Star Wars

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Humorke, 20 okt 2003.

1. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Star Wars

Ongetwijfeld één van de beste films allertijden, maar vreemd dat er nog geen echte thread over te vinden was.

Mening over de films

Leukste Film Epi. VI: Return Of The Jedi
    Fantastische film. Ook al vind ik de 1ste ook heel leuk
    Slechste Film Twijfel-geval
    - Epi. IV: A New Hope
    Niet slecht (heb hem 2 keer op dezelfde dag bekeken), maar ik vind hem misschien toch de zwakste.
    Leukste Character Qui-Gon Jin is m'n favoriete, maar buiten hem:
    Yoda (zalig ventje),
    Han Solo (funny),
    Leia (horny),
    C-3PO en R2-D2 (funny)
    Ewok die Leia helpte (cute)
    Irritanste Character Moeilijk, moeilijk... Jango Fett misschien toch wel...
    Coolste Lightsaber-color GROEN en ROOD !!!!
    Groen : heel mooi - Qui-Gon en Yoda
    Rood: m'n lievelingskleur - Alle de slechte
    Leuke Quotes
    Han Solo: "Good Luck! You're gonna need it"
    Yoda's quotes,
    C-3PO en R2-D2 quotes
    zoveel eigenlijk...
    Lightsaber of Blaster ? Lightsaber
    Leukste Film-fragementen
    -Leia bij Jabba
    -Qui-Gon fragmenten
    -Yoda gevecht met Dooku
    -Ewok's
    - veel meer...
    Film-Conclusie: SUPER !!!!!

Post jullie mening :9

2. Rul3l3eR !)uCkY

Rul3l3eR !)uCkY Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vind episode V het coolste met de battle of Hoth aan het begin, lekkere start :p. het coolste character vind ik (''denken'' ''denken'', Mace Windu en dan is automatisch men favoriete kleur lightsaber PAARS!!!

3. Freerider

Freerider - Oldskool NL -

Leuk Bevonden:
    0
    Nou als je het hebt over StarWars fans in hart en nieren, dan ben ik er zeker 1 van !
    Het begon voor mij al toen de eerste film uitkwam (episode 4 - A new hope), ik ging als kleine gup met m'n vader naar de bioscoop...
    StarWars heeft me vanaf die tijd niet meer losgelaten.
    Niet omdat het zo'n briljant verhaal is (sommige dingen kloppen niet met elkaar), maar meer om de fantasie die prikkelt !
    Hele stoere ruimteschepen, maffe aliens enzo...het ziet er prachtig uit.
    In al die jaren heb ik een hoop spullen verzameld, van oud speelgoed tot en met filmprops.
    Een paar jaar geleden was er een SF beurs in Tilburg...voornamelijk over StarWars.
    Er waren 4 acteurs uit de trilogie aanwezig om handtekeningen te zetten voor fans.
    Ik heb foto's en handtekeningen van Chewy, R2-D2 en de leider van de Ewoks.
    Helaas was ik voor Boba Fett net iets te laat !
    Als jullie een 'klein' deel van mijn verzameling willen zien, kijk dan even op mijn website :
    http://www.geocities.com/freerider1340
    Er staat nog niet zo veel op, maarja, under construction zullen we maar zeggen.

Ohja, mijn favoriete deel van de films is denk ik toch The Empire Strikes Back...ook vanwege de oorlog op Hoth, AT-ATs zijn coole machines !

4. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals geluid in de ruimte.

btw. weet iemand of ze 4,5 en 6 nog ooit op dvd uit gaan brengen, want ik heb namelijk geen VCR meer

Laatst bewerkt: 20 okt 2003
  5. Freerider

Leuk Bevonden:
    0
    George Lucas wil alle delen op DVD uitbrengen zodra Episode 3 uitkomt...ook op DVD...
    Ik bijt ondertussen ook al op m'n nagels want het duurt allemaal zo lang8)
    Episode 4t/m6 is trouwens wel op LaserDisc te krijgen, maarja, heb jij zo'n apparaat thuis staan?
    Ik vermoed dat de complete DVD collectie ergens in 2005 zal uitkomen.

6. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    de originele films zijn cool, maar die nieuwe films vallen hard tegen

7. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    Leukste Film
    Epi. VI Return of the Jedi
    Slechste Film
    Epi. I The Phantom Menace.. viel echt tegen vondt ik..
    Leukste Character
    Ik pak Han Solo en Princess Leia even samen.. een geweldig komisch duo.
    Irritanste Character
    Jaba the Hutt
    Coolste Lightsaber
    Lichtblauw
    Leuke Quotes
    Kan er zo gauw geen bedenken
    Lightsaber of Blaster ? Lightsaber (duh)
    Leukste Film-fragementen
    -op Endor
    -alle lightsaber gevechten
    -nog een boel.. kan er zo gauw geen opnoemen..
    Film-Conclusie: Ep. 4>6 zijn heel vet, 1 was niet echt leuk en 2 was wel weer beter, hoewel ik anakin flink irritant vondt worden in z'n aanloop naar dart vader..

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Leukste Film : Hmm Empire Strikes Back en Return of the Jedi, allebei super
    Slechste Film : Met stipt the Phantom Menace, het verhaal vond ik te afwijkend en het was meer een inleiding dan een film.
    Leukste Character: Darth Vader }:], Han Solo en Jango/Boba Fett
    Irritanste Character: Jar-Jar Binks, het leek wel of hij humor in de film moest brengen, maar ik vond dat niet passen in Star Wars
    Coolste Lightsaber-color: Blauw en Rood
    Leuke Quotes: You miss your mother, you're afraid to lose her. Fear leads to anger, anger leads to hate, hate...leads to suffering...
    Lightsaber of Blaster?: Lightsaber duh
    Leukste Film-fragementen: Gevechten tussen Luke en Darth Vader, gevecht met Darth Maul, dat stuk in Cloud City (ik weet de naam ff niet), het stuk op Endor + de tocht om de Death Star te vernietigen, de battle of Hoth....
    Film-Conclusie: Deel 5 en 6 waren super, maar de anderen konden er niet aan tippen. Maar ze zijn wel allemaal zeer goed. And Kotor al helemaal.:cool:

Ik heb boven nog een vitrine met al die Star Wars scheepjes op klein model._O_ Ik zou het eigenlijk moeten fotograferen.

Laatst bewerkt: 21 okt 2003
  9. gerjan

gerjan Guest

doe dan ;)

10. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    hmmz zitten niet eens de ewok movies erbij?? ;)

heb je ze gezien? echt hilarische stuff :cool:

11. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Heb al gelezen over de ewok-movie.
    Waar is ie te krijgen ? 8)

12. Freerider

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 ewok films gezien...met in de hoofdrol o.a. Wicket.
    Vroeger was er zelfs een serie op tv over de Wookies, er kwamen ook stormtroopers in voor.
    Volgens mij werd die serie toen op BBC uitgezonden in de jaren 80.

13. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Star wars, de serie der series. Ik heb echt hoge verwachtingen van episode 3, hoop echt na het debacle van Episode 1 en in mindere mate 2 dat de Force weer terug is in de serie.

Leukste Film : Episode 4, zeker weten. De introductie van de karakters, de death star, alles!
    Slechste Film : Episode 1. Misschien een beetje overdreven, maar ik vond hem slecht, erg slecht. Alles was zo erg met de computer gemaakt, dat de matige acteerprestaties van de echte acteurs wel erg opvielen.... :{
    Leukste Character: Han solo, hoe hij telkens weer Prinses Leia op de kast weet te jagen, meesterlijk! :D
    Slechtste Character: Op alle fronten Jar Jar.... Gatver, wat haat ik die gast. Ik werd strontziek van dat accent, zijn 'humor' en ik kreeg het gevoel dat die idioot er puur was in gestopt om meer merchandise te kunnen verkopen.
    Coolste Lightsaber-color: Rood
    Leuke Quotes: Zie mijn sign }:]
    Lightsaber of Blaster?: Lightsaber, alleen al dat geluid dat ze maken! _O_
    Leukste Film-fragementen: Darth vader die verteld dat hij Lukes Vader is en de aanval op de death star.
    Film-Conclusie: Episode 4 en 5 waren meesterlijk, episode 6 in iets mindere mate ook. (behalve die irrtante Ewoks)
    Episode 1 was bagger, en Episode 2 alleen het eerste gedeelte. (dat gekwijl tussen Anakin en de prinses was gewoon saai)
    Overigens had Episode 2 weel heel erg koele stukken (het clone-leger, gevecht in het stadion)

14. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    vinden jullie die nieuwe starwars films ook niet nogal schraal afsteken tegen de nieuwe top series LOTR en the Matrix

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

De originele trilogie is echt leuk, gewoon goede films, vooral vanwege de nostalgishe waarde.

De nieuwe delen, dus deel 1 en 2, vond ik nogal slecht. Het verhaal is te slecht voor woorden, ondanks het geweldige geluid en de special effects kan het me niet meer boeien.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2003
  16. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ik vindt persoonlijk de nieuwe starwars films leuker dan wat ik tot nu toe van lotr heb gezien.. maar ze zijn iig veel minder dan de eerste SW trilogie en ze vallen totaal in het niet bij The Matrix..

17. Freerider

Leuk Bevonden:
    0
    Nee:D

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Uhm, kent iemand de film Space Balls? Dit was een parodie op Star Wars. Ik had hem vroeger op video (mijn pa had hem ooit es opgenomen en ik kwam hem toevallig tegen), hij was echt zo grappig. Ik weet er niet meer veel van. Misschien dat hier mensen zijn die hem ook kennen?

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik ben het volledig eens met de stelling dat de nieuwe trilogie schraal afsteekt tegen Lord Of the rings. De nieuwe Star Wars films hebben groot gebrek aan een goed verhaal. Lord of the Rings is daarentegen gebaseerd op het avonturenboek der avonturenboeken.

The matrix vind ik een ander verhaal. De eerste Matrixwas top. maar deel twee zuigt. Het verhaal is inmiddels ook veel minder goed.

Spaceballes is nog met John Candy als Hons (vertaling toen ik hem zag als kind). Het is een film van Mel Brooks en hij is hilarish. Zoeken geblazen, misschien is hij op DVD.

20. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Helemaal mee eens, waar de special effects bij deel 1 nog echt goed in het context van het verhaal pastte, is het verhaal in deel 2 puur een excuus om zo gruwelijk mogelijke effecten aan op te hangen.

Deel Deze Pagina