Starwars KOTOR vragen over statistieken

Discussie in 'Algemeen' gestart door rogier83, 14 sep 2003.

1. rogier83

rogier83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben een nieuwe kotor thread begonnen omdat ik niet alle spoilers wil lezen in de andere kotor thread en omdat ik alleen een paar vragen heb omtrent de statistieken van deze game.
    Ik ben een newbie als het gaat om western rpg's. Ik heb final fantasy, skies of arcadia, phantasy star online etc. wel gespeeld, maar toen ik de statistiek zag van deze game kon ik door de bomen het bos niet meer zien. Mijn vragen zijn als volgt:

Ten eerste heb je dus attributes. Mijn vraag, kan ik net zoals met de character creation die attributes verhogen als ik een level omhoog ga? Ben dus nu op lvl 3 en het is mij nog niet gelukt, alleen maar skills kan ik verhogen en feats kan ik kiezen.

Ten tweede, als ik in combat zit, mis ik vaak de vijand (zit nu in lower city) en als ik hem raak gaat er niet zoveel van hun vitality points af. Wordt ik hier beter in door betere wapens te vinden of hangt het ook van andere factoren af? Van skills kan dit niet afhangen, want die gaan meer over reparen van droids en het ontmantelen van mijnen enz. Ik neem aan dat als mijn attributes omhoog gaan (zie mijn eerste vraag) dat ik dan ook hevigere klappen kan uitdelen en vaker raak schiet.

Ten derde heb je dus bonus points en penalties. Ik weet ongeveer wel hoe het werkt met de Difficulty Class etc, maar niet wat die bonussen en penalties inhouden. Hebben ze te maken met attributes? Of skills? Of wapens? En wat houden die bonussen en penalties eigenlijk in? Er staat weleens een penaltie bij een wapen als ik 2 wapens gebruik ofzo, ik snap er helemaal niks van.

Ik heb de manual nu al 3 keer gelezen, maar ik wordt er niet veel wijzer van. Ook heb ik wat faqs bekeken, maar die zijn al net zo cryptisch als de manual. Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden!

2. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    1. ja dat kan, het verschild per keer wat je kan veranderen, het lijkt me omdat je anders te snel veelste goed wordt

2. dat hangt af van je combat feats, bijvoorbeeld heb je die 3e met double blades raak je bijna altijd de vijand als je 2 (licht)zwaarden hebt, BLZ 23 rechtsonder in je boekje..

3. bonussen en penaltys??

Deel Deze Pagina