1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Street Fighter IV [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 20 okt 2009.

  1. Mister Gouken

    Mister Gouken Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, hij maint Balrog ;)

    Nee, Lockum speelt vooral Cody. Daarnaast heeft tie ook een goede cammy en ibuki achter de hand, wat hij zelf niet snel zal toegeven.

    Edit: Als je hem gaat halen wel echt voor de arcade edition gaan. Niet genoegen nemen met 'super'. Dat zou bijna hetzelfde zijn als gewoon sf4 kopen
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2013
  2. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik speel zoals Mister Gouken zegt voornamelijk Cody, ik kan absoluut geen charge characters spelen zoals Balrog, Vega, Bison, Honda, Chun-li, Gen, Blanka en Guile(Waren dat ze allemaal?)

    Speel ook Cammy en Ibuki omdat ik derp(Cammy) characters nodig heb voor tegen lastige tegenstanders haha.

    Als je Gouken wilt leren kan je misschien wel tegen Mister Gouken spelen...zoals zijn naam aangeeft speelt hij hem behoorlijk goed(reverse asskissing haha)

    Absoluut SSFIV:AE kopen want de oudere versies worden niet meer geupdate, en op het moment is er weer een update in de maak. Nog onduidelijk of het gaat om een update van het formaat van Super-->AE, of een kleine update met een paar balans veranderingen.
     
  3. PsychoBoyJack

    PsychoBoyJack Active Member

    Berichten:
    321
    Leuk Bevonden:
    4
    Op de FRS site kan ik niks vinden, maar hier in de FRS (in Doetinchem) ligt SSF AE al enige tijd voor 10 euro...
     
  4. TeeJay

    TeeJay Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    17
    wordt sfxt nog veel gespeeld? sinds de update begint het te kriebelen om die game op te pikken, en het is spotgoedkoop.

    verder, als ik zo wel eens streams kijk, heb je in sfxt geen last van unblockables of van die kutcharacters die je vanaf 1 knockdown helemaal kunnen rapen, ala ibuki, cammy, seth, akuma en noem ze maar op. en als ik al hoor dat chun li top tier is in sfxt bevestigd dat voor mij wel dat dit meer een game is die zich focust op fundamentals in plaats van character kennis.

    ik blijf dat een minpunt vinden aan ssf4 ae, verlies soms potjes waar ik heel solid speel, maar één foutje maak en op de grond beland en niet meer omhoog kom.
     
  5. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    sfxt is wel een vechtspel, maar met heel andere regels dan sf4ae.

    sf4 is echt 1 tegen 1,... sfxt is 2 tegen 2, gamemechanics zijn ook anders..

    sf4 is voor mij de ultieme game, sfxt is leuk voor erbij.


    maar ieder zn smaak.
     
  6. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    SS4AE is top, maar ik moet bekennen dat Tekken Tag 2 toch wel mijn favo fighter is geworden van deze gen.
     
  7. TeeJay

    TeeJay Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    17
    ttt2 is ook mijn favoriete fighter, maar met ae begon het allemaal voor mij.

    ik heb sfxt maar opgepikt, lag voor 5 euro bij de saturn hier. komt mooi uit. iemand hier die sfxt nog speelt?
     
  8. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Heb m wel maar speel m nooit meer, terwijl ik alle karakters er nog bij heb gekocht enzo. :+
     
  9. TeeJay

    TeeJay Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    17
    zonde man. ik ga de characters alleen kopen als ik de game echt vet online vind. ik ga kazuya mainen, maar nog geen idee wie ik als tweede moet nemen. misschien mijn tag 2 team, kazuya heihachi.
     
  10. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ja eigen schuld, heb de soms vervelende gewoonte om veel te kopen als 't om games gaat. Niemand van mijn vrienden bleek verder ook geinteresseerd in de game dus de lol was er online snel af, zeker toen bleek dat ik er eigenlijk ook niks van bakte.

    AE speel ik heel soms nog online, maar daar merk ik dan weer dat mijn C. Viper en Rose ''skills'' roestig zijn en de meeste tegenstanders juist veteranen.

    In TTT2 win ik ong. 1 op de 3 potjes online en dat vind ik prima voor de tijd die ik erin steek. ;)
     
  11. TeeJay

    TeeJay Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    17
    ja dat is prima. tekken is echt een lastige game, veel lastiger dan 2d fighters naar mijn mening dus als je niet veel tijd erin kunt steken wordt het heel lastig om veel wins te krijgen.

    viper is ook een lastige character om goed mee te worden, die moet je echt bijhouden. rose is in principe best easy toch?

    ikzelf ga nu best slecht met tekken sinds ik marauder rank heb gehaald, wordt toch steeds lastiger :+. op de blauwe rank levels won ik best veel, denk meer dan 60 procent. maar goed, ik speel dan ook top tier characters haha.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2013
  12. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    Gisteren voor het eerst in dik 2 jaar weer eens SSF4 gespeeld en hoewel er maar weinig mensen online waren, gelukkig wel goede verbindingen.

    en hoe roestig ook, zelfs nog een paar potjes gewonnen\o/
    Had eigenlijk wel verwacht helemaal lens gebeukt te worden door de elite die het nu nog altijd speelt. Viel dan weer mee gelukkig...
    Was wel weer lekker in ieder geval, moet hem wat vaker oppakken tussendoor. en misschien SFxT ook oppikken...

    Wel jammer van alle vijandige reacties van mensen die denken dat ik moedwillig mn punten op 0 heb gezet (pas vijandig nadat ze verliezen natuurlijk, anders hoor je ze nooit). Maar ja, kan ik er wat aan doen dat alles gereset is sinds ik voor het laatst speelde?
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2013
  13. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Komt denk ik eerder doordat jij Dhalsim speelt haha, echtwaar één van de meest gehate characters. :+ Heb je SSFIV of AE gespeelt?
     
  14. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    Ik heb de download voor Arcade edition er op gezet.
    Speel met Gouken trouwens.

    Volgens mij speelt Kaneda met Dhalsim las ik hierboven ergens.

    vind ik overigens wel een leuke tegenstander om tegen te spelen eigenlijk, ondanks dat het heel moeilijk dichtbij komen is...
    Persoonlijk heb ik een bloedje hekel aan Blanka. kan niets beginnen tegen die aap=(
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2013
  15. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Dhalsim is prima. Het enige wat ik altijd gevonden heb (vanaf SFII al) is dat zijn Yoga Fire niet nodig was. Het is al een character met veel range, anti air, etc. De Yoga Fire-vuurbal heb ik altijd net even teveel van het goede gevonden. Niet dat het hem overpowered maakt. Maar imo was Yoga Flame al genoeg geweest.
     
  16. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Je hebt helemaal gelijk, begin mensen door elkaar te halen8) Kan niet wachten tot dit blok voorbij is, heb ik tenminste weer tijd...
     
  17. Mister Gouken

    Mister Gouken Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Dhalsim vind ik ook een vet character. Yoga fire icm z'n teleport is eigenlijk alleen handig wanneer je offensief wilt spelen met Sim. Als die dat niet zou hebben zou het allemaal om verdedigen draaien en dat werkt niet als je achter staat met health. (Sims mag ook wel wat buffs hebben, bedenk ik me nu)

    Gouken :thumbs:

    Als de EX fireball buff doorgaat, ben ik al meer dan tevreden :D





    De youtube uploader heeft meer filmpjes als dit van andere characters op z'n account staan. Discuss!!!

    @ Lockum
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2013
  18. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    Zo zeg, kan wel stellen dat mijn eerste potjes van eerder deze week puur beginnersgeluk waren wat de tegenstanders betreft.

    gisteren alleen maar keihard verloren van characters als Makato en Ibuki.
    Sjees wat zijn die gasten snel. Die lopen drie keer het scherm heen en weer voor ik één keer met de ogen knipper.....

    wat kun je tegen die gasten beginnen met een slome oude doos als Gouken (en mijzelf)??

    @MisterGouken: super al die info man! erg interessant om te zien kan ik veel van leren!
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2013
  19. Mister Gouken

    Mister Gouken Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso niet meegaan in dat dashcancel-feest, want daar is Gouken niet op gebouwd. Laat ze maar druk doen en hou afstand.

    Tegen Ibuki moet je je HP-parry bijna abusen. Elke jump-in moet afgestraft worden, of ze nu met een 2-hitting target combo of een kunai inspringt. Hier krijg je vanzelf handigheid in wanneer je het gewoon gaat doet. Wanneer ze de vortex wil starten op jouw knockdown doe je EX. 150 damage op 900 health Ibuki komt wel aan en je geef een soort boodschap af dat inspringen (tenzij ze empty jumped en throw doet) geen optie is en dan wordt het voor een Ibuki speler al een moeilijke match. Wees zuinig met fireballs, zelf zonder EX te gebruiken gaat neckbreaker hier onderdoor. Deze kan je eventueel baiten met far MP (lijkt op de fireball-motion), maar een beetje Ibuki speler trapt hier niet in. Let wel op de spacing, Ibuki's Ultra 2 gaat door fireballs heen.

    Makoto is een ander verhaal. Parry is hier minder interessant vanwege haar armorbreaking specials. Zoals EX hayate en die overhead move (geen idee hoe die heet). Als anti-air zou ik hier voor EX tatsu kiezen. Eigenlijk moet je Makoto helemaal niet in de match laten komen. Hoe eerder ze in de corner staat hoe beter. Rustig aan met fireballs wanneer ze Ultra 2 heeft, want die doet pijn. Een ander wapen is haar karakusa throw, die is wel lastig. Wanneer je die verwacht doe je een neutral jump en doe je je ding, want de recovery van de karakusa throw is hopeloos. Maar ja, dat heeft een beetje met je reads te maken. Want je ziet hem niet van te voren aankomen.

    Verder moet je Gouken vooral laten doen waar die goed in is. HARD punishen. Laat je tegenstander nergens mee wegkomen en wees nooit tevreden met je damage output. Het moet altijd meer. Dus ga niet staan kijken hoe je opponent opstaat na een HP fireball maar probeer hem met een Palm op te vangen. Een geslaagde Parry-counter cancellen naar Super of kan je FADC-en en combo-en met EX-tatsu. Wanneer je dicht bij de corner staat juggle je met Palm (en/of eventueel Ultra 2). Persoonlijk speel ik liever met Ultra 2 omdat die veel dynamischer is. Tevens moet je leren safe-jumpen. Dat is wel een must in Gouken's spel.
     
  20. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Bedankt voor het filmpje, ben het met alles eens, alleen het zou té sterk zijn als Cody een input verandering voor zonk krijgt én een invincible EX Criminal Upper. Dat is teveel van het goed.

    Enige suggestie die ik heb gemist is een betere hurbox/airborn crackkick(f.hk).
    Realistisch verwacht ik een betere backdash en/of loopsnelheid en een betere reversal optie, misschien nog iets veranderd aan U2 of ex Ruffian.

    Voor Ibuki:
    Target Combo 4 niet missen op crouching tegenstanders, 1 frame meer voordeel uit st.lp. cr.lk, cr.lk/lp niet een 1-frame link is. Zorg dat deze chained, waarom dit 1-frame is slaat nergens op. gewone Hien een knockdown(misschien te goed, damage of stun verminderen als dit wordt doorgevoerd), het is nu al een 'nutteloze' move. Doe IETS met cr.mk, de move can niet cancellen, is traag, kan je niet uit linken tenzij het een counterhit is, wederom waardeloos.

    Hoop gewoon de top characters voornamelijk hetzelfde te blijven, maar de lagere tier characters meer buffs krijgen. Geef Yang meer damage en een crossup mk aub.

    Porunga, ik stuur je wel een FR voor als je wat SSFIV wil doen :D
     

Deel Deze Pagina