1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stage in het buitenland

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Boertje_PSV, 26 jan 2012.

  1. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Stage lopen. Iedereen moet 't wel één of meerdere keren tijdens de opleiding. Nu ben ik in september aan de beurt. Ik studeer nu Commerciële economie (2e jaar) en moet in september tijdens mijn 5e semester 20 weken stage lopen.

    Ik kwam gelijk tot de conclusie om naar het buitenland te gaan. Australie, Antillen, Zuid-Afrika.... maakt niet uit, als het maar ver weg is! Gewoon, de wereld wat beter leren kennen en een keer een half jaar weg uit dit kikkerlandje!


    De reden dat ik dit topic aanmaak; zijn er wellicht (oud)studenten die ervaring hebben met stage in het buitenland en nog geschikte bedrijven kunnen aanraden. Niet alleen voor mij maar misschien ook voor andere forumleden.

    Aangezien er dus nog geen topic was specifiek op dit gebied leek het me wel goed om er een te starten. Ik heb me zelf al bij diverse studentenbureaus ingeschreven en ben begonnen met motivatie brieven te sturen naar bedrijven. Maar wellicht dat jullie nog leuke stageplekken hebben of handige sites!


    Alvast bedankt:)!
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Via de voordeur proberen binnen te komen is kut en zeer moeilijk.
    Netwerken via de achterdeur staat garant voor succes. Echter, ik zie dat je Fontys studeert en ik heb werkelijk geen idee wat voor internationaal netwerk jouw docenten hebben (if any). Maar er moet wel iemand zijn die de contacten heeft. Ik zou dat eens proberen te peilen bij je studieadviseur.
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207