1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Nijmeegse Vierdaagse

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mike, 16 jul 2003.

  1. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    De Nijmeegse Vierdaagse, één van de grootste wandelevenementen op de wereld, vind op dit moment voor de 87ste keer plaats in Nijmegen. Gister de dag van Elst, vandaag de dag van Wijchen, mijn woonplaats. Elke dag lopen die mensen een van tevoren vastgestelde route van 30, 40 of 50 kilometer, vier dagen lang.

    44.812 mensen doen er mee aan het evenement dit jaar, een recordhoogte. Slechts een paar duizend daarvan zijn militairen die in principe verplicht meedoen, maar de overige tienduizenden hebben vrijwillig ervoor gekozen om deel te nemen aan dit evenement. De stelling die ik daaraan koppel:

    Vierdaagse, uitsloverij of zelfvoldoening?

    Ik kan me voorstellen dat een groot deel het voor de zelfvoldoening doet, die lopen al jaren mee en willen doorgaan tot het bittere eind. Of je loopt voor het eerst mee, maar wilt kijken of je het wel aan kan. Daarnaast heb je natuurlijk nog de mensen die gaan wedden en het dus niet voor zichzelf doen, maar voor een ander. Dat zijn vaak ongetrainde mensen, niet voorbereid op de lange wandeling. Gelukkig komen ze er snel genoeg achter als de blaren ontstaan. En zijn het niet de blaren die ze nekken, dan is het wel de hitte. Gelukkig heeft de organisatie maatregelen genomen en vandaag elke route 10 km ingekort. Militairen mogen zonder bepakking van 10 kilo lopen.

    Mijn complimenten voor de mensen die het halen en ook voor iedereen die het geprobeerd heeft en er hard voor hebben getraind, maar het helaas niet gehaald hebben. Uitslovers, die krijgen niks, dat zal ze leren. :cool: Als ze flauwvallen, en dat doen er genoeg, dan is dat eigen schuld.

    Zelf zal ik nooit de vierdaagse mee gaan lopen, daar ben ik veel te lui voor. :cool:

    Wat is jullie mening over dit evenement? En doen er heel toevallig nog mensen mee van dit forum?
     
  2. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop volgend jaar mee te doen....en dat doe ik zeker niet om stoer te doen.
     
  3. Niekname

    Niekname Anti-Tooske

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het zwak dat ze zijn ingekort, als je het doet doe het dan goed:D .
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    En als het volgend jaar regent loopt men dus 10 kilometer meer dan de norm? :{ SLaat nergens op
     
  5. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    Met deze hitte is het eigenlijk wel goed dat het ingekort is...Veel ongetrainde mensen denken het wel even te halen. Met alle gevolgen van dien. Lopen met zo'n tempratuur is zeker niet makkelijk en ongevaarlijk. Maar voor de goed getrainde mensen is het een ander verhaal. En dan te denken dat er nu Nederlandse mariniers in Irak met 50 graden patroule lopen (nou ja nu nog niet). Daar is zo'n vierdaagse niks bij.
     
  6. Niekname

    Niekname Anti-Tooske

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee precies, maar vanwege de 'hitte' mogen de Nederlandse Militairen vandaag zonder bepakking lopen8) , dat word wat als ze naar Irak gaan.

    Daar mogen ze zeker in hun zwembroek gaan lopen:+
     
  7. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar er is wel verschil tussen een Nederlandse Militair en een Marinier hè.....Daarom zitten nu juist de mariniers in Irak.
     
  8. Niekname

    Niekname Anti-Tooske

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar dat wil toch niet zeggen dat militairen niet tegen een beetje warmte moeten kunnen?
     
  9. xforz

    xforz Guest

    Ik loop de vierdaagse dit jaar niet mee mischien volgend jaar, maar ik ga igg wel naar de feesten :cool:
     
  10. northernlight

    northernlight PSV!

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een keer voor iemand anders de 40 kilometer op de laaste dag gelopen. Je krijgt er wel moeie benen van, maar echt iedereen die gezond is kan dit.
    Ik vind dit ook geen sport.
     
  11. Appie TK

    Appie TK Halleluja

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn steen heeft wel eens mee gedaan.
     
  12. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    De eerste twee dagen zitten erop, nog twee te gaan... :cool:

    Wijchen was net al op SBS6 en nu komt het uitgebreide Vierdaagse verslag, ook op SBS6.

    Dus als je op de hoogte van de vierdaagse wilt blijven moet je na Hart van Nederland en Shownews op SBS6 kijken naar het Vierdaagse journaal wat een half uur duurt.

    /edit:
    Right... :{
     
  13. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Doe alsjeblieft eens normaal. VOlgens mij is 'jouw' steen tegen je hoofd gegooid!
     
  14. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja ik hoorde het, zat Wall Street te kijken komt door zo'n tussenstukje: 'De dag van Wijchen verliep zonder probs.' Meteen aan Mike denken natuurlijk ;) Kom jij toevallig nog in beeld ergens, of je huis?
     
  15. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Nah, mijn huis staat wel aan de militairen route van de Vierdaagse, maar ik ben niet gaan kijken.

    Ben ziek, het enige wat ik doe is op de bank hangen. ;)
     
  16. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    w00t ik heb vorig jaar de vierdaagse gelopen, puur voor zelfvoldoening. Het is wel grappig hoor maar je denkt toch standaard zeker 5x per dag aan opgeven omdat je je echt DOODVERVEELT.

    de beruchte 2e dag was voor mij ook de zwaarste :{
    Maarja voorlopig doe ik het ff niet meer.
     
  17. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik vind het wel begrijpelijk dat de routes met 10 km ingekort zijn. Ik las gisteren namelijk in de volkskrant, dat een of andere beroemde arts, zei dat als dit niet gedaan was, de kans groot was dat er doden konden gaan vallen. Tja, en dood gaan tijdens een loop evenenment :{

    Ik vind het maar trouwens een weird fenomeen, dat vierdaagse. Ik heb heel vroeger weleens de 10 km gelopen in mijn stad, maar daar houd het bij op. Ik vind het nogal vreemd dat sommige mensen zichzelf helemaal martelen, om een beetje voldoening en een pruts medaille te krijgen...
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2003
  18. Niekname

    Niekname Anti-Tooske

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    1
    Avondvierdaagse?:eek:

    Maar ik denk dat mensen het niet alleen doen voor zelfvoldoening hoor, ik denk toch ook zeker wel voor de gezelligheid. En als je een beetje getraind bent is het ook zeker geen marteling, zeker niet als het weer goed is. Dus geen regen maar ook weer niet zo warm als de laatste dagen.
     
  19. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb hem dit jaar voor de 12e keer gelopen, het was weer supergezellig, maar wat mij betreft veel te druk.

    En voor de mensen die denken dat het geen sport is, probeer het eens en dan mag je meepraten.
     
  20. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Respect _O_

    Ik geloof je wel, daarom begin ik er niet eens aan. *)

    Maar hoeveel heb je gelopen? En wat vond je van Wijchen? :+
     

Deel Deze Pagina