Stereotoren op Xbox aangesloten maar even een vraagje

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Rivanov, 11 nov 2003.

1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb m'n stereotoren (Kenwood) aangesloten op m'n Xbox, dus zodat ik het geluid door die boxen hoor. Bespaart me toch weer 60 euro voor zo'n 2.1 setje wat hetzelfde resultaat geeft ;)

maar nu had ik nog een vraagje, ik moet de volumestand op 55 zetten om er geluid uit te krijgen...ik heb 'm dan op AUX staan
    toenik m'n minidisc erop aansloot moest ik 'm ook op minimaal 55 (van de 80) zetten om er geluid uit te krijgen

nou is m'n vraag, is dit goed voor de boxen? want hij begint pas bij de 55 geluid te produceren, maar als ik ';m normaal op Tuner zet blaas ik helemaa weg op 55..dan is stand 25 hard genoeg...dus iemand een idee of dit slecht voor m'n boxen is?

btw: het geeft wel een masterlijk effect :D beter als die tvboxjes

/edit: en als ik uit de scartadapter de witte en rode kabel haal ( geluid) dan geeft ie geen beeld! terwijl de Gele toch voor het beeld is en die zit er nog gewoon in :confused:

Laatst bewerkt: 11 nov 2003
  2. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien heb je een verkeerde kabel? Ik had er een bij de Megapool gehaald voor €7,95 en vijf meter lang. Rode in de rode, witte in de witte, andere 2 kanten in mijn JVC stereo en let the party begin :cool:...

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    ja hij doet het wel, want ik heb de rode in de scartadapter gelaten en de witte in de Stereotoren...en nu geeft ie geluid uit de boxen van de tv EN uit de Stereotoren :)

maar ik weet niet of ik wel het optimale geluid heb dan
    want we hebben wel kabels met aan de ene kant witte en rode uiteinden (zo'n rontje war een pinnetje uitkomt)..en aan de andere kant witte en rode uiteinden waar die dingen inkunnen (snap je het nog? ;) )

en die hebben we een stuk of 3 maar daar kwam ik niet echt uit hoe ik dat dan aan moest sluiten

Laatst bewerkt: 11 nov 2003
  4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Mindisc geeft ook niet zo een hard geluid, wel hard genoeg voor koptelefoon. Ik moest volume md speler ook hard zetten maar met md component heb ik er dus geen last van. Waarschijnlijk zal dit ook bij xbox zijn, dat ie uit tv goed geluid geeft maar zodra je hem ergens anders op zet als aux geluid zacht is.

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    zo heb ik het gedaan

want als ik die rode ook in de stereotoren doe gaat het beeld weg! :confused:

6. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou hem beter niet op je aux. aansluiten maar bij voorkeur op een andere aansluiting (bijv. voor vcrals die erin zit). Bovendien heb jke zoals je hem nu hebt aangesloten alleen mono geluid.

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    ja maar ik kan 'm niet anders aansluiten want dan gaat het beeld weg..en hoe kan ik 'm dan met die Xbox stekkertje op een andere manier aansluiten? dan moet ik zeker een apart tussenstuk hebben?

8. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    creatief hoor...

Maarre ik ben beniuwd hoe het nou WEL moet, dan ga ik het ook allemaal ff omleggen. Mijn stereo staat onder mijn doos en mijn xbox staat weer onder mijn TV (voor de bijdehandjes: er zitten plankjes tussen :+)

9. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    rood en wit in de stereo en de gele in de tv, zo heb ik het (Geel is alleen voor het beeld)

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    jaa maar zo krijg ik geen beeld! dan zie ik allemaal strepen op m'n beeld :confused:

ik vind het ook heel raar omdat GEEL voor beeld is en die andere voor Geluid en als ik die alle 2 eruit haal (wit en rood) geeft ie geen beeld

11. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    MMmm misschien moetje kijken dat wanneer je alles hebt aangesloten de draad niet te strak staat, hierdoor word je scart kabel scheefgetroken en dan krijg je inderdaad raar beel. Beeld dat van racht naar links beweegt strepen ruis etc.. Misschien helpt het. ;)

12. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik heb hem ook alleen op mn stereo aangesloten, ik heb alleen geel nodig voor beeld, maar bij mij is het wel een beetje anders. ik heb een tv out op mn stereo:)

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    ik heb alleen een witte en rode aansluiting achterop m'n stereo

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    stekker zit niet de strak..en als ik op en neer ga met de scartadapter krijg ik ook geen beeld...krijg pas beeld als ik OF de witte OF de rode er terug in doe..maja, dan heb ik MONO geluid door m'n boxen van m'n stereo :'-(

can somebody help me!?

15. winnieandbuzz

winnieandbuzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    geel = composite video
    wit / rood = geluid

oftewel: kabel niet goed! Is dit de officiele kabel van de Xbox?

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    ja gewoon de kabel die bij m'n Xbox zat toen ik m'n Xbox kocht.

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    zou het mischien komen omdat die Scartadapter er tussen zit? maar dat kan niet anders bij die tv want daar zitten nog geen GEEL-ROOD-WIT gaatjes in...dus ik kan 'm alleen met de scartadapter doen..maar zou dit het probleem zijn?

18. alibi

alibi Guest

misschien moet je je AV kanaal (exit-1, exit-2) van je tv veranderen?(als je beeld knippert) ...het klinkt trouwens wel erg vreemd in de oren!...

en ik zou als je dan wel beeld hebt, gewoon de rode en witte stekker in je stereo stoppen, want dan heb je stereo, ipv van mono uit je tv en mono uit je stereo!

Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2003
  19. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb zelf even een aparte RGB scart kabel ervoor gehaald, kost een paar eurotjes bij de FreeRecordShop.

Met deze kabel kun je via 2 tulpjes het geluid aftappen naar je stereo.
    Je hoeft dus geen gele tulp aan te sluiten en je hebt ook nog een RGB signaal dus ook beter beeld.

[​IMG] Dit kastje zit midden tussen het snoer

20. gerjan

gerjan Guest

Ik heb gelukkig wel geel-wit-rood aansluiting voor op mijn tv, maar als ik alleen gele in scart adapter doe doet hij het volgens mij nog steeds...

/edit @ hantheman je hebt een open dir..
    ps die 2 swedish girls, met dat "whaistha" dat is gewoon haar ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2003

Deel Deze Pagina