1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stage in het buitenland

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Boertje_PSV, 26 jan 2012.

  1. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Stage lopen. Iedereen moet 't wel één of meerdere keren tijdens de opleiding. Nu ben ik in september aan de beurt. Ik studeer nu Commerciële economie (2e jaar) en moet in september tijdens mijn 5e semester 20 weken stage lopen.

    Ik kwam gelijk tot de conclusie om naar het buitenland te gaan. Australie, Antillen, Zuid-Afrika.... maakt niet uit, als het maar ver weg is! Gewoon, de wereld wat beter leren kennen en een keer een half jaar weg uit dit kikkerlandje!


    De reden dat ik dit topic aanmaak; zijn er wellicht (oud)studenten die ervaring hebben met stage in het buitenland en nog geschikte bedrijven kunnen aanraden. Niet alleen voor mij maar misschien ook voor andere forumleden.

    Aangezien er dus nog geen topic was specifiek op dit gebied leek het me wel goed om er een te starten. Ik heb me zelf al bij diverse studentenbureaus ingeschreven en ben begonnen met motivatie brieven te sturen naar bedrijven. Maar wellicht dat jullie nog leuke stageplekken hebben of handige sites!


    Alvast bedankt:)!
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Via de voordeur proberen binnen te komen is kut en zeer moeilijk.
    Netwerken via de achterdeur staat garant voor succes. Echter, ik zie dat je Fontys studeert en ik heb werkelijk geen idee wat voor internationaal netwerk jouw docenten hebben (if any). Maar er moet wel iemand zijn die de contacten heeft. Ik zou dat eens proberen te peilen bij je studieadviseur.
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Informeer eens op school. Bij ons heeft stagecoördinator een lijst met mogelijke plekken, veelal binnenland, maar ook diverse in het buitenland. Daarnaast hebben we op school een office waar informatie te krijgen is over stage lopen in het buitenland.

    Loop zelf weer stage in NL. Zou wel naar het buitenland willen, maar dan moet je vroeg beginnen met zoeken naar een adres en regelen van verblijf etc. Was ik zelf wat laat mee en was voor mij financieel niet erg haalbaar. Is wel een enorme ervaring die je in het buitenland op doet.
     
  4. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Zoals matrix al zegt moet je kijken om een achterdeur te vinden, heb zelf een stage gedaan en me eerste tientallen mails leverden niks op en zelden zelfs maar een reactie met nee. Uiteindelijk met een beetje lobby kunsten een plek in Sydney kunnen krijgen en geloof me het was super gaaf, maar je moet inderdaad even een kruiwagen zoeken die je binnen kan helpen en daarna moet je hem zelf verder duwen.

    Ook was mijn eerste stage maar 12 weken dus dat maakt het niet gemakkelijker op. Maar als het lukt zeker doen!
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat is waar, maar laat je je daar vooral niet door afschrikken!

    Ik kwam in Singapore aan met enkel wat nachtjes geboekt in een hostel en twee afspraken om een kamer te bezoeken die ik toevallig een paar dagen daarvoor vanuit NL had gemaakt.
    Wat betreft financiën heb ik winst gemaakt op mijn stage. 8)

    Stiekem, is het makkelijker dan je denkt.
     
  6. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Kreeg ook vandaag de eerste informatie over de stageperiode. Heb al een bedrijf uit St. Maarten gecontacteerd en daar krijg ik midden februari reactie op. Het office bij ons op school was vandaag helaas gesloten, dus daar kon ik geen informatie vinden.

    Vanmiddag ook bij een paar bureaus ingeschreven en wat vacatures gemaild met motivatie. Ben zeer benieuwd. Hebben jullie ook ervaring met die bureaus, die stageplekken 'zoeken'? Je betaalt dan een paar honderd euro en dan wordt alles geregeld. Dat lijkt me wel handig, maar vind het zonde van het geld als je dit door wat onderzoek ook zelf kan verwezenlijken.

    Bedankt in ieder geval voor jullie reacties! Na het weekend ga ik gelijk op school aan de slag!
     
  7. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Wellicht dat dit je kan helpen :)
     
  8. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Bedankt:)!
     
  9. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit momenteel in Belfast voor 5 maanden, beter gezegd vandaag is mijn laatste dag en morgen vlieg ik (eindelijk) weer naar huis toe!

    Een buitenlandse stage kan ik zeker aanraden voor iedereen en de meeste scholen zouden dit wel voor je kunnen regelen.
     
  10. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Heb vandaag intake gesprek gehad met Wereldstage (Curacao). Ging wel aardig en gaan nu voor me op zoek naar een stage plek. Mezelf ook al ingeschreven bij Llink2 en een of ander stagebureau in Australie. Wereldstage tot nu toe het meest actief geweest, eens even kijken wat voor leuke stages er de komende weken naar boven komen:)!
     
  11. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Afgelopen week mijn stage op Curacao geregeld via Wereldstage:D! Echt een aanrader dat bureau, je betaalt wel flink (650 euro) voor het regelen etc. Maar wel zekerheid dat er iets wordt gevonden.

    Vanaf 1 augustus dus 'n half jaartje naar de Antillen:)!
     
  12. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Volgens mij een maat van had daar ook gebruik van gemaakt, en wel een beetje werken daar hé! In plaats van alleen maar feesten en zonnen, maar tof is echt één van de beste ervaringen die je kan hebben voor mijn gevoel.

    Misschien zou het handig zijn om van het topic een soort stage/study abroad ervan te maken en dan handig info zoals links naar websites als wereldstage en andere nuttige informatie.

    Oh trouwens als je een vliegticket koop neem dan wat extra tijd er tussen, je zal vast niet meteen terug willen vliegen en er zijn altijd nog mooie plekjes in de buurt. Verder kan je vaak voor een kleine bedrag je datum van vlucht veranderen, mits je op tijd bent.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2012
  13. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja vliegticket is heel soepel. Is gewoon een jaarticket en 24 uur van te voren kan je je rit nog regelen. Mijn ouders proberen met kerst te komen wanneer ik net klaar ben. Heb dan nog een maand vakantie en wil daar dan sowieso NYE vieren en misschien nog naar Miami/Suriname?! Ligt eraan wat er financieel nog mogelijk is en of ik daar mensen ontmoet die wellicht in zelfde stagetijd zitten met zelfde vrije tijd.
     
  14. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Over 2,5 week vertrek ik dan eindelijk naar Curacao:)! Hier nog meer mensen die in die periode op stage gaan?? Heb het dus via Wereldstage geregeld, echt een top bedrijf en een goede ervaring mee (tot nu toe;)). Zoals ik al zei, je betaalt wel veel te veel voor wat ze doen maar het wordt dan ook wel op en top geregeld.

    Al veel verhalen gehoord over het eiland van veel studenten en nu in contact met wat huisgenoten die er nu al zitten, die maken me wel redelijk jaloers met alle feestjes en foto's!!
     
  15. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Awesome man! Ik ga zelf een half jaar later stage lopen dan gepland. Ik kan alleen niet naar het buitenland, ivm mijn bedrijfje.

    Mag ik vragen wat dat kost, als zo'n bedrijf als Wereldstages dat allemaal voor je regelt?
     
  16. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik betaal 750 euro voor hun geregel, daarbij zit in:

    En mijn vliegticket is (omdat ik eind juli/begin augustus reis) 910 euro (vlieg je wel comfort class en in het hoogseizoen). In totaal dus ruim 1600 euro.

    Maar hun hebben gewoon het geluk dat ze een hele grote database aan banen hebben opgebouwd dus voor hun is het 1 telefoontje, cv doorsturen en contract opstellen. Maar het is lastig om zelf iets te regelen. En heb nu een kamer in een studentenhuis 100 meter van de Bermuda en alle kroegen op steenworp afstand midden in Willemstad:).
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2012
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik wil eigenlijk het zelfde als jij Boertje. Heb begin volgend schooljaar m'n stage.

    Wat zijn verder jouw kosten daar?
     
  18. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Kick!

    Ik ben druk op zoek naar een stage Webdeveloper/Webdesigner in Curaçao. Mocht iemand een bedrijf weten of eventuele tips hebben laat even een reactie achter. :)
     
  19. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom specifiek Curaçao als ik vragen mag.
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Zon, zee, strand, surf and turf.

    Duh.

    Of familie en kennissen daar.
     

Deel Deze Pagina