1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stage lopen bij een internationaal bedrijf

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SoulFighter, 16 sep 2005.

  1. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    ik moet voor maatschappijleer een stage van 1 dag lopen bij een bedrijf.
    het meest voor de hand ligt een internationaal bedrijf als sony of yamaha, alleen ik heb gehoord dat je nog al snel word afgewimpeld en dat het moeilijk is de juiste persoon te pakken te krijgen. iemand tips of ervaringen hiermee?

    alvast bedankt,
    Sander
     
  2. Asmo

    Asmo Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    denk je nou serieus dat je voor 1 dag stage mag lopen bij zo'n bedrijf..... dream on
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2005
  3. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    1 dag? jij hebt meer geluk bij de V&D of een de lokale PC boer
     
  4. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    mischien scoort i wel goed :D
     
  5. Raafke

    Raafke Active Member

    Berichten:
    337
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan beter de IKEA proberen, is tenminste wel een internationaal bedrijf en daar kunnen ze je wel wat te doen geven! Wat zou je dan willen gaan doen bij Sony of Yamaha, want het lijkt me niet dat die stages geven aan 4e jaars middelbare scholieren!
     
  6. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Het is moeilijk om bij grote organisaties binnen te komen voor een stageplek, en voor maar 1 dag gaat je echt niet lukken. Daar hebben zij totaal geen baat bij, je kunt beter bij jou in de buurt een paar bedrijven of winkels binnen stappen. Veel meer kans op succes.
     
  7. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    ik denk dat je vooral de hele dag koffie voor mensen gaat halen :)
    ze gaan echt niet een hele dag besteden aan jou iets uitleggen dat je mag doen, dat kost meer geld dan dat jij voor hun binnenbrengt.

    neem je tandenborstel mee..ze hebben vast wel veel wc's ;)
     
  8. BATM4N

    BATM4N Guest

    Als je je hoofd open zet en op de grond gaat zitten, kunnen ze daar hun lege bekertjes koffie in gooien.

    Omg zo'n leeghoofd ben ik al tijden niet meer tegen gekomen. [​IMG]
     
  9. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Misschien dat je een bedrijf zo ver kan krijgen tot een meeloopdag. Een dagje met een werknemer meekijken wat hij of zij zoal doet op een doorsnee dag. Ik heb dat ook 2x voor mijn opleiding moeten doen. Verschil is alleen dat ik inmiddels op HBO doe en niet gewoon middelbare school.

    En een groot internationaal bedrijf zou ik maar uit je hoofd zetten. Ik denk dat ze je keihard uitlachen als jij een kantoor van Sony opbelt met de vraag of je een dagje stage mag lopen. :+
     
  10. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je niet een meeloopdag? Dat je een dag lang kijkt wat er allemaal gebeurt in dat (internationale *gniffel*) bedrijf.

    Meestal worden dat soort dingen geregeld vanuit de school, zodra je het zelf mag gaan doen kun je eigenlijk alle grote bedrijven gelijk al wegstrepen ;)

    Volgende week heb ik samen met drie klasgenoten een gesprek/presentatie met de directeur van Achmea, voor onze opdracht over verzuimmanagement. Moet alleen nog een pak halen :{
     
  11. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    Een pak???? Je gaat toch niet bij de konigin op bezoek. Gewoon in je spijkerbroek gaan!
     
  12. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Wacht maar totdat jij officiƫle presentaties moeten houden _0/
     
  13. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Neem dan meteen de bloemetjes mee...
    & bij Sony binnenstappen...

    'Yo! zou ik eh, ff een dagje mee lopen?' (big smile erbij)
    ,, *),,#
    --||--| =toiletschrobber :+
    _/ \
    ---------

    #sony medewerker:' }:] DE NIEUWE TOILETSCHROBBER IS BINNEN JONGENS!!! 8) '
    :+
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2005
  14. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    philips wat???
     
  15. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
    8) 8) 8) :+ :+ :+
    :9 :D O-) O-) :cool:
     
  16. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    dudes,

    ik heb dat idiote idee niet bedacht, maar mijn leraar.

    ik vroeg me alleen af of het mogelijk was, blijkbaar niet -_-.

    maar die reacties hoeven niet hoor?
     
  17. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Het idee is ook niet idioot. Maar iedereen moet lachen om het feit dat jij meteen denkt aan een groot bedrijf als Sony of Yamaha. Zeg nou zelf: Denk je dat een multinational als Sony staat te wachten op een jongen die voor zijn middelbare school een dagje komt meewerken? En denk je serieus dat het indruk maakt als jij op je cv kunt zetten: Ik heb toen ik 16 was een dagje bij Sony gewerkt.

    Ik denk dat het de bedoeling is om gewoon een klein bedrijf bij jouw uit de buurt uit te kiezen. En dan van die dag een verslag maken. Gewoon vragen aan familie of kennissen of je een dagje met iemand uit je familie of kennissen mag meelopen op hun werk.
     
  18. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    oke dan -_-

    msischien was ik wat naief. maar sommige mensen die vorig jaar stage deden liepen ook mee bij grotere bedrijven als kpn e.d.
     
  19. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is een verschil tussen stage lopen en een dag vol willen meedraaien :)
     
  20. Xam

    Xam Woo-Hah!

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eens een dagje op de redactie van Sportweek gezeten, gewoon met iedereen gekletst enzo, was heel gezellig hoor :)
     

Deel Deze Pagina