Vandaag ff me kast open gemaakt en kwam echt 5 kilo stof tegen .. Pc liep de laatste tijd traag en raar en als ik hem een tijdje had aanstaan hoorde je "TIK TIK TIK TIK" dus ik wilde ff kijken of het misschien een ventilator was die ergens aanliep, maar dat was het dus niet. Heb toen alle stof eruit gehaald met Swiffer Duster En beetje met stofzuiger ervoor houden. Heb de kast weer dicht gedaan en tot zover heb ik die TIK niet meer gehoord .. Nu mijn vraag: Kan het zijn dat die TIK werd veroorzaakt door de stof? En kan mijn computer traag en raar doen DOOR stof? Alvast bedankt!
je moet nooit met stofzuiger de stof eruit hale, dan verkloot je je hele computer..maargoed..het zou kunnen..volgens mij
Dag Jumpers _0/ Jumpers verdwijnen regelmatig in de stofzak. Tik Tik Tik kan ook veroorzaakt worden door de HDD.
Nee tikken is weer terug ,, Maar het ging zo .. TIK TIK TIK TIK en toen deed niks het meer en daarna kreeg ik blauw scherm met erop Fysieke geheugendump maar dat heb ik echt al een maand ofzo Heb de stofzuiger er niet op gezet maar ik heb hem er gewoon 5 cm er vanaf gehouden zodat die de stof weg zoog Maar wat is dan een goede manier om stof eruit te halen wn wat zijn Jumpers
Maar wat zijn Jumpers? En iemand misschien een oplossing over het voorkomen dat mijn pc freezed en dan een blauw scherm geeft met erop Fysieke geheugendump?
Dit zijn Jumpers. Tik Tik Tik Tik betekend in de meeste gevallen dat de HDD aan het overlijden is. Omdat de HDD steeds meer defecte clusters krijgt , kan bijvoorbeeld Windows bepaalde onderdelen niet meer opstarten.
Mm misschien word het tijd voor nieuwe pc, ding is zo traag als een rups. En is al 3+ jaar oud. Denk dat ik er 1 ga samenstellen voor Windows Vista
Als je HDD SMART ondersteund moet je eens het programma 'Speedfan' downloaden, hier zie bij het tabblad SMART in welke conditie je HDD is.
Ik stofzuig mijn pc best vaak (max aantal watt), nog nooit wat gebeurd Maar zal wel komen dat ik ook alleen maar de ventilatoren en stof gedeeltes stofzuig waar de jumpers dus net niet zitten (zitten meestal een beetje lager)
*going with LangeJan* en swifferdoekjes zijn wel slim? die dingen zijn volgens mij zo statisch als de pest _0/
Heb hem gedownload echt een TOP programma Hij zegt dat de Fitness op ongeveer 3/4 ziet en Performance is helemaal vol dus hij is er niet ZO slecht aan toe als ik dacht
Bij veel goeie computer zaken kun je een bus perslucht kopen. Even je PC kast openmaken, voor een open raam zetten (zodat stof niet terug erin gaat), met bus perslucht eroverheen, en weg is het stof
Dat TIK geluid is waarschijnlijk verbrandend stof. Aangezien je pc aardig wat electrische ladingen opleverd kunnen stofdeeltjes hierdoor verbranden, wat resulteerd in tik-geluidjes. Hetzelfde is met oude monitoren.
Naja niet echt perslucht dan misschien maar gewoon lucht in een bus, maar het is in ieder geval wel speciaal voor PC's stofvrij te maken