Ieder z'n mening natuurlijk, maar wel een beetje vreemd dat je volgens je post blijkbaar geen fan bent van het turnbased systeem, maar wel bijna alle delen van Final fantasy hebt gespeeld. Zelf verkies ik turnbased nog altijd boven action rpg's en ook met random battles heb ik weinig problemen. Pas alleen tegen het einde van een game begint het me ietwat te irriteren omdat ik dan zo snel mogelijk wil weten wat er gaat gebeuren zonder steeds opgehouden te moeten worden. Ook noem je de turnbased gevechtsystemen hetzelfde, maar er zit toch wel degelijk verschil in. Zeker bij de laatste delen, zij het ook weer niet al te groot. Als turnbased vechten echter je ding niet is, zoals je al aangeeft, dan maakt het denk ik verder ook niet veel uit hoe het in elkaar zit of wel soms? Of bedoelde je het wellicht niet zo? En waarom radicaal dingen gaan veranderen als het overgrote deel van je kopers er niet op zit te wachten? Waar ik gamesjournalisten en een enkele gamer wel eens zie klagen dat er een gebrek aan vernieuwing zit in de FF games hoor ik voor de rest anders weinig klachten. Ook de immer hoog blijvende verkoopcijfers geven hier weinig blijk van. En ga nu dan aub niet zeggen dat dit maar de grote domme meute is die toch alles maar koopt waar de Square Enix naam aan vast zit. Dat vind ik namelijk pas echt een goedkoop en nergens opslaand argument. Zelf zit ik iig niet te wachten op (te)veel verandering in de FF serie. Dit was dan ook de reden waarom ik zo teleurgesteld was in FFX-2 waar ze dus wel hebben ge-experimenteerd met allerlei zaken. Overigens gaan ze met FF 12 wel meer de action rpg kant op dus wellicht levert je dat weer wat vertrouwen op in de FF serie
Maar om terug te gaan op het eigenlijke onderwerp betreffende het vervolg op FF 7. Hoe gek het ook klinkt van een groot FF liefhebber, maar eerlijk gezegt zit ik hier niet echt op te wachten. FF 7 is voor mij een icoon in de gamesgeschiedenis en een mogelijk inferieur vervolg zou een smet kunnen leveren op de gedachte hiervan. Misschien wordt het echter wel een waanzinnig goede game, maar dan nog hoort het gewoonweg niet. FF 7 was immers al gewoon af en behoeft daarom ook geen sequel, prequel of wat dan ook. Het is gewoon heiligschennis wat mij betreft. De aankomende CGI film geeft me deze gedachte echter gek genoeg dan weer niet
Laatst bewerkt: 18 sep 2004