die zat vol DMR's.

    Als je veel in dat gebouw blijft rondhangen is beneden ook een goede optie met je shotguns. Daar komen meestal max 1 of 2 brutes binnen lopen en het heeft maar 2 ingangen, dus met shotguns + melee kom je een heel eind. En met grenades natuurlijk ook.
     
  6. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ik wou er ook nog aan beginnen. Maar als ik al die moeilijke verhalen van jullie lees dan denk ik 'laat maar!' :9
     
  7. Zer0 Hiro

    Zer0 Hiro In the digital flesh

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Been there, done that.

    Vond het nog vrij te doen eigenlijk, maar natuurlijk niet casual :p
     
  8. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Banshees gaan met 1 kogel al kapot met de machine gun. Bij Seraphs eerst hun shield kapot schieten met de machinegun en daarna rockets er op sturen. Snelste manier :thumbs:

    En in nood vanwege je Health, verstop je! :thumbs:
     
  9. Bleet

    Bleet MIA

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Het eerste deel: Gebruik het space station om dekking te zoeken als er teveel op je geschoten word. Even erachter vliegen en dan wachten tot je schield herstelt. Soms kon ik namelijk niet zien waar ze vandaan komen en voordat je het weet ben je kapot.

    Het 2e deel bij de corvette, eigenlijk niet echt tips. Meer een algemene. Op legendary kan zelf een grunt je al neerschieten met 1 salvo. Daarom schiet ik altijd eerst het gru(n)t:+ neer voordat ik me op de elites ga concentreren. Bij de corvette schoot ik ook eerst de banshees neer en daarna de seraphs.

    Zelf ben ik nu bij de laatste missie aangeland, vlak voordat je in die gun moet gaan zitten. Volgens mij een aardige uitdaging door het gebruik aan headschot wapens.
     
  10. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Meer een gebrek aan goede wapens daar.
     
  11. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Die ruimte missie (dat vlieg gedeelte) is best makkelijk. Eigenlijk staat het hier goed, ga soms terug naar het ruimteschip om je HP weer terug te laten komen. Schiet eerst op de banshees (zijn best aggressief). Verder, ach houd er rekening mee dat jij alles moet killen en dan komt het wel goed.

    Verder nog algemene tips:
    Als je met spartans bent, denk dan niet van "die doen niks oid" je moet ze op de juiste manier gebruiken. Loop een stuk naar voren en dan terug. Ze killen dan van alles voor je. Emile kan je ook veel werk laten doen.

    In de laatste missie moet je na een tijdje ook 2 hunters killen, ik kwam hier aan met nauwelijks ammo. Emile rende achter mij aan, hij heeft beide hunters gekild, alleen. Duurde wel even (20 minuten) maar zelf verstopte ik mij gewoon.
     
  12. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Toch even nieuwsgierig hoor, ben begonnen aan Legandary en missie 2 kom ik al niet verder.

    Snap na het lezen van dit topic je dus ook moet schuilen en in dit geval Kate voor je moet laten werken, maar op deze manier spelen is toch niet meer leuk. Al helemaal niet als ik lees dat je 20 minuten moet schuilen/verstoppen om een level/missie te halen.

    Moet zeggen dat ik de tijd ook niet heb en dan wel leukere manieren weet om die tijd te besteden.... ben ik nu de enige die hier zo over denkt??:confused:


    Overigens niet vervelend bedoeld natuurlijk!! Was er aan begonnen en met het lezen van dit topic denk ik dat ik het maar gelijk op ga geven. :)
     
  13. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit topic heb ik niet gemaakt om mensen te ontmoedigen, juist om te helpen. Ik ben ongeveer 25 -30 uur bezig geweest met het uitspelen van het spel op legendary. Maar dat betekent niet dat anderen er ook zo lang over doen. Als je online al lekker gaat, de wapens goed kent enzo, dan knal je je overal snel doorheen.

    Missie 2 komt neer op de helft overslaan door er langs te racen, het eerste gevecht bijvoorbeeld kan je gewoon skippen. En zo zijn er zoveel gevechten in de 2de missie die je niet hoeft te doen.

    Halo op legendary, tja je speelt dan echt voor het uitspelen op legendary. Je gaat niet genieten van de sfeer of andere dingen. Het is tactisch kijken, hoe kom ik aan het einde, waar zijn ai foutjes etc etc. Als je wilt genieten van Halo op legendary dan is 4 player co-op 10 keer zo leuk :)

    Hier ben ik wel eerlijk in, ik vond solo on legendary NIET leuk, ook niet dat je zegt uitdagend. Ik zat vaak van "nah dat is onzin enzo" via xbox live hoorde ik ook veel gevloek. 20 keer dood gaan op één stukje om dat je met 2 rot wapens zit omdat je net een checkpoint hebt gehaald is bv ook niet leuk. Maarja, de voldoening als je 't dan hebt uitgespeeld op legendary is wel weer groot. Voor mij ongeveer vergelijkbaar met het uitspelen van de Mile High Club bij COD 4.
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2010
  14. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Allereerst vind ik het super dat je dit topic gemaakt hebt en snap het ergens ook wel dat mensen het willen halen en dan natuurlijk het liefst alleen want dan krijgen ze weer een achievement, enkel is het dan waarschijnlijk gewoon niet mijn ding.

    Vermaak mezelf dan beter om online of Halo op een een makkelijkere graag te spelen. Zal vanavond nog een keer de tweede missie proberen,.... was over de helft, maar was zo stom,.... ik wilde graag z'n banshee hebben en dat was mislukt en ondertussen kwamen er voor mij gevoel tussendoor checkpoints.... terwijl ik niks had bereikt en op hetzelfde punt bleef. Enfin,... geen banshee, geen munitie meer..... dus toen hield het op. :emo:
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2010
  15. gizmozz

    gizmozz Bierdoos

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    1
    Yeesss! Gisteren ook gehaald in mn eentje. Ik had Herioc overgeslagen en ik heb hem ook nog nooit co/op gedaan. Dus in een keer 325G erbij. :p

    Ik vond hem verassend pittig, maar dat vond ik ook al van de normal moeilijkheidsgraad. Ik heb sinds Halo CE niet meer zoveel schik met de Legendary moeilijkheidsgraad gehad, tot nu dan. Het was een mooie ervaring!

    Gemiddeld was ik een uurtje met een enkele missie bezig, met uitschiters naar boven en onder. Zoals anderen hier ook zeggen moet je tactische keuzes maken met je wapens. Bijna altijd zoek ik voor de DMR + plasma pistol combo. Deze combo is bijna een must om Elites uit te schakelen. Jammer vind ik wel dat de equipment niet zoveel tactische diepgang geeft. Ik gebruikte altijd gewoon sprint om snel te kunnen manouvreren, vooral om weg te rennen als mijn schild kapot was geschoten. Ik pakte als het kon de jetpack om een banshee te boarden (missie 4 en 8 ) of om van platform naar platform te springen (missie 6).

    De laatste missie was echt een pain in the ass. Het eerste deel - voordat je de Marines in het bebouwde deel treft - was vrij eenvoudig. Daarna werd het echt frustrerend met verschillende fights met Brutes en Elites. Na veel trail and error is het toch gelukt. Het allerlaatste stuk met die anti airgun was echter dan weer wel simpel. Ik wachtte achter de gun totdat de carrier begint met vuren. Op dat moment stap je de gun in. Ondertussen hangt de hele lucht vol met Phantoms maar over het algemeen overleef je hun schoten net lang genoeg om de carrier kapot te knallen. De missie is dan meteen ten einde.

    Voor de mensen die het nog moeten halen, succes!
     
  16. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Gast, dat laatste stuk..|:-
    Dat was ZOOOO frustrerend. Dat die k*t Phantom steeds achter je kwam.8)
     
  17. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Toch even vragen hoor, zit in level twee en ben weer in een gebouw met alle blauwe gasten en die doen dus niks voor me.

    Ik heb telkens zowat alle kogels nodig voor z'n elite.... klopt dat wel (met machine geweer)? Is er nog iets waar ik op moet letten, want af en toe zie je die gasten een blauw schild krijgen of iets.... moet je dan juist wel/niet schieten??

    Jajaja, Bidle=Noob :lol:
     
  18. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Muaa het komt er op neer dat ze steeds hun armour/ hp terug krijgen na een tijdje. Je moet echt een kill maken en weer coveren of nog een kill maken. Denk niet van "ik heb op die gast een heel magazijn geleegd dus hij is bijna dood"dat is hij dan ook wel even bijna, maar als je hem vervolgens genoeg tijd geeft. Dan is al zijn health weer terug.

    Train al snel op het maken van headshots, DMR, Needler Rifle, Pistol etc.
     
  19. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Kijk dat wist ik niet, snapte het ook al niet.... dacht lekker rustig magazijn leeg schieten, nieuwe halen en door.....

    Maarre heb volgens mij missie 2 af.... krijg nu een filmpje met een lelijke oude tang die een verhaal af steekt...
     
  20. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Achja dit is typerend voor de hele halo franchise, voor al zijn games. Online is het ook zo :). Mede hierom ligt de focus in Reach op legendary helemaal op het maken van headshots, of snel dodelijke aanvallen (plasma pistol+ dmr oid). Wapens zoals assault rifles etc doen gewoon 0.0 op Legendary. Leuk dat je je hele mag hebt leegeschoten, maar de tegenstander leeft nog en kilt je heel leuk.
     

Deel Deze Pagina