Sterke router

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kiss of Fire, 11 nov 2007.

1. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Omdat onze huidige router maar 1 verdieping kan voorzien van een draadloos signaal zijn wij opzoek naar een redelijke sterke router. Prijs is zeer waarschijnlijk geen probleem (tenzij je aan komt zetten met routers van 500 euro oid8)). Dus wat ik zoek is een sterke router. Leuke bijzaak is dat de DS er mee verbonden kan worden. Wie heeft er suggesties?

2. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Als het om een nieuwbouwhuis gaat kan het lastig worden. Je kunt beter op elke verdieping een router het signaal laten versterken.

3. Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Kan je misschien een beetje meer daarover uitleggen:)?

4. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Een flink aantal nieuwbouwwoningen hebben zoveel beton tussen de verschillende verdiepingen dat het signaal van praktisch alle routers er slecht/niet doorheen komt.

Wat je dan kunt gebruiken is een tweede draadloze router te gebruiken die alleen het signaal van de eerste versterkt om zo de range van gebruik te vergroten. Het vergt wat instelwerk, maar daarna werkt het echt ideaal.

5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zo duur zijn repeaters ook idd niet meer.. onder de honderd euro heb je d'r wel een.

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Beneden achter de tv staat mijn Linksys WRT54G en op zolder (2 betonnen vloeren) heb ik nog steeds maximaal ontvangst.
    Maar met merken zoals Trust , Swees , Sitecom is het ontvangst door 1 normale muur als een stuk slechter.

7. Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Dus de linksys is een aanrader? Wij hebben ophet moment inderdaad een Sitecom. Is de DS trouwens compatibel met die router:)?

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

Niet alleen de DS werkt hier perfect maar ook de Xbox360 , PS3 , Wii en PSP.
    Kan overal in huis en in de tuin online gamen.

9. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Het hoeft niets te zeggen als het door zijn hele huis heen komt. Is bij ons ook en wij hebben een redelijk groot huis. Het belangrijste is hoe jouw huis is opgebouwt.

Gewapend beton is gewoon een ramp. Staal platen ook en zwaar aparatuur wordt je ook niet vrolijk van ;).

Maar wat ik van heb gehoort is die linksys idd zeer goed. Zeiden ander mensen ook, maar het is geen garantie dat het bij jouw ook werkt he ;)

10. Baardaap

Baardaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook een linksys (WRT54GS) en dat werkt probleemloos. Ben trouwens niet de enige hier in de buurt; laatst ontdekt dat ik met mijn 360 aan het spelen was met iemand anders' internet verbinding (draadloos, uiteraard) want de stekker van de router zat beneden niet in het stopcontact!

Met m'n oude PC gekeken (heb ik een Linksys kaartje in zitten om beveiligd met de router te kunnen communiceren), bleek er in de buurt een tweetal signalen te vinden, beide ook van Linksys routers (eigen router geeft 98 % signaalsterkte, de ene vreemde 79 % en de andere 54 %).

Ik bedoel maar <grijns> bereik van die Linksys routers is ABSOLUUT toereikend!

Laatst bewerkt: 12 nov 2007
  11. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Van die linksys WRT54G bestaan heel veel hardware revisies maw de ene is de andere niet.

12. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Mijn internet is te snel voor mijn router, oftewel ik heb vaak last van dataverkeer ophoping in de router. Dan is er maar 1 oplossing de stekker eruit en er weer in 1 maal per week, erg fijn. :)

13. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Voor sommige linksys routers zijn ook nog alternatieve firmwares, waardoor je je uitzendsignaal kunt verhogen buiten de limieten van de fabrikant.

Deel Deze Pagina