1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Extreme Sports: Skateboarden, Mountainbiken, BMX, etc.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 18 feb 2009.

  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik wil denk ik ook een skateboard gaan kopen. Ik twijfel nog een beetje tussen een Alien Workshop Rob Dyrdek Rogue Status deck of een Zoo York deck.
     
  2. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga naar een skateshop en kijk bij de decks. Kijk naar je schoenmaat en vraag daar wat de beste maat voor je is. Dan leg je het deck op een matje daaro (hebben ze meestal wel) en ga je erop staan en kijk je welk deck het beste aanvoelt.

    Mijn voorkeur gaat altijd naar chocolate en girl.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Heb jij geen skateboard?!
     
  4. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik dacht ook serieus dat hij een dikke skater was, viel dus toch nog mee:eek:
    Het meest belangrijk bij een skateboard is de concave(hoe erg de board gevormd is) en de afmetingen. Alien Workshop heeft vaak veel concave, iets wat ik zelf erg prettig vind, de board voelt erg solide aan met veel pop. De afmetingen in de breedte zijn erg verschillend, maar de neus en tail van de board zijn vaak gelijk, en groter dan andere boards. Overall een erg stevig boardje met veel concave en pop.

    Zoo York is meer mellow, aldus mijn eigen ervaring, de planken voelen wat minder stevig aan en hebben veel pop alleen in de begin periode dat je erop skate. De boards zijn vaak wat lichter in gewicht, en ik vond ze ook zeer lekker om flip tricks mee te doen. Zoo York is trouwens ook het enige merk dat zo snel is versleten bij mij, en het enige deck dat ik heb gebroken(niet met opzet:+)

    Zelf skate ik voornamelijk op "Girl" decks, voelen wat lichter aan dan die van Alien Workshop, en hebben net wat minder concave, waardoor het flippen wat makkelijker voor mij word. Vaak zit er wel een duidelijk verschil tussen de nose en tail(waarbij de nose van een skateboard ALTIJD de voorkant is), maar bij decks van 7,75 en up zijn beide kanten vaak bijna even groot.

    Ik gok als je zelf een board samenstelt je ongeveer 180 euro kwijt bent, en wanneer je een complete koopt 120 euro. Meestal maken lagers/wielen/boutjes&moertjes/griptape weinig uit als je als je nog de basics onder de knie probeert te krijgen. In geen geval een intertoys/barstmit board aanschaffen, want die dingen zijn te slecht voor woorden. Als straat skater neem geen wielen die groter zijn dan 53, prefereerbaar zijn wielen van rond de 51-52.
    Trucks ook gewoon low of mids nemen, want anders ga je echt voor park/miniramp/ vert skaten.

    Meeste van wat ik heb verteld zal waarschijnlijk niet onbekend zijn in de oren, aangezien je toch al behoorlijk bekend bent met de skateboardmerken/skaters/tricks en weet ik wat :)
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2009
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik snap het allemaal wel hoor :) Maar ik dacht eraan om binnenkort ff naar Den Bosch te gaan. Ff kijken bij de Downtown Board supplies en de Yankee Dump. Ik had gehoord van Zoo York dat ze heel veel pop hadden maar dat er een rare binnenkant in zat (ben ff de technische term kwijt) en dat ze daardoor sneller breken. Maar ik ga denk ik maar gewoon voor het relaxede boardje ipv het merk :+ Dat scheelt met leren denk ik. Veel concave klinkt wel relaxed. Ik laat me wel informeren.

    @ Tyrant: Ik snowboard wel :) Maar ik vind de skateboardscene eigenlijk vetter. Hoewel ik snowboarden echt superleuk vind om te doen (en af en toe wat freestyle kijken) vind ik skateboarden er dikker uit zien. En ik kan ook moeilijk in mijn snowboardkleren over straat dus jah je moet wat :+
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik ga denk ik overmorgen (of misschien morgen) ff naar Den Bosch :) Ik denk dat ik dan gewoon zo'n complete set koop, maar dan wel gericht op een goed deck. De wieltjes en trucks zal ik toch nog niet zo veel van merken als beginner.

    BTW: Weet iemand nou hoe dat liedje heet in die video van Rob Dyrdek hierboven?
     
  7. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    [yt]NNBjKWV65Qc[/yt]

    Het is erg makkelijk liedjes op te zoeken waarvan je de titels niet weet.
    Luister naar de tekst en zoek een nogal kenmerkende zin, in dit geval koos ik "I grew up on the sidewalk where i learned streettalk". Dit typ ik in de zoekengine van google + "lyrics" erachter geplakt en meestal vind je de titel bij de eerst 4 links.
     
  8. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Het liedje lijkt trouwens wel heel erg op Don't Sweat The Technique.

    Ik ben trouwens net bij een maat van me geweest (degene op wiens account ik hier had gepost waardoor mijn ban verlengt was :+) en die skateboard ook wel eens en ik had ff mijn ollie geoefend (en ff pop shovit - stilstaand) en op zich kan ik stilstaan best goed ollieën, een aardige hoogte; rijdend lukt me ook wel alleen niet zo hoog en vaak land ik op de achterkant waardoor ik val. Rijdend lukt het me niet om het board zo goed 'aan mijn voeten te laten plakken'. Iemand tips? Donderdag rijden we ff naar Den Bosch en ga ik mn eigen deckje halen.
     
  9. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Behalve het gebruikelijke oefenen, is er niet veel aan toe te voegen:+
    Probeer je Tricks in iedergeval allemaal rijdend te leren, begin op stoepjes/takjes en ga dan verder over 1 bord heen springen en dan telkens meer op elkaar stapelen/in elkaar schuiven. Het belangrijkste is het bord omhoog laten komen.
    1.Ga door je knieën(niet té diep)
    2.Trek je voorste voet omhoog
    3. Nu zo snel mogelijk je achterste voet indrukken(je springt ook letterlijk met je achterste voet)
    4. Als het goed is heeft je bord de ruimte om bijna verticaal te gaan.
    5 Wanneer het zover is trek jij je achterste voet zo ver mogelijk in en druk je met je voorste voet naar voren, hierdoor komt het bord gelijk te hangen in de lucht.
    6.De landing is wel je minste zorg, want als je eenmaal je bord hebt gelevelt is het een kwestie van beide voeten weer tegelijk naar de grond te duwen(niet rammen)

    Het grootste probleem bij beginners is het bord niet omhoog krijgen, althans niet hoog genoeg, dit ligt aan dat de voorste voet niet snel genoeg was ingetrokken, of de achterkant niet hard genoeg was ingedrukt. Het indrukken is het belangrijkste, het letterlijk gelijk trekken van je bord met je voorste voet is in het begin secundair.

    Dit alles moet binnen een seconde gebeuren, en wanneer deze beweging als 2e natuur begint aan te voelen, dan zit je goed. Omgaan met andere skaters die al een ollie kunnen helpt enorm met de motivatie, want alleen leren kan echt frustrerend zijn. Ikzelf ben met een vriend begonnen zonder dat wij konden afkijken bij anderen, dit zorgde ervoor dat het leerproces tergend langzaam was. Het leren van een ollie is waarschijnlijk 1 van de moeilijkste dingen aan skateboarden, en veel mensen geven dan ook op na een bepaalde periode. Het kost gewoonweg veel inspanning.
     
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nou jah dat wist ik allemaal wel al. Ik kon al ollieën want ik heb vroeger ook geskateboard. Alleen ben ik toen gestopt vanwege een (erg pijnlijke) harde val. Maar ik ga wel gewoon veel oefenen. Maar ik denk eerlijk gezegd dat een kickflip moeilijker te leren is dan de ollie. Een ollie heb je zo onder de knie maar bij een kickflip moet je voor het eerst echt goed leren timen. Ik weet de bewegingen die ik moet maken allemaal precies, alleen het in de praktijk uitvoeren is wat anders :+ Gewoon veel oefenen. Maarja in de zomer heb ik 3 maanden vakantie en geen kut te doen. Dus dan kan mooi oefenen.

    Trouwens, zaterdag as. wordt in Area 51 (Eindhoven) de Skate 2 presents: Etnies Goofy vs. Regular contest gehouden. 70's boarders uit 10 landen zijn uitgenodigd om er aan mee te doen. Maar het beste van allemaal voor ons: Etnies houdt dan daar ook een shoe giveaway actie, waarbij je een oud paar schoenen (zonder gaten, van welk merk dan ook) kan inruilen voor een nieuw paar Etnies! Helaas kan ik dan niet komen omdat ik dan (brak) in mn bed lig en daarna moet leren voor examens :'-(
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2009
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    edit: laat maar.

    Edit 2: *sigh* Van ons pap en mam mag ik morgen niet naar Den Bosch, omdat ik in mn tentamenweek zit. Nou jah dan ga ik dinsdag na school wel.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2009
  12. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Kickflip is way moeilijker dan olie:9
    Ik kon een tijdje terug een paar keer stilstaand een kickflip landen.

    Het probleem bij mij was alleen dat ik teveel met mn ''kick'' voet, het board naar benee kickte. Daardoor ging het board ook veel sneller omlaag...

    Olie kan ik altijd nog btw.

    Vandaag trouwens nog ff wezen bmxen. Was leuk, ik had het hele baantje voor me alleen. Ik wou zon wat biggere bult springen, maar het lukte telkens net niet.
    How annoying..:mad:

    Dit weekend maar ff weer proberen although ik volgende week toetsweek heb:mad:
    Ach, ik leer toch pas in mn bed de avond van te voren of in de bus op weg naar school:9:+
     
  13. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik kon heelflip eerder dan een kickflip, en het nadeel is dus dat ik veel later ben begonnen met leren van een kickflip. Ondanks dat ik ze wel gewoon kan wil ik wel eens te vaak op de neus landen, niet prettig wanneer je met wat snelheid rijd, haast geen tijd om te corrigeren bij de landing. BMX kan ik alleen barspin(flatground, ja ik ben slecht) en dat truukje waar je met je voet de voorste wiel aandrukt. Ik zit toch liever wat lage bij de grond met mijn plank:+
     
  14. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Iedereen begint toch met flatground? Dan ben je eerder een beginner dan slecht. Je kunt moeilijk starten met een flipwhip. Of een nollie laser flip to overcrooks grind.
     
  15. Remco

    Remco Guest

    Over die skatebaan: fuck it. Je moet niet bang zijn om voor lul te staan, gewoon proberen. Ik ging gewoon een Benihana proberen en klapte keihard met m'n noten op m'n deck, iedereen lachen, logisch, zou ik ook doen. Maar uiteindelijk lukte het wel en dat is gewoon super chill!
    Longboarden is super relaxt, met m'n broer in Frankrijk van zo'n berg aframmen. Dan hebben we wel een full bodysuit aan hoor;)
    Tsja, het lijkt mij wel vet om eens te proberen, ik ben nergens bang voor, dus dat is wel mooi 8)
    Lekker voor de Alien gaan;)
    Ahh fuck it, je moet gewoon een mooie uitzoeken 8) Ik rock momenteel op Alien Workshop: The Fashionable Insecta. Een redelijk oud plankje, ik heb em al 2 jaar niet aangeraakt.
    Daarvoor skate ik altijd op Girl, omdat ie echt keihard zijn en iets breder. Dan is het wel moeilijker om flips te doen, maar daar ben ik toch niet zo van. Als je dat wilt moet je gewoon een flip of een almost nemen ofzo.
    Juist wel, vooral lagers zijn erg belangrijk, ik zie altijd beginners die zich helemaal kapot aan het steppen zijn, omdat de lagers zo klote zijn. Gewoon lekker Piggies kopen en you're all set to go. Verder zou ik bij een complete altijd gaan voor een ATM. De deckjes zijn superfijn en trucks maken inderdaad niet zo uit, heb zelf Fury trucks. Maar gewoon ATM-complete met Pig lagers, is geweldig!
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Wat is ATM? :+
     
  17. Remco

    Remco Guest

    Een skateboardmerk. Niet alles is ZooYork :cool:
     
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Dat snap ik. Maar ik had er nog nooit van gehoord. Maar waar is dat de afkorting van dan? Tis trouwens wel echt perfect weer vandaag, jammer dat ik moet leren.
     
  19. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    ATM is automatic teller machine dacht ik.

    Vroegah een deck van gehad :cool:
     
  20. Remco

    Remco Guest

    Wie niet? Mijn eerste complete was er een van ATM
     

Deel Deze Pagina