[PC] Square Enix komt met nieuwe Final Fantasy VII PS2 game !!!

Discussie in 'Games' gestart door CaptnCook, 16 sep 2004.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het tellen van dingen is een kunstje dat aardig wat mensen onder de knie hebben. De een is er wat bedrevener in dan de ander, zo weet Graaf Tel uit Sesamstraat zelfs van geen ophouden. De mensen van Square-Enix hebben echter behoorlijk wat moeite met tellen. Zo heette de vierde Final Fantasy game in Amerika, Final Fantasy VII, en werd de opvolger op Final Fantasy X, Final Fantasy X-2 genoemd, tien-twee dus.

Men vondt het echter nog niet verwarrend genoeg en daarom is men momenteel bezig met een aantal spin-offs van Final Fantasy VII, zeven, één van de populairste delen in de reeks. We kenden al de DVD/UMD film Final Fantasy VII Advent Children, voor de handheld is Before Crisis - Final Fantasy VII in de maak en vandaag is er ook nog een PS2 titel bij gekomen: Final Fantasy VII Dirge of Cerberus.

Fantasy VII Dirge of Cerberus zou in 2005 moeten verschijnen en Vincent, uit de originele Final Fantasy VII, speelt de hoofdrol in het spel. Een scan van het spel, met allerlei vreemde Japanse uitingen in de meest onrustgevende posities ten opzichte van elkaar, is hier te bewonderen.

[plaatje]http://website.pcextreme.nl/imageuploader/uploads/dirge3.jpg[/plaatje]

bron: www.gamer.nl

Laatst bewerkt: 16 sep 2004
  2. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    is dit nu de final fantasy met tifa en barret en aris enzo? Zo ja, dat is echt de beste final fantasy ooit.

3. soulhunter

soulhunter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    FF7 vind ik de beste rpg ooit gemaakt. Dit is geen remake als ik het goed begrijp. Trouwens, ik dacht dat het orgineel, ff7 dus, voor de gamecube in de maakt was als een remake. Een beetje hetzelfde idee als met resident evil.

Daar zit ik eigenlijk nog meer op te wachten. Want wie wil niet ff7 met het fantastische verhaal en omgevingen etc. in een nieuwe gfx engine.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Volgens mij is het een soort vervolg op FF 7.
    Kan echt niet wachten! Ziet er zo als gebruikelijk fantastisch uit!
    En we krijgen ook nog FF 12 volgend jaar _O_

5. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had dit gisteren ook gelezen ik was gelijk hartstikke blij.
    Dit wordt echt een hele coole spin off ik hoop wel dat Cloud er ook in voorkomt.

6. Gerben_S

Gerben_S Alias gerben

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ook blij zijn maar is niet op de xbox?!!!! jammer jammer wij moeten het met sudeki doen (met wij bedoel ik eerder mij want weet dat ook veel mensen meerdere consoles hebben)

7. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    mja, alleen jammer dat de afgelopen 5 ff games al precies hetzelfde zijn. Wel aardige games verder hoor maar niet echt heel geweldig

8. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    :confused: |:- 8) :'-(

Ik vind de ps2 toch wel (technisch) verouderd voor zo'n spel, niet dat het niet aankan maar betere graphics zou leuk zijn

9. masterninja

Leuk Bevonden:
    0
    Nou de final fantasy games zijn altijd heel erg mooi dus waar klaag je nou over?
    Het gaat toch om de gameplay en verhaal bij rpg spellen dan zit je bij de final fantasy reeks wel goed.

10. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke maar ik zeg ook: ZOU LEUK zijn...nooog mooier, dus minder karteltjes tijdens t spelen, filmpjes zijn altijd schitterend en ook met in-game dolby digital zou ook wel aardig zijn, maar ik heb me ps2 al verkocht en ik vin tog zonde van me geld om weer ps2 aan teschaffen omdat ps2 best wel oud is.maarja dat vind ik..eigenlijk horr ik niet te zeiken de final fantasy reeks zijn al perfect, sorry

11. masterninja

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar nog mooier zou altijd leuk zijn maar ik begrijp wat je bedoelt maar de ps2 blijft nog wel een jaar of 2 en ik vind de graphics nog steeds goed genoeg.
    En ik denk dat ik dat nog wel 2 of zelfs 3 jaar kan volhouden graphics zijn voor mij toch altijd minder belangrijk dan gameplay en in het geval van de final fantasy reeks verhaal.
    Want in het geval van final fantasy zit je met het verhaal altijd goed tenminste dat vind ik.

12. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Cool. Een vervolg op FF7 zou echt te wreed zijn... ik bedoel: volgens velen (en daar ben ik het mee eens) is FF7 de beste RPG ooit, wie zou daar nou geen vervolg van willen?

13. Lord Kain

Lord Kain Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Met jouw kan ik praten vind ik nouw ook. _O_

14. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    w00t w00t!

Kom op met die game! :cool:

15. Red XIII

Red XIII Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vincent vond ik zelf persoonlijk een uiters gaar mannetje, maar zijn verhaal was dan wel weer goed. Ik vind FF7 beste game ooit, maar ik heb hier zwaar mn twijvels in...

16. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Tof zeg, wéér een game die op een bestaand concept voortborduurt! Ik heb echt sterk het vermoeden dat ze bij Square Enix dachten: 'kom, we hebben weer snel veel geld nodig om een crappy CGI film te maken. Hey, we hebben ooit eens een geweldig spel gemaakt voordat we die stroom bagger maakte die erop volgde, laten we daar eenvoudig op incashen! Onze fans vreten het toch wel!'

Serieus, als je niks nieuws kan bedenken, probeer het dan minstens nog te verbergen door iets geks te doen met de graphics in plaats van weer hetzelfde kunstje te flikken, want dit is echt beschamend.

17. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    Heb jij Final Fantasy series wel eens gespeelt? Die verhalen leken inderdaad allemaal op elkaar |:- |:- |:- |:-
    Sqaure Enix = ongeinspireerde troep yeah right
    alstublieft
    shut the hell up, je weet niet eens waar je t over hebt.

iemand verwijder of verander zijn post/bericht dit kan ik gewoon niet aan :mad: 8)

Shame on you :'-(
    als je zoiets had gezegd over EA dan kon ik t nog wel begrijpen, maar over Sqaure Enix????? :confused:

Laatst bewerkt: 18 sep 2004
  18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ooit eens een geweldig spel gemaakt?? Vanaf Final Fantasy 7 zijn alle FF's topgames. Je weet niet waar je het over hebt. Vanaf FF 7 bevatten alle FF's een bepaalde goede kwaliteit die jouw als speler opzuigen in die FF wereld, en degenen die deze games hebben gespeeld weten waar ik het over heb

Elke FF bevat nieuwe werelden, nieuwe verhaallijn, nieuwe personages, nieuwe vijanden, nieuwe items en wapens, nieuwe muziek en geluiden etc.
    Wat is er beschamend aan om een vervolg te maken op een van de beste games ooit? Is juist toch heel erg tof! Want het word een soort vervolg op FF7, geen volledige remake.

Idd, het is absoluut geen ongeinspireerde bagger. Verhalen zijn compleet anders.

19. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ik weet niet waar ik het over heb? Ik heb alle FF's gespeeld, tot en met deel 10. Denk dus dat ik aardig kan meelullen. En zelf vind ik de hoeveelheid interactiviteit die iedere FF je biedt echt bedroevend laag liggen. Loop naar een objective, druk X, cut scene, loop verder, vecht wat neppe turn based gevechten, druk X, cut scene, weer wat neppe gevechten enz. Maar goed, het heeft vette grphics, dus dan vindt iedereen het tof! -_-

Weet je wel wat je zelf zegt? Ieder deel van de FF serie is gerechtvaardigd, omdat ER NIEUWE DINGEN IN VOORKOMEN? Is dat niet het minste wat je van een vervolg kan verwachten, dat er nieuwe dingen in voorkomen? Het zou wat zijn als ieder nieuw FF deel én dezelfde gameplay had en dan ook nog eens dezelfde items/personages/werelden en geluiden!

En het is beschamend dat er nu 11 spellen zijn gemaakt waar dezelfde doelloze random battles in voorkomen, met hetzelfde slechte turn based systeem en steeds weer dezelfde gameplayelementen. 11 spellen! Je zou denken dat iedere zichzelf respecterende ontwikkelaar in ieder geval qua gameplay nieuwe dingen ging doen, maar hey, dit is Square enix! die hoeft dat niet te doen! :{

20. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ieder z'n mening natuurlijk, maar wel een beetje vreemd dat je volgens je post blijkbaar geen fan bent van het turnbased systeem, maar wel bijna alle delen van Final fantasy hebt gespeeld. Zelf verkies ik turnbased nog altijd boven action rpg's en ook met random battles heb ik weinig problemen. Pas alleen tegen het einde van een game begint het me ietwat te irriteren omdat ik dan zo snel mogelijk wil weten wat er gaat gebeuren zonder steeds opgehouden te moeten worden. Ook noem je de turnbased gevechtsystemen hetzelfde, maar er zit toch wel degelijk verschil in. Zeker bij de laatste delen, zij het ook weer niet al te groot. Als turnbased vechten echter je ding niet is, zoals je al aangeeft, dan maakt het denk ik verder ook niet veel uit hoe het in elkaar zit of wel soms? Of bedoelde je het wellicht niet zo? En waarom radicaal dingen gaan veranderen als het overgrote deel van je kopers er niet op zit te wachten? Waar ik gamesjournalisten en een enkele gamer wel eens zie klagen dat er een gebrek aan vernieuwing zit in de FF games hoor ik voor de rest anders weinig klachten. Ook de immer hoog blijvende verkoopcijfers geven hier weinig blijk van. En ga nu dan aub niet zeggen dat dit maar de grote domme meute is die toch alles maar koopt waar de Square Enix naam aan vast zit. Dat vind ik namelijk pas echt een goedkoop en nergens opslaand argument. Zelf zit ik iig niet te wachten op (te)veel verandering in de FF serie. Dit was dan ook de reden waarom ik zo teleurgesteld was in FFX-2 waar ze dus wel hebben ge-experimenteerd met allerlei zaken. Overigens gaan ze met FF 12 wel meer de action rpg kant op dus wellicht levert je dat weer wat vertrouwen op in de FF serie ;)

Maar om terug te gaan op het eigenlijke onderwerp betreffende het vervolg op FF 7. Hoe gek het ook klinkt van een groot FF liefhebber, maar eerlijk gezegt zit ik hier niet echt op te wachten. FF 7 is voor mij een icoon in de gamesgeschiedenis en een mogelijk inferieur vervolg zou een smet kunnen leveren op de gedachte hiervan. Misschien wordt het echter wel een waanzinnig goede game, maar dan nog hoort het gewoonweg niet. FF 7 was immers al gewoon af en behoeft daarom ook geen sequel, prequel of wat dan ook. Het is gewoon heiligschennis wat mij betreft. De aankomende CGI film geeft me deze gedachte echter gek genoeg dan weer niet :)

Laatst bewerkt: 18 sep 2004

Deel Deze Pagina