Strategie spel voor XboX

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bidle, 2 apr 2004.

1. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Ik heb een vraag:

Dit spel zoek ik:
    Ik heb wel eens Red Alert gezien op een pc. Centjes verdienen, stadje bouwen, legertje bouwen, oorlogje voeren en de hele meute van bovenaf bekijken/besturen. Het liefst zo realistisch mogelijk.

1. Is er zoiets op de XboX?
    2. Zo nee, welk spel in dezelfde genre is nu "hot" op de pc? Heeft Red Alert een opvolger?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt: 2 apr 2004
  2. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    goblin commander

3. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Voor de XboX?? of PC?

[edit]

Heb hem al gevonden,

http://www.jaleco.co.uk/goblincommander/index.html

maar is niet echt wat ik bedoel. Ik heb boven het genre iets duidelijker gemaakt.

[/edit]

Laatst bewerkt: 2 apr 2004
  4. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Goblin Commander is voor de xbox.

Het is het beste wat je tot nu toe aan RTS kunt spelen op de xbox (van de reviews uitgaande)

5. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Hmmm, dan kan ik dus vraag 1 verder wel vergeten. Iemand suggesties voor de pc dan?

6. Xatos

Xatos Grand Theft Auto

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, Command & Conquer: Generals.

Daar heb je een deluxe versie van en dan krijg je gelijk ook de uitbreiding ervan voor 50 € en anders kost ie volgens mij 35 €.

Of je hebt ook nog het spel Age Of Mythology. Ook heel erg cool.

Ze zijn allebei voor de PC.

7. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Aliens vs. Predator Extinction is ook een RTS op de xbox. Die heeft wel dat wat jij bedoelt van legers van bovenaf besturen, maar die valt erg tegen volgens de reviews

Gewoon op de pc heb ik ook niet veel RTS ervaring. Ik heb alleen Age of Empires 2 en Age of Mythologie gespeeld (beide aanraders :) ). Verder weet ik van horen zeggen dat Starcraft het ultieme RTS spel zou zijn.

8. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
  9. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Top, bedankt jongens voor de snelle reacties. Ik ga deze titels ff via Google bekijken en binnenkort ben ik weer fijn aan het RTSén.

10. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    warcraft 3 vind ik ook erg goed (voor de pc)

11. Rick NLD

Rick NLD Friends

Leuk Bevonden:
    0
    warcraft III en expension zijn cker de moeite waard!! goede gameplay en een heel goed verhaal. tussenfilmpjes zijn ook geweldig!!

12. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    je hebt Red Alert 2 en Yuri's Revenge zeker al gespeeld? die vind ik pers leuker dan Generals...

For mother Russia8) !

13. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    voor de xbox is er geen degelijk goed rts game voor de pc raad ik je hetvolgende aan en eerst deze 2 vragen te stellen:

1 Houd je van arcade-strategie, alleen geld verzamelen en tanks bouwen en aanvallen.
    2 Houd je van wat meer echte strategie waarbij je echt moet nadenken.

Is het antwoord bij 1 ja dan raad ik je de red alert serie aan, ook de age of empire serie is erg goed speelbaar voor jou, het is niet te moeilijk en erg snel te leren en erg vermakelijk.

Is het antwoord 2 krijgen we hele andere uitkomsten, houd je van echte rts games waarbij je echt je hersens nodig hebt en die ook echt jarenlange training vereisen raad ik je sowieso starcraft aan, daar ben je serieus pas goed na enkele jaren, de warcraft serie is een goed alternatoef maar is toch al wat meer arcade en meer beschikbaar voor de casual gamer. Houd je nog meer van echte rts waar je je hersens bij moet gebruiken en echte strategie bij nodig hebt raad ik je de shogun serie aan. Die games zijn voor mij het toppunt van rts games. Je moet rekening houden met het weer anders doen de geweren het slechter en het moreel van de mannen en of de economie goed gat anders kan je je mannen niet betalen enz. Dit is echt rts. En als j een bloednieuwe pc hebt5 kun je ook wachten op de nieuwste telg in de shogun serie namelijk rome: total war die ook veel verwachtingen waar moet maken.

Zoals je ziet, het ligt aan jou welke rts je leuk gaat vinden, maar ik raad je shogun echt aan, mischien niet super mooi maar wel erggggg moeilijk, en een potje online kan lang,lang,lang duren (6 uur :p )

14. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Starcraft is zeker dé beste rts! Ik heb hem al 7 jaar en ik speel hem nog steeds! Warcraft 3 is ook erg goed. Ze komen allebei van Blizzard de beste spellenmaker op het gebied van rts!(vind ik dan) Als je dus echt de bste rts wilt hebben die er is, dan MOET je Starcraft kopen. Alleen is ie nogal oud, dus ik weet niet waar je hem zo gauw kunt kopen.

15. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    ja, Starcraft is een zeer goed spel, toch vind ik de Command en Conquer serie ook erg goed, vooral omdat je bij die laatste met "échte" mensen en tanks speelt (en dus niet met aliens etc) tegen echte andere landen (in Red Alert 2 kun je Amerika of Rusland zijn in de hoofdmisie), wat ik personlijk toch leuker vind.

16. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Starcraft Broodwar --> beste strategie spel ooit. Daarom ook nog steeds game nummer 1 op de WCG.

En wil je er een pro in worden, dan moet je idd jarenlang spelen, maar het heeft ook voor newbies een best lage drempel, zodat je er al vanaf het begin af aan veel plezier mee kan hebben..

Ik speel het nu al zo'n 7 jaar, sinds de release (geloof dat dat 7 jaar ofzo is) en ik ben er nog steeds verslaafd aan :)

17. tijnieblaey

tijnieblaey -=-={Garfield}=-=-

Leuk Bevonden:
    0
    komt er niet een nieuwe starcraft? volgens mij heb ik dat ooit ergens gelezen... (ben vandaag jarig:+ :+

18. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    denk dat RTS wel een moeilijk genre is voor een Console, als je een goede peecee hebt, zou ik sowieso kiezen voor een game daarop... beter speelbaar met muis en toetsenbord (denk ik?)

Deel Deze Pagina