1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne & PC] State of Decay

Discussie in 'Games' gestart door Excess-Denied, 15 apr 2013.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    De game heeft veel potentieel om gaaf te worden, maar de gameplay videos die ik ervan gezien heb waren vrij matig.
     
  2. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij wordt het ook heel snel repetatief.
    Ga je huis uit, zoek items, breng ze thuis en herhaal.
    Maar als ie voor 1200 mp uitkomt haal ik hem wel.
    Het lijkt me in ieder geval geen hele makkelijke game en daar ben ik wel blij om.

    Meerdere momenten gezien dat spelers omringt waren door zombies en de healthmeter aardig snel omlaag ging.
    Zou super zijn als ze over tijd of op release toch nog beslissen een co-op erin te doen.
    Met zn tweeen overleven is toch net wat leuker dan alleen
     
  3. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    Het hele concept lijkt me geweldig.
    Volgens mij kan ik me hier wel weer uren mee vermaken.

    Jammer dat ze op YT alleen maar actie filmpjes als gameplay laten zien.
    Ik had ook wel wat willen zien van hoe de omgang met de andere overlevers is.
     
  4. Yaran08

    Yaran08 Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    1
    Aha, ik wist dat hier ergens nog een topic van dit spel verstopt was. Ik geloof dat hij sinds gisteren uit is. Iemand al gespeeld?

    Overigens hoor je niemand over dit spel, aangezien iedereen (incl. een hoop xbox fans) The Last Of Us in de gaten houd. Het valt me trouwens wel op dat er zoveel zombie games uitkomen de laatste tijd. Zombies zijn echt in op het moment (komt volgens mij vooral door de Walking Dead hype).
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    De game valt me echt niets tegen. Heb de trial gespeeld en echt genoten ervan. Toffe features zoals dat je tijdens het looten geduld moet hebben, want doe je dat niet en je gaat het looten 'haasten' dan kan het heel goed gebeuren dat je ineens bestormd wordt door zombies, want die hebben je gehoord. Ook gaaf dat characters echt moe kunnen worden als je teveel doet, dus stamina enzo. Je loopt en vecht dan ook langzamer. Je bent vaak samen met een a twee andere mensen en je kunt dan switchen als je even met een andere character wil spelen.

    Deze reviews omschrijven het geheel nog het beste vind ik :

    http://www.polygon.com/game/state-of-decay/4956

    http://www.ign.com/articles/2013/06/05/state-of-decay-review

    http://www.oxmonline.com/state-decay-review?page=0,0

    Als ik niet al games genoeg had gehad om nog uit te spelen...had ik SOD gehaald.
     
  6. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Hhmm jammer. Dacht dat je net als met DayZ en WarZ permanent dood ging en dus helemaal opnieuw moet beginnen. Had het lekker spannend gemaakt.
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb hem gekocht , reviews spreken me enorm aan

    dit lijkt precies te doen qua scavengen / base onderhoud / survival elementen wat ik altijd een beetje miste in Dead Rising en Dead Island

    wie rijd er even langs mn huis om mn xbox aan te drukken zodat hij vanavond klaar staat ? :+
     
  8. Rappa

    Rappa Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel zo dat de karakters los van elkaar levelen dus je kan dan wel je hoogste dude verliezen en dus verder moeten gaan met een stuk zwakkere.
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Precies, premadeath geld wel per individuele survivor.
     
  10. Rappa

    Rappa Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Erg leuk om te lezen:

    9 Things To Love in State of Decay

    Is een goede samenvatting van de leukste\beste features in de game. Kon ik me goed in vinden na de game een aantal uurtjes gespeeld te hebben.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2013
  11. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Ah dan is dat toch wel aardig. Wist sowieso niet dat personages sterker werden. Leuk!

    Klinkt toch wel goed. Ga hem wel een keer halen.

    EDIT:

    Dat fate events klinkt ook vet. Dat je dus een base moet creëren en hopen dat je mensen tegen komt die goed zijn in koken en medisch aangelegd. Dat je dus rust en kalmte moet zien te houden. Kan dus chaos ontstaan en voor je het weet in je base overrun met zombies. Weg is je base.

    Dat er niks spawned is ook goed. Moet je steeds ergens anders heen en maar hopen. Kan je dus geen routine run gaan doen ofzo. Begin er steeds meer zin in te krijgen
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2013
  12. Rappa

    Rappa Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee inderdaad, je voelt je echt als de leider van het zooitje. Ik merkte ook van mezelf dat ik een stuk rustiger reed dan dat ik normaal doe in games omdat ik wist dat als ik de auto zou crashen ik te voet verder moest en dat de auto ook niet meer terug komt :p Raad ook iedereen aan om op ze minst de trial te proberen :)
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Gisteren de demo even gespeeld en het beviel mij goed. Ik merkte al snel dat ik constant de omgeving in de gaten aan het houden was en op geluiden aan het letten was. De sfeer zit er ook meteen goed in, rond lopen en dingen onderzoeken geeft een ongemakkelijk gevoel. 1600 punten is een beetje aan de prijs maar ik denk wel dat ie het waard is. Controls waren zo nu en dan ook een beetje houterig, (b.v. door een raam klimmen of iets oppakken/looten) maar niet dat het echt irriteerde.
    Co-op mist imo wel echt, dit zou een uitmuntend spel daarvoor zijn.
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Nou volgens mij werkt het ook wel een beetje zoals dat. Je characters kunnen wel doen. En ik denk dat er wel een limiet is. Zo liep ik in de trial gisteren met drie mensen rond, maar tegen het eind van de trial was het vrouwtje al dood en had ik nog maar twee characters over. Dus ik denk wel dat het zo zal gaan, stond ook in de OXM review.

    Ah was al beantwoord zie ik :D
     
  15. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    De game kost 1600 punten?
    Geen online?
    Vergelijkbaar met DayZ?

    Ben nu namelijk niet thuis, maar ben toch wel nieuwschierig :D
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nee DayZ is geen goede vergelijking

    open world en zombies hebben ze allebei maar Dayz is PvP

    dit doet meer een beetje denken aan dead rising maar dan moet je veel meer aan resource/base/relationship management doen

    heb nu een uurtje gespeeld en heb nu een base met wat survivors

    en die gaan dan zeuren om resources (medicijnen en eten enzo) en ze willen extra bedden en dan kom je weer wat nieuwe mensen tegen en doe je eens een verkenningsmissie en moet je even met iemand praten en iemand te vriend houden enz enz

    het is een open wereld waarin je moet scavengen en vechten om te overleven terwijl je dus je basis en je manschappen onderhoud

    beter kan ik het eigenlijk niet uitleggen maar het is dus echt op je 'community' gericht en niet op 1 mannetje zoals Dayz

    je kan als je bevriend raakt met iemand ook als diegene spelen dus als iemand moe is switch je even en ga je er als iemand anders op uit (en ieder personage heeft weer zn eigen sterke en zwakke punten)

    er zitten best wat systemen in dit spel verborgen volgens mij, ik heb nog niet alles door na een uurtje
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Zonder co-op is het t niet waard..
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    hmm nou, dat zou ik niet meteen zeggen..

    met co-op zou het meteen ook een andere game worden, dan werkt de mangement kant niet meer want kun je alles 2 keer zo snel doen

    ik weet t nog niet het is wel apart, denk dat als ik er nog eens goed voor ga zitten dat het wel echt iets unieks is

    technisch is het niet geweldig btw

    veel popup, wat slowdown en wat houterige animatie en besturing

    voelt een beetje als een mmo

    dc universe en defiance voelen ook een beetje zo, net niet helemaal lekker en een beetje gammel
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb de demo ook ff geprobeerd, maar vond het met name technisch erg brak. Besturing vond ik niet fijn ook.
     
  20. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het spel nu een paar uurtjes gespeeld en dit is helemaal in mijn straatje.

    Oke oke er zijn soms wat pop ups en soms is er wat verlies in frame rate (maar dit heb ik alleen nog maar gehad toen ik heel snel met een auto door het level rijdt)
    Grafisch is het misschien ook niet het sterkste spel, maar qua gameplay vind ik het een van de beste spellen uitgekomen op de 360.

    Het stoort me helemaal nog niet dat je geen co-op hebt, nu heb je veel meer het gevoel dat je er in de apocolyps alleen voor staat.
    Zo nu en dan werd ik wat overmoedig en werd dat direct door het spel afgestraft en moest ik vluchten voor mn leven.

    Ik vind het die kleine €20,- echt wel waard, zo red ik het wel tot de xbox one (want ja we kunnen wel zeuren dat hij zo slecht is, maar we halen hem toch wel :+)
     

Deel Deze Pagina