1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stage in het buitenland

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Boertje_PSV, 26 jan 2012.

  1. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Geen familie of kennissen, maar wel een mooie bestemming. Het is misschien prijzig maar voor een halfjaar stage (eerste stage, niet mijn scriptie) lijkt het mij een uitstekende mogelijkheid om zo'n kans aan te pakken. Een unieke ervaring. Naast het 'werken' lijkt het mij een ideale stage/vakantie bestemming. Voor mij aantrekkelijker dan stage lopen in bijvoorbeeld Duitsland of Engeland. Ik heb al wat contact met een bedrijf die zich ook in Nederland gevestigd heeft, dat is even afwachten.

    Daarbij sprak mijn school er erg positief over.
     
  2. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor andere verhalen, vandaar. Mijn neef en een ex-collega zijn halverwege gestopt omdat zij niet aan de opdracht konden voldoen. Dit mede omdat de "werk"sfeer heel anders is dan in Nederland. Personeel stopte half 3 met werken en was pas 10 uur op het werk. Maar buiten dat is het natuurlijk wel een prachtig land. ;)
     
  3. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Daarom lijkt me dit een leuke stage om nú af te werken. Is een eerste stage (HBO, heb al eerder op MBO twee keer stage gelopen waaronder één keer afstudeer), en voor mijn afstudeerstage wil ik waarschijnlijk in Nederland blijven bij een goed bedrijf die mij een baan zou kunnen aanbieden.

    Wat je zegt over werksfeer en tijden klopt wel, dat hoor ik ook van mensen. Maar dat neem ik voor lief mits het bedrijf en de opdrachten dat compenseren.
     
  4. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Curacao is top! Beste half jaar gehad uit mijn leven ;)! Ik heb idd ook dezelfde reden gehad. Die eerste stage moet je toch niet al te serieus nemen en vond dat ik veel meer had aan de mensen die ik daar heb ontmoet en de ervaring die ik heb gehad dan dat ik elke ochtend hier in Nederland om 07:00 de trein zou moeten pakken naar een stage :x.

    Ik heb het toen makkelijk via Wereldstage gedaan. Zij regelen een stage/ticket/huisvesting /verblijfsvergunning etc. En mocht je later op Curacao problemen hebben met je stage of andere dingen kun je vaak op hun terugvallen waardoor ze evt. een nieuwe stage zoeken. Kost wat maar scheelt een hoop gezeik.

    Huisvesting zou ik in Willemstad pakken. Je hebt wel een aantal studentenhuizen op het eiland maar die liggen vaak afgelegen (eiland is toch vrij crimineel, vooral buiten 'de stad'). Nieuwestraat bij uitstek de leukste straat. 5/6 huizen met in totaal ±100 studenten. 5 minuten lopen van de bermuda, 5 minuten lopen naar centrum.

    En van te voren even goed sparen. Ik was excl. huur/auto €250 in de week kwijt. Heb ook echt nergens naar gekeken want had goed gespaard van te voren. Wilde alles gaan doen wat op m'n pad kwam en niet hoeven om te kijken naar de centen. Ben ook een weekend naar Miami geweest, iedere avond op stap enz. enz.

    Wel een must die je daar moet hebben: Auto. Zijn natuurlijk altijd wel andere studenten die ook een auto hebben maar je merkt wel dat je dan veel afhankelijk daarvan bent en naar het strand/supermarkt/stage etc. moet wel met de auto worden gedaan. Ik heb toen een auto gekocht (NOOIT DOEN :9!), die stond vaker stil dan dat die reed.

    En over mijn stage: Ik heb samen met andere leerlingen die in het buitenland waren geweest (Curacao, Aruba, Londen) een herkansing voor mijn assessment gehad. Wat ik heb ervaren is dat ze het allemaal wel mooi vinden dat je überhaupt de durf hebt om naar het buitenland te gaan en dat al veel scheelt op je eindbeoordeling. Bij mij waren zelfs 2 leraren een week naar het eiland gekomen om te chillen/presentatie afnemen etc.
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2014
  5. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Top man, thanks voor je info! Ik ben nu eerst bezig met zelf zoeken, mocht dat niks worden is het inderdaad een optie om een bedrijf als Wereldstage in te huren. Huisvesting wordt zoeken zodra ik daadwerkelijk een stageplek heb gevonden, en een auto zou ik nooit kopen daar. :+

    Plan is om met z'n tweeën te gaan waardoor de maandelijkse kosten ook iets naar beneden gaan. Lijkt me echt een geweldige plek voor zo'n stage. :)
     
  6. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Is het ook! Iedere avond wel iets te beleven. Het weekend is net vakantie. 10 minuten rijden en je bent op het strand. In de avond gave feestjes en af en toe een studentenhuis dat een goed feest organiseert.

    Feit is wel dat je na 3 a 4 maanden het eiland wel hebt gezien. Buiten feestjes en chillen is er niet zo veel te beleven. Maar naast het zuipen een goede afwisseling van een bioscoopje pakken voor 3 euro:9 of aan de roulette tafel zitten met Wesley Sneijder of Rob Geus 8).

    Je kunt via Wereldstage ook je terugreis nog altijd aanpassen, mocht je langer willen blijven.

    En als je slim bent pak je gewoon een kantoorbaan als stage (maar zie al da je studie daar ook wel geschikt voor is). Dan ben je gewoon in het weekend vrij. Ik had veel huisgenoten die op de boot werkte of in een strandtent en dan ben je in het weekend dus de sjaak.

    Mocht je nog vragen hebben laat maar weten, kan er nog wel uren over doorlullen :cool:.
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Vet hoor dude! Wat voor opleiding doe/deed je? En hoeveel was je in totaal kwijt? :+
     
  8. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Commerciele Economie.

    Ik heb stage gelopen bij Curacaosport.com een website dat sportnieuws verzamelt op het eiland. Mijn stagetaken: E-mails beantwoorden, verwerken op de website, uitslagen posten, nieuws verzamelen, evenementen bezoeken etc. En daarnaast dan mijn onderzoek dat ik heb moeten doen. Ik was zeer vrij in mijn doen en laten dus echt een ideale stageplek!

    Totaal wat ik kwijt was heb ik nooit exact teruggerekend. Maar was er 6 maanden x 1000 euro. De huur betaalde mijn ouders. Was ook nog veel kosten aan mijn auto kwijt en dat weekend naar Miami. Denk een slordige €7000,-.
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Pff jaloers man.
    Vind het zo jammer dat je met dergelijke opleidingen zulke stages kan lopen en ik met m'n WO opleiding gewoon geen fuck kan.
     
  10. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Update: Curaçao gaat niet door. Simpele reden omdat me ouders het niet goedkeuren. Ik kan hoog of laag springen maar het gaat gewoon niet door. Reden; het is te ver weg. Daarbij is het ook vrij duur.

    Dus ben ik op zoek gegaan naar iets anders. Gegoogled naar webdesign bedrijven in Spanje, en dan ook alle grote steden. En daardoor heb ik nu woensdag een Skype sollicitatie voor een stage in Barcelona, betaald! Hopelijk laat ik een goede indruk achter woensdag, zou echt super tof zijn.
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Wat. Je bent 23! Waarom zouden je ouders dat voor je beslissen. Volgens mij is het juist een verrijking voor jezelf. Ik vind het maar kortzichtig van je ouders.
     
  12. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Dat vind ik ook hoor Jorrie. Ik heb ook meerdere malen duidelijk aangegeven dat dit mijn leven is, ik het zelf betaal en ik deze kans wil aangrijpen. Dan ontstaat er weer een grote discussie en wordt ik betiteld als egoïst. Ik heb wat dat betreft wel lastige ouders, denk ik.

    Mocht er iets gebeuren waardoor ik in het ziekenhuis beland dan is het weer te ver weg, als mijn stage bedrijf toch niet goed is dan zit ik daar.. etcetera.

    Maarja, mocht Spanje lukken dan ben ik daar ook blij mee. Kan ik na m'n studie wellicht alsnog naar Curaçao gaan. ;)
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ja, vervelende en lastige situatie helaas. Dan maar hopen dat Spanje wat wordt, betaald is ook erg relaxed.
     
  14. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien word het tijd om je eigen lijn te trekken?
    Je bent 23 en ik weet niet of je nog thuis woont maar je bent in ieder geval oud genoeg om dit soort zaken zelf te beslissen.

    Ik ga trouwens zelf mee met een studiereis aan het einde van dit jaar, we gaan dan naar de VS en Brazilië. Achtereenvolgens San Fransisco, Los Angeles, Sao Paolo en Rio de Janeiro. Zin in!_O_
     
  15. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Zonde Daz, alhoewel Spanje ook een mooie tijd zal worden!

    Het is tegenwoordig wel zo dat Curacao een stuk crimineler is geworden vergeleken 2 jaar geleden. Nu al meer dan de helft van het aantal moorden vergeleken vorig jaar :x..
     

Deel Deze Pagina