Ontwikkelaar: Blizzard Entertainment Uitgever: Blizzard Entertainment Release datum: Reeds verschenen Genre: RTS Online speelbaar: Ja (1-8 ) Aantal spelers: 1 (LAN: 1-8 ) Terran - Protoss - Zerg Terran Units: Space Construction Vehicle (SCV) Marine (Ground Assault/Defense Unit) Firebat Armored Assault Trooper (Ground Assault Unit) Ghost Espionage/Counter Intelligence Agent (Ground Stealth Unit) Vulture Hover Cycle Pilot (Ground Vulture Vehicle) Arclite Siege Tank Crew (Ground Siege Vechicle) Goliath Combat Walker Pilot (Ground MEch Vechicle) Wraith Fighter Pilot (Air Fighter Vehicle) Dropship Pilot/Co-Pilot (Air Dropship Vehicle) Behemoth-Class Battlecruiser (Air Assault Vehicle) Explorer Science Vessel (Air Science/Defensive Vehicle) Protoss Units: Warrior of the Khala (Ground Assault Unit) Mechanized Support Warrior (Ground Assault/Defense Unit) Disciple of Adun (Ground Magic Unit) Probe (SCV) Armored Air Transport (Air Transport Vehicle) Heavy Assault Crawler (Ground Siege/Assault Vehicle) Silent Witness (Air Cloaked Observer Vehicle) Fast Attack Fighter (Air Assault Fighter Vehicle) Command Ship/Strike Cruiser (Air Assault Cruiser Vehicle) Judicator Sanctum (Air Science Defense Vehicle) Archon (Ground Assault/Defense Creation of Two Templars) Strategy: Terran Strategy Overview Protoss Strategy Overview Zerg Strategy Overview FAQ's Cheats Multiplayer Maps Overview Overig: Wallpapers Starcraft Compendium News Main
Ontwikkelaar: Blizzard Entertainment Uitgever: Blizzard Entertainment Release datum: Reeds verschenen Genre: RTS Online speelbaar: Ja (1-8 ) Aantal spelers: 1 (LAN: 1-8 ) Dark Templar - Lurker - Valkyrie Hive Spawn (Ground Larve Spawnable) Hive Worker (Ground Drone Spawnable Airborne Commander/Heavy Transport (Air Leader/Transport Spawn) Light Assault Warrior (Ground Overwhelm Assault Spawn) Medium Assault Warrior (Ground Assault/Defend Spawn) Medium Attack Flyer (Air Overwhelm Assaault Spawn) High Speed Attacker (Air High Speed Suicide Spawn) Hive Warden (Air Defense/Inmobelise Spawn) Viral Shock Trooper (Ground Inmobelise Spawn) Heavy Assault Trooper (Ground Heavy Assault Spawn) Heavy Attack Flyer (Air Assault v.s. Ground Spawn) Broodling (Ground Consume/Inmobelise Infestation) Infested Terran (Ground Suicide Infestation) Web: Main Brood War Hall of Heroes Brood War
Brood War Units: Protoss: Protoss Corsair (Air Support Vehicle) Dark Archon (Psionic Entity) Dark Templar (Ground Stealth Assasin) Terran: Terran Medic (Ground Field Surgeon) Terran Valkyrie (Air Missile Only Frigate) Zerg: Devrourer (Air Heavy Strike Flyer) Lurker (Ground Heavy Support Mutaion) Het lijken misschien weinig nieuwe Troepen, maar de gameplay blijft netjes gebalanceerd en zijn een mooie toevoeging aan de nieuwe Campaigns. En dit is dus nog niet mijn eigen ervaring, maar die van anderen zoals Genassix. Products: Blizzard Novels Pocket Books 1. Liberty's Crusade 2. Shadow of the Xel'Naga 3. Speed of Darkness Overig: Firebat Figure Hydralisk Figure Tassadar Figure Starcraft Widescreen DVD Cinematics Collection Blizzard Online Starcraft Store Nu had ik meteen een vraag over Starcraft Brood War. Is Brood War de moeite waard om aan te schaffen als je Starcraft helemaal grijs gespeeld hebt? Dat is namelijk zo, maar ik ben toch benieuwd naar die 'Three new epic storylines'!
Hey nog een StarCraft Fan op xbw, cool . Ik heb StarCraft als StarCraft Broodwar al sinds dat ze net uit waren. Broodwar is zeker de moeite waard. Je krijgt namelijk nieuwe units, upgrades en een geweldige storyline. (inclusief nieuwe cinematics) Je kunt Broodwar kwa kwaliteit vergelijken met WarCraft III: The Frozen Throne, het spel wordt beter dan het al was. Dus ik zou hem zeker halen als ik hem nog niet had. Het is alleen maar de vraag of je dit spel nog ergens zult kunnen vinden.
Onlangs verschenen ? Samen met Warcraft III de beste RTS aller tijden, en Broodwar is zeker het kopen waard ! Al is het maar om met Infested Kerrigan te spelen
Misschien moet je een wat betere startpost maken, want je hebt eigenlijk niets meer gedaan dan een stukje van de blizzard site kopieren. Er kan zo veel meer bij. Ik noem maar wat: Screenshots, units, waar het spel om draait enz.
Starcraft, heerlijk spel, ik heb het ook helemaal zonder codes gespeeld. Leuke verhaallijn dat zeker wordt doorgezet in de uitbreiding. Overigens is de Skirmisch multiplayer wel iets minder leuk, omdat die minder uitdagend is. Hier had ik er ook al een draadje over gemaakt. Maar dat ging meer over classics in het algemeen. Online heb ik het ook heel veel gespeeld, zo ontzettend veel tactieken worden daar gebruikt.
Dit is natuurlijk nog steeds dé online game bij uitstek. Staat ook al jaren op nummer 1 bij de WCG. Heb de SP bij zowel SC als SC BW nooit echt gespeelt, het gaat ook veel meer om de MP. Echt een van de beste games ooit! De expansion is zeker het aanschaffen waard, wat mij betreft is het de beste expansion ooit gemaakt voor een game. Goede oude tijd, heel Nederland afreizen om met tourney's mee te doen..
Ja Starcraft, de eerste game op de pc die me echt heeftweten te boeien. Wat een prachtgame was dat. Broodwar is zeker de aanschaf waard, nog zoveel extra uren speelplezier. Nu ik deze thread zie ga ik Starcraft binnenkort maar weer eens opstarten
Haha, ook Age of Empires staat in je lijstje! Heb je Age of Empires III al! Maar ik zal binnenkort Brood War wel binnenkrijgen, dus dan komen er hier nog wel wat enthosiaste posts bij.
miss heb je de twilight versie, net als ik, geen filmpjes en geen online wel jammer. ik vind alleen die troops met veel mogelijkheden kut omdat je zoveel met zo'n manntje kan moet je altyd moeilijk doen (ik heb over die science craft ofzo etc) voor de rest is het spel heel bruut al zijn protoss echt tien kere sterker dan terran, ik vind het echt moeilijk om met terran te spelen. Grtz Sebass
Ik vind de drie groepen juist zwaar goed uitgebalanceerd. Mijn voorkeur gaat ook uit naar de Protoss maar dat is puur omdat ik die het coolst vind. Zerg vind ik denk ik het minst practisch vanwege het feit dat die beesten zelf zo'n gebouw worden ipv gewoon een gebouw te maken ofzo.
De Protoss zijn qua Technologie wel het best, maar zonder Pylons en Psi kunnen ze helemaal niks. En al hun Technologie en Troepen kosten duur en veel tijd om te trainen. De Zerg daar in tegen trainen snel Troepen en kunnen dus makkelijk met veel Troepen een nog opbouwende tegenstander aanvallen. Ook kunnen ze per Spawn Structure 3 Troepen tegelijkertijd trainen. De Terran hebben het voordeel van de Ghosts en Wraith Cloaking, Cleaner Sweap en de grote afstand van waar hun Siege Tanks kunnen schieten. En ik heb bij een vriend een keer online gespeeld, en het is echt wel uitgebalanceerd. Want anders zou iedereen online toch met de Protoss spelen? Ik denk zelfs dat door hun traagheid de Protoss heb minst gespeeld worden.
Ieder ras is even sterk, de balans is nagenoeg perfect. Het maakt niet uit welk ras je kiest zolang je maar weet wat je strat is tegen het ras waartegen je speelt. Ieder ras is even traag; online probeer je eerst de basis van je economy aan te leggen voordat je ook maar iets anders doet. Drones, probes, scv's kunnen uitstekend aanvallen. Stel je ben toss, en zerg gaat voor een ling rush dan kan je met normale micro zorgen dat je geen 1 unit kwijt raakt. Je hebt niet eens een zealot nodig, of goon (mocht je voor goon push gaan), om die tegen te houden.