Stamppot boerenkool met worst...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Outlander, 3 nov 2003.

1. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Onze eetgewoonten veranderen. We eten onregelmatig en ongezond. Verder moet de maaltijd snel op tafel staan. Kant en kaar... even in de magnetron of roerbakken maar. De afhaalchinees of afhaalpizza etc....

Komt de echte hollandse pot nog wel op tafel?

Nu het herfst wordt is het er weer de tijd voor!! Boerenkool met worst, en bruine bonen met uitjes en met een pittige saus, of misschien wel met stroop (echt oer-hollands).

Wat denken jullie van de hollndse pot... zijn er nog bijzondere recepten of combinaties??

2. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Ik lust al die troep niet!

Ik eet zometeen lekker patatje stoofvlees. :9

3. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm ik lust idd die opgenoemde stamppotten nietzo, maar andijvie stamppot, of een jachtschotel vind ik altijd heerlijk, en die zijn zeker ook van de partij bij mij van het jaar..:p

4. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    :9 Heerlijk, mijn moeder maakt een keer per week boerenkool met spek en worst...

zo een keer per week een frietje is het gemiddelde bij ons denk ik, en ik hou ook helemaal niet van de McDonalds-junkfood...
    meer voor als je snel moet zijn, even iets naar binnen proppen, hoewel je dan ook nog beter een frikandelletje uit de muur kunt halen...

ik vind het een zeer slechte ontwikkeling, de McDonalds-geest, het leidt tot enkel en alleen vetzucht, gemakzucht en dat nog voor veel geld ook!! (kijk maar eens naar Amerika)

5. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Boerenkool met worst is wel erg lekker, maar van de rest moet ik niet zoveel hebben. Ik ben meer een pasta/rijst mens dan een aardappel persoon :)

6. Neom

Neom Crazy Gamer.........

Leuk Bevonden:
    0
    toevallig vanavond wortelstampot gehad :9

7. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    lol, wat een topic.

Maargoed, ik vind boerenkool altijd wel lekker:9, de meeste stamppoten zijn wel lekker, vooral die euh... shit hoe heet die ookalweer, met aardappels, wortels en ui doorelkaar heen? met een beetje mosterd, das erg lekker.

Alleen is mij even de naam ontschotenO-)

8. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @Spaarpot

Volgens mij bedoel je klapstuk.

9. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Zeker te weten dat die Hollandse pot nog steeds op tafel komt. :9 Ik mag dan wel op mezelf wonen, maar van die magnetrontroep moet ik echt niets hebben. Persoonlijk vind ik dat echt nergens naar smaken. Afhaalchinees, patat of iets dergelijks haal ik alleen op een zondag. Dat is voor mij echt een doe maar lekker lui dagje. Voor de rest maak ik alles lekker zelf klaar, precies zoals ik het zelf wil hebben.

Toen ik trouwens terug kwam van m'n werk rook ik weer die heerlijke snertgeur uit een of andere keuken. Hmmm het water liep me gelijk in de mond.

10. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    hutspot :)

Nee ik eet die gestampte troep ook niet. Ben ook meer van de rijst/pasta. De enige aardappel die bij ons thuis bereid wordt is de gebakken aardappel.

11. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Al die stampotten lusten mij ook wel. Maar de groene bonen en bloemkolen beginnen me echt de strot uit te hangen, walgelijk gewoon.

12. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Doe mij maar gebakken kabeljouw met dille en rucola:mad:

13. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Doe mij maar gebakken kabeljouw met dille en rucola:9

14. TylerDurden

TylerDurden -------------------

Leuk Bevonden:
    0
    Boerenkool met worst, jammie :9

15. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is het hutspot! :D

misschien een handige site voor mensen die opzoek zijn naar recepten van bijna alle nederlandse stampotten, klik dan hier

16. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Boerenkool met worst, heerlijk!
    Zurekool, heerlijk!
    Stamppot andijvie, heerlijk.

Hollandse pot is goed te eten. :)

17. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    lekkerste stampot is toch echt Andijviestampot!
    met verse worst en spekjes.. verder lust ik al die hollandse troep graag :D

Rally-ho

18. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    net hutspot achter de kiezen..we eten ook boerenkool, zuurkool etc en natuurlijk vaak de hollandse drieeenheid Vleesje, Groenvoer en Gekookte Aardappels. Ik eet dus best wel gezond
    (om de week fishiefishiefish!)

19. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Idd, andijviestampot vind ik ook het lekkerst met een worst en spekjes O-) verder vind ik hutspot en stampot boerenkool ook wel te eten. Met een groote dikke worst :p _O_

20. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Niks is lekkerder dan een lekker patatje...

Maar gelukkig wil ik niet dik worden en daarom eet ik maar 1 keer per week ongezond.

Een lekkere stampot met aardappelen goed er ook altijd goed in.

Vandaag had ik trouwens sperziebonen, aardappelen en boomstammetjes gegeten oerhollands _O_

Deel Deze Pagina