[PC] Spore

Discussie in 'Games' gestart door DiaL, 6 mrt 2006.

1. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Toen ik dit filmpje van Will Wright van de Game Developers Conference was ik echt prettig verbaasd. Het is geen geheim dat originaliteit in spellen schaars te vinden is tegenwoordig. Gameplay gaat naar mn mening dikwijls, of meer dan vroeger, ten koste van graphics dan vroeger het geval was. Logisch, spijtig, uiteraard? Misschien wel, misschien niet... In elk geval lijkt Spore een 'textbook' voorbeeld te worden dat het nog steeds kan.

Genoeg inleiding, ik vond nog geen topic over dit toekomstig pc spel van Maxis (owned by EA) en vond het dit toch zeker waard.

Voor zover mij bekend is (van filmpje zie boven + weinige info op de dev site); in Spore beleef je je eigen evolutie, je begint op celniveau, groeit wat, ontwijkt kwaadaardigen, legt 'eieren', via deze kan je met een editor bepalen hoe de 'future generation' er gaat uitzien. Deze evolutie loopt door in het water, land, waarbij je de gekst mogelijke 'creatures' kan ontwikkelen.

Wat mij vooral opviel was, hoe raar je ze ook bedenkt, je creaties lijken altijd 'realistisch' te lopen en zich te gedragen. In elk geval kan je na een tijd zelfs sedentair worden, evolueren, hele steden bouwen, en zelfs andere planeten gaan 'bevolken', ontginnen.
    Door middel van 'easy-to-use' editors lijk je enorm veel aan te kunnen passen, van je dieren tot de gebouwen in de steden, etc...

Bekijk het gewoon even zelf, maar mij spreekt het in elk geval erg aan.

Hieronder wat screens van het spel;

Officiƫle website:
    http://www.spore.com/
    Release date:
    7 September 2008
    Meer info:
    Spore hands-on (13 Feb 2008 GameSpot)

Laatst bewerkt: 14 feb 2008
  2. SupahMaster

SupahMaster Guest

Dit spel wordt zo gaaf _O_

Zeker dat eigen content maken.

Ik ga een hele dictatuur maken in een planeet 8)

Is er al wat bekend over de releasedate , of is het nog in een vroeg ontwikkelstadium?

3. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Volgens mij is het nog redelijk in ontwikkeling, daarvoor hoef je enkel maar naar hun homepage te gaan die slechts 3 screenshots, een 'add-to-newsletter' en beperkte news link toont.
    Alhoewel het concept al voorgesteld is op de E3 van 2k5. Sowieso nog even wachten schijnt het, maar het lijkt mij zeker de moeite.

4. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is het spel wel gewoon voor de 360 dan???O-)

5. SupahMaster

SupahMaster Guest

Kijk eens in welk forum het staat :{

Overige consoles en PC gaming....

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    komt ook uit op de xbox 360 :)

7. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ziet er erg boeiend uit.. Ik voorspel een nieuwe verslaving als deze zooi uitkomt (iig voor mezelf) ;)

8. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Absoluut een verslaving!! ik kan niet wachten om first encounter te gaan doen bij de andere planeetjes :cool:

9. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar ik dacht, ik vraag het ff voor de zekerheid, je weet maar nooit:9

lijkt me wel grappig spel, wil alleen nog ff meer revieuws ervan lezen en nog wat aantal trailers, en de release ^.^

10. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Dat filmpje is echt geweldig om te zien, van een 1-cellig organimse tot uiteindelijk een ras dat hele planeten kan vernietigen! Volgens mij zijn de mogelijkheden hierbij echt eindeloos. Ookal omdat je gewoon een gigantisch heelal tot je beschiking hebt om de bouwen en voort te evolueren.

Dit spel heeft zeker mijn interesse gewekt.:D

11. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    :eek: Serieus? :eek: ik had namelijk gehoord van niet...:mad: maar als ie wel op de 360 komt haal ik hem zeker..:D

12. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    gister kwam ik toevallig dat filmpje tegen en had eigenlijk ook nog weinig gehoord over spore. Het enige wat ik wist is dat het iets met evolutie te maken had. Maar na dat filmpje gezien te hebben ben ik erg onder de indruk. Die editor lijkt me echt fantastisch. De combinatie van gameplay lijkt me ook erg leuk. Ik kan niet wachten :D, al duurt et waarschijnlijk nog wel even.

Maar klopt het nou dat de wezens van andere gamers gedownload worden om jouw universum aan te vullen? of heb ik iets verkeerd begrepen?

13. SupahMaster

SupahMaster Guest

Als dit online over Xbox Live kan en dan oorlog voeren _O_

14. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Er is een nieuwe trailer van Spore sinds de e3 beschikbaar, wel allesbehalve veelzeggend maar toch... (Download hier)

15. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    vet spel, heb net die video's op google gezien, die laatste van dial moet je geregistreerd zijn... laat maar zijn dan.

16. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ah, enkel om hem te downloaden dat is juist, je kan ook 'Watch it' selecteren zodat je'm te zien krijgt in het gamespot media player window waardoor je je niet hoeft te registreren.

Laatst bewerkt: 10 mei 2006
  17. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    die nieuwe link van je ->
    ik geef het op :p

18. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ik had gewoon copy link location gedaan maar dat werkte niet sinds het een javapop up commando was voor de player, nu zou de link moeten werken: )
    Maar de beelden zijn niet nieuw, noch worden er nieuwe dingen in vermeld, wel spijtig maar ze zijn blijkbaar in elk geval nog bezig met het spel..

19. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    Spore komt uit op alle platformen maar eerst op de PC.
    arena51

20. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    Gamespot heeft de kans gehad om met Will Wright (Spore Creator) te kunnen praten.

Deel Deze Pagina