Stop het ombouwen!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door erik30, 13 nov 2002.

1. erik30

erik30 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb jarenlang een ps one gehad, in den beginne kocht ik orginele spellen totdat ik hem goed en goedkoop om kon laten bouwen en ik veel poen bespaarde met gekopieerde spellen, maar dat grijs kastje koste me 200 piek. Toen de ps 2 en de xbox er waren koos ik voor kwaliteit en dus de xbox. de box inclusief 2 spellen en de dvd kit kostte me destijds 1200 keiharde hollandse guldens (fuck de euro!=( ) Er is echt geen haar op mijn kop die er aan denkt om mijn 2e vrouw (lees xbox) te laten opereren (lees ombouwen). Want weet je wat het is? Met mijn omgebouwde psone kocht ik spelletjes met tien tegelijk Het maakte niet uit of het een fuck spel was het was toch spotgoeiekoop! Nu spaar ik voor een xbox spel en kies ik degene die ik echt wil en heb ik 10 keer zo veel plezier bij het spelen ervan. En aangezien de xbox met zijn kwaliteitspower het verdient om te blijven steun ik van harte de strijd van onze bill :) tegen de ps 2 :r Twee vliegen in een klap dus!

2. Marnixio

Marnixio World Of Warcraft

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het helemaal met je eens!

Als je omgebouwde games hebt, hecht je er geen waarde aan, maar nu met originele games wel en je hebt meestal een cool boekje erbij:D

3. Godd

Godd Listen to Godd

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien snap je niet wat je allemaal met een modchip kan doen. Een modchip is niet alleen maar om illie spellen te kunnen spelen maar je kan er zo veel meer mee. Je kan er ook DIVX mee afspelen, das echt onwijs veel relaxter dan een film op je comp kijken en binnen kort kan je ook nog waar je normaal cd's op je xbox kan zetten en afspelen kan binnekort ook met Mp3zz.

Dit is dan eigenlijk hoe ik er over denk.

4. * HoTShoT *

* HoTShoT * Guest

Uhm...waarom bemoeien met wat anderen doen..
    Ik kijk niet naar wat anderen doen..
    Zolang ik mijn dingen legaal koop is het goed..

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Daar heb je wel een punt, maar zolang daar dus geen geld op wordt verdient ga jij er ook op achteruit...

6. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0
    je kan ook DVD's afspelen op je xbox, das echt onwijs veel relaxter dan een film in pixels op je tvscherm bekijken.

mp3's zijn toch niet nodig, rip ze gewoon van een cdrw.

en ik geloof nooit dat mensen die modchip enkel kopen omdat ze dan divx kunnen bekijken...

7. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus je wilt dat mensen niet kopieren omdat ze anders niet van de games kunnen genieten?

8. Jelzie

Jelzie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk maar vind je niet dat ze het er zelf naar maken want ik vind 70 euro veelste veel geld voor een game, maar ik bouw um (nog) niet om omdat er geen juiste chips zijn en te suur en omdat ze het met xboxlive kunnen detecteren en ik heb mijn box juist gekocht voor het live gebeuren.

9. Jelzie

Jelzie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dan is ut natuurlijk egt gaaf nu alleen nog wachten tot ze goedkoop en goed worden en de cboc live beveiliging kunnen omzeilen

tuurlijk zijn mp3z wel nodig dat is juist heel gaaf en divx ook maar kunnen jullie ook alleen orginele muziekcds en film dvds luisteren/bekijken in je xbox, ik wou laatst een muziekcdtje naar mijn xbox HD rippen om ze onder het spel te kunne luisteren maar hij gaat zeiken dat hij de cd niet herkent als je hem erin doet, klopt dit??

Laatst bewerkt: 13 nov 2002
  10. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Okee ik ben het aan de ene kant met de stelling eens maar aan de andere kant ook niet.

Ik snap dat het slecht is voor de spellen branche maar maak dan die spellen niet zo duur (ik wil ze dan voor 25 euro hebben) en maak de xbox gewoon duurder (ik heb hem nog voor 480 gekocht).

Aan de andere kant vindt ik dat het divx afspelen enorme VOORDELEN geeft (dus maakt het apparaat handiger).

En ik vind dat je aan gekopieerde spellen zeker wel fun kunt beleven, max payne (op de pc) had ik illegaal en dat vind ik nog steeds de beste game sinds heden en heb er zeker veel fun aan beleefd.

Dont get me wrong ik heb zon modchip nog niet maar ik denk er sterk aan om hem te nemen voor de divx en regio sjit (dit meen ik want geld voor spellen heb ik toch genoeg MOEWAHAHAHA).

En ik ben ook bereid om als xbox live er niet mee werkt gewoon een nieuwe box te kopen dus.

11. ReApHeR

ReApHeR Graveyard Squad

Leuk Bevonden:
    0
    Tja jullie hebben allemaal gelijk. Ik vindt het ombouwen van een xbox voor features zoals divx en vcd en mp3 enz enz (zelf linux) prima. Daar is niks mis mee. Maar zodra je spellen ripped (doe het zelf ook) dan heb ik mijn vraagtekens bij het feit dat je wel moet weten wat je doet.

Want eigelijk ben je een dief van de spelletjes makers, maar nog ergens van je eigen portomonee, waarom?

a) omdat je geen waarde ziet in de spelletjes (ze zijn toch cheap)
    b) de spelletjes fabrikanten minder ijverig zullen zijn in een game maken, het levert immers minder op door de copy gasten
    c) je snel aan de max games zit voor de xbox en vervolgens roept dat er te weinig zijn :D

Ik doe het al jaren met pc games :confused: en die spellen vallen dan tegen omdat je je er niet echt in verdiept heb of het een cool spel was.

Me xbox ga ik btw wel moddem maar meer voor het divx gebeuren

12. Godd

Godd Listen to Godd

Leuk Bevonden:
    0
    Nou dat is alleen met een gekopieerde cd zo maar dat is nog steeds zo want het ligt aan de DVD speler van de Xbox. je kan welal die mp3z via het netwerk op je xbox pompen en zo kan je er ook spellen op zetten enz.

13. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ook al kosten spelletjes teveel geld, dan ga je je Xbox toch nog niet ombouwen? Wat er al eerder gezegd is, je hecht minder waarde aan de games. DivX bekijk ik als ik dat per se wil wel op mn PC, en MP3'tjes rip ik ook met een CDRW. Je hebt die chip dus niet nodig, bovendien proberen ze het kopieren tegen te gaan, ook niet zonder reden. Nu zal Bill die paar miljoen verloren dollars niet missen, maar het gaat gewoon om het principe. Ik ben dan ook tegen het plaatsen van een chip, al zou ik best als dat mogelijk is van die coole neon verlichting op m'n Xboxje willen hebben :9 .

14. Jelzie

Jelzie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    VERTEL ME!!! HOE ZET JE MP3TJES VIA HET NETWERK OP DE BOX???

15. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet door caps te gebruiken in elk geval

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    En ook niet op een andere manier.

17. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik ook maar een keertje een pleidooi houden in het kader "stop het ombouwen".

Wat mij betreft heeft deze thread geen enkelt nut, waarom? Omdat mensen die hun xbox willen ombouwen / reeds omgebouwd hebben zich niets van de topic starter aantrekken.

Waar ik me helemaal aan stoor zijn al die brave posters die vooral hun xbox niet ombouwen, waarom? Omdat iedereen die dat roept net zo goed mp3s / vcd's / os-jes / etc. heeft gedownload en waarschijnlijk op dit moment net zo hard gebruikt / aan het luisteren is. Als je zo vreselijk tegen het ombouwen van een xbox bent hou daar dan ook lekker mee op en val anderen er niet mee lastig.

Het maakt me persoonlijk niets uit als iemand alle mogelijk xbox games download kopieerd en op ze eigen xbox gebruikt. Het wordt een ander verhaal als mensen grootschalig gaan handelen in illegale spellen / audio / software. Groepen als crazy bytes / twillight etc moeten vooral gestopt worden daar heb ik geen goed woord voor over.

Ik ben van mening dat het met gemodde xbox-en niet zo'n vaart zal lopen omdat er een drempel is om games te kunnen spelen, je moet je box ombouwen. Veel mensen zijn hier huiverig voor, bang dat er iets mis gaat, bang dat xbox live niet werkt whatever. De cd markt is een heel ander verhaal aangezien gekopieerde cd's gewoon werken in een willekeurige cd speler en een writer kost niets meer tegenwoordig. Daar zie je heel duidelijk dat de verkopen teruglopen.

Bij deze trek ik dus de discussie wat breder dan alleen "stop het kopieren" want het ligt allemaal wat complexer.

18. SnipeR nr 1

SnipeR nr 1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als iedereen zijn XBox gaat ombouwen, verdienen de makers er de ballen aan, ze kunnen hun boel dan wel sluiten!! Dit is natuurlijk wel héééél erg drastisschh!! Maar kan natuurlijk wel over een paar jaar als de markt nog veel meer open ligt voor ombouwen.
    Voor PS2 en GC niet zo fel volgens MIJ, want de eigenaars zijn gemiddeld veel jonger en weten niet eens wat modden betekent ( ik heb er amper verstand van8) )
    Dat is wel MIJN mening als iemand zijn Xbox wil laten ombouwen heb ik of iemand anders daar niks mee te maken!!!

19. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah de gamecube zit natuurlijk helemaal safe door hun mini-dvdtjes.

20. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5

uhh ten eerste de playstation is de meeste omgebouwde machine die er is. En dat ze meteen failliet zijn is ook bullshit, want zijn de filmmaatschappijen al failliet??? wat er zal gebeuren is dat de slechte low budget titels en software houses eruit zullen gaan (maarja wie wil er nog army men spelen???). Jij kijkt toch ook veel liever lotr dan de zoveelste kut film?

Deel Deze Pagina