Strenger optreden tegen edit-hoeren

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Ruud, 16 feb 2005.

1. Ruud

Ruud Guest

Het valt me op dat er users zijn die bijna standaard terug komen op wat ze zeggen. Ze editten hun post en vermelden vervolgens ook niet wat ze nu hebben lopen editten.
    Dit vind ik (en ik ben ook vast niet de enige) echt gru-we-lijk irritant (ik-ga-over-de-schreef-in-het-paint-topic-irritant zelfs).

Een foutje maken is menselijk, daar is de edit voor. Maar eerst stom blaten en vervolgens nog even wat toevoegen nadat er al gereageerd is vind ik irritant en dom; je bedenkt irl toch ook niet achteraf wat je nu eigenlijk wou zeggen.
    Moet je voor de gein eens kijken hoeveel er geedit wordt in discussies, het lijkt wel of iedereen na gaat denken nadat ze posten: foute en laffe zaak!

Kan hier niet wat aan gedaan worden?

//edit:
    Speciaal voor alle 'waar maak jij je druk over boeie'-posters: dat staat er toch! Govver de govver. Voeg iets nuttigs toe of reageer gewoon niet!

Laatst bewerkt door een moderator: 16 feb 2005
  2. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik edit mijn posts ook vaak, maar ik verander de boodschap niet. Vaak zijn het grammaticale foutjes, waardoor ik even op de edit-knop ram.

Als ik wel de inhoud verander zeg ik het erbij. :)

Voor de rest kan ik me best voorstellen dat het bij discussies wel eens irritant kan worden. Maar ja als je iets wilt vastliggen, maar ff quoten dan he :)

Edit: Blaat

Laatst bewerkt: 16 feb 2005
  3. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Gewoon quoten, die kunnen ze niet editten ;)

Edit (;)): Goiz zegt het al 8)

4. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, klopt. Maar ik vraag me af, wat je er tegen WILT doen. Of anders gezegd, hoe wil je het voorkomen...

5. Ruud

Ruud Guest

Dan kun je wel blijven quoten! Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van iemand anders z'n post. En kleine foutjes haal je d'r voor 95% uit als je de post herleest, zoals je altijd hoort te doen voordat je post...

Op elk ander fatsoenlijk forum is het nettiquette om even te vermelden wat je hebt geedit, ook wanneer het om kleine foutjes gaat. Ik kan me niet herinneren dat ik hier ooit iets in de trant van:
    //edit: sorry, typo
    onder een post heb gezien.

6. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    True true, 80 quotes achter elkaar wordt ook geen prettig gezicht.

*leest post na...

** drukt op antwoord verwerken

7. Ruud

Ruud Guest

En zeg nu eerlijk, het is toch totaal de verkeerde instelling om mensen te moeten quoten om maar zeker te weten dat, wat ze zojuist zeiden, er over 5 seconde nog staat?
    Dat zeg ik: strenger optreden en desnoods even wat nettiquette toevoegen aan de FAQ.
    Ze lopen hier echt te hameren op dubbelposts omdat dat toevallig in de FAQ staat, maar als je d'r een beetje over nadenkt is het blijven editten van posts véél storender!

8. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb nergens last van
    je verdoet je tijd
    je bent hier een half uur mee bezig terwijl dat je er hooguit maar 5min last van hebt ofzo

9. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    ik snap de irritatie wel, maar ik vindt het een beetje overdreven.

en die titel is ook niet echt van een hoogstaand niveau :/

Edit: ik bedoel, jij hebt het over een laffe zaak. kom op zeg, we hebben het over enkele mensen (veel zullen het er echt niet zijn) die met opzet hun topic editten omdat ze iets fouts hebben gezegd.
    De meeste mensen gebruiken editten gewoon normaal. Ik vindt echt dat jij overdrijf met hoeren en een laffe zaak. het gaat over het editten van een paar posts op een xbox forum. waar je je al niet druk over kunt maken.

Laatst bewerkt: 16 feb 2005
  10. Ruud

Ruud Guest

Nou en? Ik wel.
    Dat bepaal jij? Think twice.
    Dat is drie keer fout, pleurt op! Ga ergens anders nutteloze posts scoren Ik irriteer me er kapot aan dat hier dat normale fatsoen niet is!
    Vind jij, ik vind mensen die altijd maar lopen te editten edit-hoeren, sim-pel.

//edit: / vergeten (L)

11. Ruud

Ruud Guest

Wat kan jou het schelen waar ik me druk om maak? Dit is ook een mooi voorbeeld; had je deze hele lap tekst je niet eerder kunnen bedenken?
    Of kwam dat pas in je op nadat je 'n anti-Ruud-oneliner ging scoren?

Ik vind het laf om achteraf je post te gaan lopen editten nadat iemand er op heeft gereageerd. Dan sta je gewoon NIET in voor wat je zegt, sim-pel!
    En dat iedereen het er stiekem toch wel mee eens is is wel te zien aan dit topic; plotsklaps komen de meldingen wat er geedit is te voorschijn.

12. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Je reacties zijn nogal agressief vindt ik, je maakt je punt wel duidelijk, maar niet echt op een normale manier.
    ik vindt dat jij met deze topic de sfeer naar beneden haalt en een beetje agressief loopt te doen. het is mijn goed recht om dan mijn mening te geven.
    en die lap tekst heb ik daar express later neergezet om te kijken hoe je zou reageren; voor de goede orde; ik had hem ge-edit voor jij reageerde, nix mis mee dus. en ik ben niet laf, ik ben gewoon een fan van de xbox die zijn mening post.

13. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha waar maak je je druk om? Dan moet je maar een beetje puzzelen. Ik heb ook geen zin om bij mijn posts die ik edit te gaan zetten wat ik heb veranderd om 1 iemand te plezieren.

14. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    @ruud ; een goed voorbeeld, jij hebt daarnet 2 reacties in 4 minuten geplaatst. het was handiger en overzichtelijker geweest om je topics te editten, maar dat heb je niet gedaan omdat je zeker dacht dat wij je dan laf en sneaky vonden? :confused:

15. @Ruud:

waar ben je mee bezig? als ik vragen mag...

en als je zoiets wilt kun je het beste volgens mij beter een berichtje naar de crew sturen. met dit topic haal je volgens mij weinig uit...

Edit: + hetzelfde als SoulFighter...

16. Ruud

Ruud Guest

*zucht

Mijn punt is duidelijk toch? Die hele instelling hier vind ik gewoon niet kloppen, dat het wéér moet uitmonden in persoonlijk gezeik is zonde.
    Als ik het topic zo herlees heb ik namelijk goede punten maar worden die overspoelt door semi-flames en reacties 'waar maak jij je druk om'. Dat post is toch net, fuckfaces.

@SoulFighter; aan je laatste reactie te zien snap je de basis van 'n topic niet echt, daar horen discussies of wat dan ook lineair te lopen, niet door om en om post te editten. Overzichtelijkheid, rings a bell? En loop niet te miepen over een agressieve ondertoon, ik hou me meer in dan goed is voor mijn bloedruk met al die lui die reageren om het reageren maar die niets toevoegen.

17. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Discussie starten maybe? Het zou zomaar kunnen dat veel mensen zich eraan storen... En doordat members erover praten kan de crew ook weer zien wat er leeft, en hoe mensen tegen zaken als deze aankijken..

Dus zo nutteloos hoeft het (imo) helemaal niet te zijn.

18. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    BEn het hier met iedereen eens behalve ruud. Lekker boeiend zo een klein puntje !

19. Ruud

Ruud Guest

Moeilijk, lezen? Als het je niet boeit, waarom reageer je dan. Bugger off.

20. @Gioz: BTW ik snap zijn punt wel, alleen zijn gedrag niet (en ik vindt dat ie wel wat kan dimmen )

met zijn taalgebruik vindt ik dit geen normale discussie. zijn 1e post is ok maar daarna zit er nou niet egt een normale toon in... maar zoeken jullie het maar lekker op jullie manier uit ik bemoei me er verder niet meer mee.

(en ja ruud het is vervelend, maar helpt het nou echt om pissed off te worden tegen iedereen die dit niet vindt)

No offence, _0/

Edit: kijk eens wat een agressie... 8) hallo, doe is ff rustig :+

Laatst bewerkt door een moderator: 16 feb 2005

Deel Deze Pagina