1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Street Fighter V

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 12 jun 2015.

  1. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52


    shoryuken

    Charge mechanieken zijn best interessant doordat je een character op en andere manier kan balanceren, betere pokes, loopsnelheid, veiligere specials met de afwegingen dat je ze een tijdje moet "chargen". Helaas brengt zoiets vaak een erg defensieve speelstijl met zich mee. Lijkt erop dat ze SFV een offensieve game willen maken en door Vega een motion based character te maken en zelfs command grabs te geven en dat z'n v-trigger als anti-air kan worden gebruikt bevestigd dit weer.

    Vega heeft "normals" die je herkent van andere games, maar z'n speelstijl is echt over de kop gegooid, motion-based, command grabs, twee stances. Ben benieuwd.

    Dit artikel geeft aan wat Vega z'n v-reversal, v-skill, v-trigger, specials en critical art zijn:
    shoryuken
     
  2. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.021
    Leuk Bevonden:
    149
    Gisteravond de beta kunnen spelen. Maar het was al laat, maar ik heb 2 potjes online kunnen spelen. Tegen een Amerikaan en een Rus. De netcode was zeer solide.
     
  3. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.279
    Leuk Bevonden:
    2.987
    We are happy to announce that this week we will be running the first of a series of region specific stress tests for Street Fighter V, which aim to gather information from those areas.

    The first regional test will be begin in Europe on Thursday August 20th from 16:00-00:00 BST, and continue on Friday August 21st from 16:00-00:00 BST. When we are confident with the results from this test, we will share the dates and times for North America and Asia’s region specific tests, and once we have successfully completed each regional stress test, we will announce the dates and times of the official global beta test. The global beta test will still take place for the previously promised 5 days of time, so the regional stress tests are just an added bonus.

    Please note that, although this time we anticipate these tests being a smoother experience, there may still be issues experienced by some users which could hinder their experience. We would like to reiterate that all data received during each regional stress test will help us ensure that the game performs at an optimal level.

    It should be noted that your Street Fighter V beta will still work, and you should not require another code, however please ensure you have installed the latest patch, if your beta has not automatically updated.

    Thank you for your patience and understanding

    Voeg me maar toe om te spelen vandaag of morgen

    Servantes-NL
     
  4. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Merkte dat ik tijdens de paar potjes die ik heb gespeeld nogal vaak een uppercut punish wilde doen.
    Iets teveel MK gespeeld de laatste tijd. :D
     
  5. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.279
    Leuk Bevonden:
    2.987
    Nou ik heb de beta sinds dag 1 en ben nog niet voorbij startscreen geweest dus ben benieuwd hoe het speelt!
     
  6. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Afgelopen weekend kon ik ineens spelen.
     
  7. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Thanks voor de post, rond 17:00 uur dus even de Beta opstarten. Overigens kan je niet via invites spelen. Je word gepaired met een random gast online. Na elke match wordt je terug gestuurd naar training room en wacht je weer op nieuwe tegenstander. Kans bestaat natuurlijk wel dat we elkaar met beetje geluk tegenkomen :D
     
    Servantes vindt dit leuk.
  8. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.279
    Leuk Bevonden:
    2.987
    Nou hij connecte meteen toen ik hem starten.
    En speel al de heletijd nu wel af en toe een potje met lag maar dat mag de pret niet drukken.
    Het speelt heerlijk weg verder.
     
  9. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Aantal potjes gespeeld, gaat snel 30-45 seconden wachten hooguit. Wordt door alles geraakt op het moment hahaha.
     
    Servantes vindt dit leuk.
  10. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Cammy en Birdie toegevoegd. Zal eens kijken of Cammy iets is. Chun misschien iets te langzaam voor mij, hoewel ze erg leuk is. Heb nog weinig geoefend met V-Triggers, die van Chun ziet er wel veelbelovend uit
     
  11. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.279
    Leuk Bevonden:
    2.987
    Nieuwe bèta Street Fighter 5 gaat vrijdag van start

    De wereldwijde bèta voor Street Fighter 5 wordt morgen omstreeks middernacht gelanceerd. Dit meld uitgever Capcom in een bericht op de officiële website van het vechtspel.

    De bèta is voor spelers op de PlayStation 4, inschrijvingen zijn inmiddels gesloten. De bèta voor spelers op de pc zal in de herfst plaatsvinden.

    De bèta van Street Fighter 5 bevat bekende speelbare personages zoals Ryu, Chun-Li, Nash, M. Bison, Cammy en Birdie. De bèta duurt vijf dagen en eindigt op 2 september. De data die wordt verkregen uit deze testperiode zal worden gebruikt door de ontwikkelaar om de game nog verder te verbeteren.

    Street Fighter 5 wordt verwacht in maart 2016 en zal verschijnen op de PlayStation 4 en pc
     
  12. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    [​IMG]

    [​IMG]

    R.Mika gelekt?
     
    LocKuM vindt dit leuk.
  13. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.279
    Leuk Bevonden:
    2.987
     
    iMark 007 en LocKuM vinden dit leuk.
  14. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Hey everyone!

    We have a very special character joining the Street Fighter V roster today! It’s none other than the 7-Colored Bomber herself, Rainbow Mika!

    [​IMG]

    Having made her first and only appearance (until now) in Street Fighter Alpha 3, R. Mika has long been a fan-favorite and we’re super stoked to bring her back after a long absence from the series. As a flamboyant young wrestler, Mika dreamed of one day becoming a star in the ring, much like her idol Zangief. Training under the strict tutelage of her coach, she traveled the world engaging in random matches with street fighters in order to spread her name and popularity.

    [​IMG]

    R. Mika’s wrestling prowess will be on full display in Street Fighter V, as she dazzles opponents with a large variety of high-flying moves. This time around, her wrestling tag-team partner Nadeshiko also assists in the fight!

    [​IMG]

    [​IMG]

    By calling Nadeshiko at the right time using R. Mika’s V-Trigger ability, you’ll be able to setup sneaky attacks and punishing command grab mix-ups that are sure to knock the stuffing out of your opponent. Players who enjoy close-combat guessing games and striking fear into the hearts of opponents will find R. Mika an absolute delight to play.

    V-Skill: Mic Performance

    [​IMG]

    [​IMG]

    • R. Mika pulls out her trusty microphone and gives a heart-pumping monologue to the crowd. The longer the buttons are held down, the more powerful her normal and special throws become! During her monologue state, she is able to absorb one hit from the opponent and can also cancel the speech at any time by letting go of the buttons, causing her to fling the mic at the opponent.
    [​IMG]
    [​IMG]
    V-Trigger: Nadeshiko (3 Variations)

    • Now this is wrestling! Depending on the direction held during the V-Trigger activation, R. Mika’s faithful tag-team partner will deliver a surprising, high flying attack at the opponent from different angles: neutral (body splash from above), hold back (dropkick from the front), hold forward (dropkick from behind). The different variations keep opponents guessing and afraid to hit buttons, perfectly setting up R. Mika’s damaging command throws.
    Fans lucky enough to be attending PAX Prime this weekend in Seattle will have a chance to try out R. Mika at the Capcom booth, so be sure to swing by to see how she plays!



    Interessante speelstijl, stuk interessanter dan Zangief, Hugo of Thawk etc. Hopelijk heeft ze een alternate costume vanaf het begin dat minder goofy is.

    Overigens gaat de volwaardige Beta, de volle 5 dagen, van start rond 01:00 zaterdag, de 29e.

    Ik heb nu de Beta behoorlijk veel gespeeld en ik vind de game té limiterend, weinig mogelijkheden om echt creatief te zijn door verschillende factoren. De game is leuk om te spelen, maar eerlijk gezegd saai om te kijken. Mijn "problemen" op eht moment:
    -Throws hebben een korte afstand, langere startup en gecombineerd met slechte loopsnelheid en weinig positieve blockstun op normale aanvallen is het lastig om enige druk uit te oefenen. Als defensieve optie is een snelle crouching light punch erg goed om tegenstander weg te drukken.
    -Weinig positieve blockstun op normals zorgt ervoor dat je geen offensief kan bouwen, of beter gezegd, erg voorspelbaar en gelimiteerd offensief.
    -Op hit zijn veel normals niet positief genoeg om bepaalde aanvallen te linken, dit zorgt er wederom voor dat er weinig creativiteit is in het doen van verschillende type combos.
    -Wanneer je denkt dat een bepalde combo werkt of juggle...hoogstwaaschijnlijk kan het niet.
    -Er zijn geen "close proximity" normals zoals in USFIV en oudere SF titels. Dit houdt in dat aanvallen veranderen op basis van hoe dichtbij je staat. Je werd in bijvoorbeeld USFIV beloond met veel positieve block en hitstun en aanvallen die niet erg veel pushblock geven. Dat is in deze game niet het geval. Dit leidt weer terug naar wat ik al constant zit te verkondigen, het is limiterend.
    -Elke aanval dat een knockdown geeft heeft 3 wakeup opties: normaal, quick recovery en back recovery(je gaat naar achteren tijdens wakeup). Quick recovery en back recovery zorgen ervoor dat tegenstander ontzettend snel weer overeind komen en het dus lastig is om een offensief te bouwen. er is vaak wel tijd om van de grond wat druk uit te oefenen, maar om een links rechts mixup te doen met een jump aanval is vaak niet mogelijk.
    -Sommige v-skills zijn niet heel bruikbaar, Chun haar v-skill is bijna niet te raken, cammy is te langzaam om op reactie te gebruiken tegen vuurballen. Alleen en gimmicky crossup kan je er mee doen.

    *In de meeste recente Gamescon build is het schijnbara zo dat het niet meer mogelijk om medium aanvallen te linken vanuit light aanvallen. Wederom ontzettend limiterend. Vooral door het feit dat in SFV de pushback op light aanvallen al behoorlijk groot is en er maar 1 pad is waarin ze kunnen worden gecombo'd. Probleem in USFIV is dat werkelijk alles met light aanvallen begon, wat niet in SFV het geval is.

    Het is niet alleen maar negatief:
    -Elk character is unieker dan ooit, v-trigger en v-skill en v-reversal zijn mechanics die per character zijn ontworpen, in tegenstelling voorheen waar de character moest worden ontworpen rondom een mechanic, zoals Focus aanval in USFIV.
    -De moeilijkste combos in SFV zijn 3 frame links, oftewel timing is nog steeds vereist maar niet in dezelfde mate zoals voor USFIV. Beginners kunnen na een middag of 2 beetje oefen de meeste combos wel doen.
    -Normale aanvallen doen pijn tijdens de neutral game. Er is een groot initiatief om ervoor te zorgen dat jij jezelf oed plaatst op het scherm ten opzichte van de tegenstander. Voorheen in USFIV kon je vaak focus inhouden om door 1 hit aanvallen te gaan, nu is de neutral game een stuk gevaarlijker en dynamischer. De interactie tussen verschillende normals heeft nu meer diepgang.
    -Een nieuwe mechanic genaamd "crush counters", elke character heeft minimaal 1(in gamescom build elk character 2) aanvallen die op counterhit een crushcounter state geven, dit geeft je de mogelijkheid om voor een lange periode alles te doen wat je wilt, mits je dichtbij genoeg bent. Voorbeelden:
    • Chun kan st.hk doen en opvolgen met haar Critical Art, of nog ene st.hk voor hevig damage.
    • Cammy can naar voren dashen en beginnen met een normal dat leidt in een volledige combo
    Om te reageren met een Critical art of om naar voren te dashen vereist enige oefening, maar zoanag je in jouw achterhoofd houdt dat er een crush counter kan gebeuren wanneer je zo'n normal gebruikt is er makkelijk op te reageren.
    -Anti airs zijn GOED. Niet meer kunnen mensen hersendood blijven springen. Spacing op eht scherm is belangrijk en kies slim je momenten om naar voren te dashen of wanneer je springt.
    - Crouchteching, invincibility op backdash is weg.
    -Er zijn geen comeback mechanics zoals Ultra in SFV, v-trigger is een extra tool in je arsenaal die vereist dat je de vaardigheden hebt om er goed mee om te kunnen gaan.
    -Grafisch ziet de game er STUKKEN beter uit dan USFIV, zowel de models, textures maar ook de animaties. Een voorbeeld is dat in USFIV en oudere SF titels een aanval hetzelfde doe top zowel block als hit, in SFV, gaat de aanval niet meer door je heen zoals Ryu zijn crouching heavy kick, er komt een nieuwe animatie dat duidelijk de aanval terug laat deinzen op block. Zo zijn er nog veel meer dingen dat laat zien dat Capcom duidelijk animaties erg belangrijk vinden.



    TLDR: De game is toegankelijker voor beginners in executie, de game is simpel kwa gameplay en heeft een grote focus op "fundamentals", dit houdt in:
    • Goed de juiste afstand hanteren op het scherm ten opzichte van de tegenstander en de hoek.
    • Goed kunnen anti airen, mensen stoppen die springen
    • Goed kunnen hitconfirmen, herkennen of een aanval raakt of niet en op basis daarvan verschillende acties doen.
    • Goed normals gebruiken(footsies), dit gaat in hand met de juiste afstand hanteren.
    • Goed patronen kunnen herkennen, check je tegenstander met aantal situaties en kijk hoe diegene reageert, pas hierop je strategie aan(springt altijd naa een bepaalde situatie, drukt altijd bepaalde knoppen wanneer diegene onder druk wordt gezet, is geneigt om veel reversals te doen etc etc)
    De game is leuk om te spelen maar naar mijn menig te simpel, capcom pushed SFV als esport titel terwijl het niet erg interessant is voor de kijker. Naar mijn mening is de game te gelimiteerd en niet agressief genoeg.
     
  15. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Moet zeggen dat de beta erg lekker speelt. :)
     
  16. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.279
    Leuk Bevonden:
    2.987
    [​IMG]

    Going on sale for MSRP $99.99 in North America, the Street Fighter V Collector’s Edition is the ultimate package for fans of the series! Check out all the contents below (and please note that above image is stll work in progress):

    SFV game disc
    The standard SFV game disc and case is included in every Collector’s Edition.
    10 inch, fully painted Ryu statue
    Meticulously articulated and commanding in stature, the sculpture depicts Ryu preparing for his next battle. The Collector’s Edition packaging is specially windowed as well so that you can see the top half of the statue from the outside.
    48p hardcover artbook
    Jam-packed with design sketches and other behind-the-scenes materials that shed light behind the development process of the game.
    Code Cards for additional downloadable content:
    Udon Digital Street Fighter Comics
    A collection of some of Udon’s finest work with the Street Fighter comic series.
    SFV Soundtrack Sampler
    Curated selection of some of the best tunes from the game.
    Twitch One-Month Subscription to Capcom Fighters channel
    This bonus is actually included with every standard copy of SFV, and gives a free one-month subscription to the Capcom Fighters channel on Twitch, which grants exclusive access to special Street Fighter chat emoticons, as well as video archive access.

    The Collector’s Edition should be up for pre-order at select retailers soon, so be sure to keep an eye out as quantities will be limited! And yes, if you pre-order the Collector’s Edition, you will also get online beta access, as well as the exclusive pre-order costume for that retailer if they have one.

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]
     
    iMark 007 vindt dit leuk.
  17. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Coole costumes, hoewel Ryu z'n baard erop geplakt lijkt. Ik heb een bloedhekel aan pre-order onzin. Overigens zullen all pre-order costumes toch uiteindelijk binnen de game te verdienen zijn.
     
  18. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    En daar is het volgende nieuwe karakter, Rashid:

    [​IMG]
     
  19. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.279
    Leuk Bevonden:
    2.987
     
    LocKuM vindt dit leuk.
  20. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
     
    LocKuM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina