1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Snowboarden & Skiën

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 24 apr 2008.

  1. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Al een aantal jaren niet meer op wintersport geweest maar binnenkort ga ik met een verjaardag naar Snowworld. Iemand die me kan vertellen hoe het daar is qua helling van de piste(s)? Beetje leuk? Ik kan niet geweldig skiën; ik knalde altijd op wintersport recht naar beneden. Lekker vaart maken. Is dat een beetje te doen daar?
     
  2. Remco

    Remco Guest

    Nee. Aan je techniek werken kan daar wel. Ik moest daar vaak trainen vroeger, maar voor de snelheid hoef je het niet te doen. :)
     
  3. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Jammer. Achja, zal me toch wel vermaken daar. :)
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Neem aan dat je Zoetermeer bedoelt? Die tweede (of derde, hoe je het bekijkt) helling is nog wel redelijk maar voor de rest is het krap. Wil je indoor vaart maken moet je naar Bottrop :p
     
  5. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ja, Zoetermeer. Het is niet mijn feestje, dus ik heb de locatie niet kunnen uitkiezen. Ach, ik zie 't wel. Waarschijnlijk moet ik de meeste fun nog halen uit vrienden die nog nooit op latten/een board hebben gestaan en daardoor veelvuldig op hun bek gaan. Zal toch wel leuk zijn.
     
  6. Remco

    Remco Guest

    Haha, grapjas! 8) Ik moest daar prikken om een beetje vooruit te komen, om nog maar te zwijgen over de bizar lange rij als je beneden bent. 8)
     
  7. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ga voor het eerst snowboarden dit jaar. Afgelopen jaren zitten tobben met mijn knieën (gescheurde kruisbanden) maar de sportarts heeft toegestemd dat ik kan gaan. Voorwaarde is wel dat ik 5 januari nog een laatste keer ga checken en ik krijg een brace mee, maar ik ben echt super blij.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Gewoon op een willekeurige woensdag middag gaan _O_
    Helemaal NIEMAND was er.
     
  9. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
  10. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
  11. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Treurig.....verdiend het niet.

    Goed nieuws:
    Heb een backprotector, GoProHD2, handstatiefstokachtigiets en weer wat mutsen erbij. Ik kijk ontzettend naar me vakantie uit!
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Geen helm?

    Kan ook niet wacht om te gaan...
     
  13. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Nee, niet omdat ik het stoerder vind of iets dergelijks, maar ik vind me gezichtsveld op een of andere manier beperkt daardoor. Klinkt misschien gek, maar het zit me tussen de oren. Vind het ook totaal niet lekker zitten, maakt niet uit of het een RED is of wat dan ook. Ik hou er uiteraard wel rekening mee met wat ik doe. Wil ik echt het uiterste gaan doen, dan zal ik er wel 1 op doen..maar met de jongens waarmee ik nu mee ga, zal het alleen voor zorgen dat ik niet te hard land vanaf de barkruk ....8)
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Zet je er maar overheen, dingen zouden eigenlijk verplicht moeten zijn. Snelheden zijn te hoog om het niet te doen imo.
    Zoiets als autogordel of helm op scooter, je kunt zelf dan wel veilig bezig zijn, je weet nooit wat anderen doen.


    Zal morgen een foto's posten van mijn vakantie in de eerste week van januari.
    Beknopt:
    - Heb de eerste 3 dagen geen piste gezien doordat off-piste zo goed was.
    - Geëvacueerd van de berg vanwege sneeuwstorm.
    - Vastgezeten in de sneeuw.
    - Pioniers van de offpiste geweest ;)

    Al met al, beste vakantie ooit, nog een keer met hemelvaart dit jaar en dan is het weer een top jaar geweest. Nu nog een nieuwe helmcamera zodat ik niet steeds m'n foon moet vasthouden bij het filmen ;)
    Heb ook ontdekt dat schroefjes voor een Burton Custom €15,- kosten 8)
     
  15. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was ook die week in Frankrijk, veel sneeuw gehad. Maar dat maakte niet uit, want de piste was gewoon bedekt met een laag poedersneeuw van 20 cm! Echt fantastisch, ook nog een paar mooie dagen gehad, nog een paar keer ergens omhoog gelopen (zie foto, ik voorop) voor een prachtig stijl off-piste stuk en daar een van de eerste sporen gezet :9

    [​IMG]

    Ook nog een keer de hele dag tussen de bomen gezeten, nog niet echt eerder gedaan. Ik dacht ook toen de eerste het bos indook: slecht idee, maar het ging me eigenlijk heel goed af, echt veel lol gehad daar. Aan het eind van die dag zo ver afgedaald tussen de bomen dat we de piste kwijt waren en om 17:00 uur de gondel die we moesten hebben om terug te komen zo'n 200 meter boven ons zagen gaan. Uiteindelijk nog een heel stuk afgedaald en toen kwamen we uit bij een boomgaard en een paar huizen. Toen nog een stuk over een licht besneeuwde weg naar beneden geboard (een hele diepe kras op het belag aan overgehouden :'-(), nog een paar kilometer naar beneden gelopen en toen kwamen we uiteindelijk bij een dorpje uit waar we een taxi hebben gebeld. Echt een vet avontuur!
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2012
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
  17. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat ee uber baas is travis Rice toch ook!
     
  18. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nog nooit op wintersport o.i.d. geweest maar ga ove 2 weken een weekje met school maar we mogen alleen skiën als je geen snowboard ervaring hebt en ik wil toch wel heel veel liever gaan snowboarden! Aangezien ik daarvoor een weekje vakantie heb is het dan te doen om 1 dag ergens wat snowboard lessen te volgen en zou ik daar dan genoeg aan hebben?
     
  19. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    1 Dag snowboarden zou je heel veel kunnen leren, maar als het je niet goed af gaat is het een beetje zonde. Heb je ooit geskateboard / wakeboard? Wij gaan over 3 weken met school. Ik heb zelf al 5 Jaar snowboard ervaring, maar er gaan ook veel mensen mee die nog niks kunnen. Die kunnen wel gaan snowboarden.. Waarom mag dat niet bij jullie? Vraag het is aan de begeleiders. Als je vrienden hebt die het wel goed kunnen, is het mooi meegenomen. Die kunnen je heel veel leren ;)
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Krijg je les daar?
    Dan ga je toch lekker skiën, zit je met alle vrienden in de klas, lekker kloten :lol:
     

Deel Deze Pagina