1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Star Wars

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Willem, 9 sep 2009.

  1. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    EWOKS! EEEWOKKS! =(


    :+


    Maargoed, ben opgegroeid met Star Wars. Vond TPM echt bagger. AOTC en ROTS waren weer beter. Nothing beats the Original Trilogy though.
     
  2. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Vond het wel vette films, komen er eigenlijk nog eens nieuwe?
     
  3. azzkickr

    azzkickr Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    De eerste 3 delen (of laatste, hoe je het bekijkt) blijven nog steeds super tof. Hoe ver ze toen eigenlijk al waren met het creeren van (bijna) echte beelden. Je lacht je helemaal rot als je de making off van deze ziet, je wordt echt heel goed voor de gek gehouden.

    Zoals velen hier ben ik het eens met de stelling dat de 3 laatst uitgekomen episodes totaal niet kunnen tippen aan de eerste 3. Het visuele maakt dan wel wat goed, maar inderdaad, wat is die Hayden huppelepup een drama, The Force is not so strong in that one ;-).

    Ook de games heb ik altijd wel leuk gevond met als hoogtepunt toch wel Dark Forces. Helaas zijn in het gamegenre ook een aantal wanstaltige produkten afgeleverd met de SW franchise als uitgangspunt. Obi-Wan heeft mij tot tranen geroerd, maar niet van blijdschap :'-(
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hm, ik vind alle films wel tof eigenlijk, maar deel 2 heeft wel tenenkrommende momenten met dat waardeloze acteerwerk van Hayden. Maar dan nog, Clone War. <3 Jango Fett. <3
    In deel 1 vind ik Jar Jar ook wel irritant, maar het podracen en het 'duel of the fates' is echt episch. En hoe de ma van Ani zwanger is geworden is ook interessant, zijn veel theoriën over. 'Hij is geboren uit de Force'.
    Deel 3 is gewoon episch. :+
    En de klassieke trilogie is een klassieker. :D
    Verder vind ik de Sith Era / Old Republic ook interessant. Games en boeken. En de boeken over de Clone Wars zijn ook goed (hand in hand met dat spel, Republic Commando).
     
  5. Freerider

    Freerider - Oldskool NL -

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben als kind nog met mijn vader naar episode 4, a new hope, geweest in de bioscoop...
    Toen ik thuis kwam was ik doodziek van de spanning...hahaha

    Het heeft me altijd weten te boeien...alle speelgoed die toen in de winkels kwam te liggen....geweldig !
    En wat was dat spul toen al duur zeg...mooie is dat ik alles uit die tijd nog op zolder heb liggen...met speel modellen zoals : Millenium Falcon, Shuttle Tiderium, AT-AT, AT-ST, X-wing, Y-wing, Snowspeeder en een berg poppetjes en andere spullen.

    De laatste drie delen waren leuk om te zien, het verhaal blijft gewoon tof.
    Ik moet zeggen dat deel 1,2 en 3 erg mooi zijn gemaakt maar het gevoel is heel anders...
    Niet omdat ik nu een stuk ouder ben....maar omdat het computer films zijn !
    Het ziet er prachtig uit maar ik mis het tastbare...eh....in de oude delen gebruikten ze modellen...en das toch anders he ;)
    Wat ze in de jaren 70 hebben gedaan met StarWars was absoluut een grote verandering in de film wereld...
    Er zijn toen technieken uitgevonden door de makers zelf !
    Industrial Light & Magic, THX, Pixar studio, Lucas Sound etc.etc. zijn onstaan dankzij George Lucas en zijn team.
    Je ziet het terug in bijna alle grote bekende films.

    Ik ben al een tijd geleden gestopt met het verzamelen van spullen...
    Maar het mooiste in mijn bezit zijn toch wel de foto's van een aantal acteurs met handtekening, door de acteurs zelf gezet...heb ze nog een hand gegeven *)
    En een replica van Darth Maul's doublebladed lightsaber.

    Favoriete uitspraak : Do, or do not...there is no try - Yoda
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Het essentiële bij Star Wars is dat je de films écht in het tijdsbeeld moet zien, wil je het kunnen waarderen. A New Hope was de eerste film waarin cockpit-view werd toegepast. Je moet niet vergeten dat die film uit 1977 stamt! De special effects en de space battles zijn van ongekend niveau als je het vergelijkt met andere films uit die tijd. _O_
    Dat is ook waarom Dath Vader in de originele trilogie zo gruwelijk is, maar in episode 3 er maar vreemd uitziet met dat debiele plasticen pak.


    Ik denk dat je Star Wars moet hebben ontdekt vóór Episode 1. Iedereen die erna met de saga heeft kennis gemaakt, is ingestapt in een tijd van niet bijzondere sci-fi films. Dat kleurt je mening.
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Haha. Een vriend van me en 'collega' bij ZwareMetalen.nl heeft rond de 700 figuurtjes op zijn slaapkamer staan. 8) Gast is nu 24 en heeft zowat heel zijn leven van die dingen gespaard. Vind het altijd wel stoer om te aanschouwen. Aan de andere kant, hoe duur zijn al die spullen wel niet? :eek: Ben je een vermogen aan kwijt.
    Geeft wel mooi weer hoe populair Star Wars is.

    Dat viel mij ook op! :eek: Maar volgens mij lijkt Darth Vader veel meer plastic omdat het allemaal glimt, en in klassieke trilogie is't allemaal wat dof. En tja, misschien komt het ook omdat in de oude films alles zo stoffig is EN ALLES van plastic is, waardoor het niet opvalt. :+ Dunno.
     
  8. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    ik snap alleen niet waarom lucas the clone wars wel op blu-ray uitbrengt.
    of zouden ze alle beelden die ze vroeger hebben uitgehaald er in willen stoppen??
    zoals het moment dat ze jabba hebben verslagen dat ze dan in n windstorm terug naar de falcon lopen? zou wel mooi zijn , of het moment dat ze worden aangevallen door n groep wampa's
    ach ja het zullen wel allemaal dromen zijn
     
  9. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook altijd fan geweest van Star Wars.

    Ik vind de games (X-Wing, Tie-Fighter, de VS variant, Dark Forces, Jedi Knight, etc.) heel dik.

    Alleen jammer dat ze sinds The Phantom Menace alles zo 'kiddy' moeten maken. Toen kreeg je opeens van die zielige kinderspelletjes er door heen. Nu ook met dat 3D clone-wars tekenfilm... Ik vind dat beetje bagger..

    De films vind ik gewoon stoer en leuk. De boeken zijn trouwens ook heel vet hor! Heb er een stuk of 30 staan thuis.
     
  10. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Een grote fan van de films, met name de eerste trilogie. De andere films vond ik persoonlijk veel minder, en moeilijk te geloven dat het voor de tijd van de eerste films moest voorstellen. Ook de humor tussen de robots in de klassieke fims, heerlijk gewoon. Mijn favoriete film is The empire strikes back, de titel alleen al! :)
     
  11. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Stuur ff een Pmtje met wat voor Stromtrooper pak wil hebben en wat je er ongeveer voor kwijt wil. En of het een 501th goedgekeurd pak moet zijn.
     
  12. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    ik heb nog nooit een star wars film afgekeken :D, een keer een stuk met volgens mij deel 4 ofzo meegekeken.. en toen afgehaakt. :p
     
  13. rolandje

    rolandje ManU Prevails

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    zonde het zijn echte aanraders
     
  14. Rebby

    Rebby Active Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    0
    Darth vader op een scooter
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Vandaag A New Hope gekeken (ook gelijk de startpost ge-update), en er is gek genoeg iets magistraals aan die film dat de nieuwe trilogie niet heeft. :+ Kan het echt niet plaatsen. Misschien ligt het aan Han Solo, of dat Mark Hamill echt een grappig dutsje is, zo onschuldig. :D
     
  16. Rebby

    Rebby Active Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    0
    Han is de man.
    De eerste trilogie zijn ook meer avonturenfilms, de tweede probeert heel episch te zijn maar faalt daar net wat in..
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2009
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    En ik heb de games sectie ge-update. Ben overigens nog op zoek naar twee games om aan mijn collectie toe te voegen (en nog eens uit te spelen! :eek: ).

    Republic Commando
    Jedi Knight: Jedi Academy

    Iemand die het aanbiedt?
     
  18. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    De magie van de eerste films komt ook door de zorg en manier hoe ze gemaakt zijn, alle karakters hebben wel iets eigens van een charme aan zich waardoor je een band met ze kreeg. Alles was gewoon goed inelkaar gezet, waar de nieuwe films gewoon te geforceerd zijn en teveel op de effecten zijn gericht dan op de cast en het verhaal zelf. Geen enkel figuur vanuit de nieuwe films spreekt me aan, Darth Maul was wel even leuk maar hij kwam totaal niet uit de verf, naja met zijn mooi geverfd koppie dan wel.

    Maar wat ik bedoel is dat veel oudere films een soort scene indeling hadden, die de film van begin tot eind je bij de strot grepen, Tegenwoordig hebben films geen heus mooi begin en einde meer, de tussenstukken doodsaai en voor de rest dan actie gericht, maar de personages hebben vaak niets meer, en zijn ze slechts alleen daar om of mooi te zijn of om even de rol in te vullen van een bepaald karakter als een soort verplichting.

    En dat is naar mijn mening het verschil van de klassieke StarWars, de nieuwe films voegen totaal niets toe en dat is erg zonde.
     
  19. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Na vorige week The Phantom Menace gezien te hebben vanavond Attack Of The Clones gekeken.
    In de zoveel tijd moeten ze toch even allemaal weer gekeken worden. :cool:
     
  20. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Willem, waarom heb je 2 keer Games staan in de startpost :eek:
     

Deel Deze Pagina