strengere regels XBW forum.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door basovich, 8 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. basovich

basovich Guest

ik lees hier net dat strafpunten systeem maar sorry hoor het lijk wel een digitale gevangenis hier man!

zoals bijv. duppelposten: Het kan dus gewoon zijn dat iemands internet traag is ofdat het forum het weer eens zo traag als een slak is, dan klik je dus een paar x op reactie verzenden en heb je al gelijk 1 strafpunt.

en over dat adverteren snap ik niet zoveel, maar dat zal wel zijn dat je alleen in de x-bazaar dingen mag aanbieden.

en dat offtopic vind ik ook wel vrij overdreven, dan moet er een soort off-topic thread komen in de green mile ofzo, want dit vind ik toch wel strikte en overdreven regels.

wat vinden jullie ervan?!

EDIT: sorry voor de titel maar het moet natuurlijk strenge zijn ;).

2. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is idd bullshit, de mods/admins zullen wel met allemaal smoesjes hierbij komen, maar dit is gewoon de grootste bulllshit om niemand het naar zijn zin te maken hier, ''kom laten we het hier gezelliger maken'', nou sorry, dat zal niet lukken met zulke dictatuur regels.

3. MiGilleS

MiGilleS Green Mile User

Leuk Bevonden:
    0
    ben er mee eens :) ik dubbel post ook wel eens en kan je gewoon niks aan doen, doe je niet ff om te plagen ofzo...

Wannabe mod gedrag - 1 strafpunt : Misschien willen ze jullie wel helpen, wees blij zolang ze maar netjes blijven en het dus gewoon zeggen.

Offtopic - 1 strafpunt: Het kan soms gewoon zijn dat je het ff kwijt moet, hoef je niet altijd lekker te gaan spamen maar een keertje kan wel. PS voorbeeld wat kan ?:

Dubbelposten - 1 strafpunt: doe je eigelijk noooooit expres! komt door Xbw of heeeel soms je Inet

Te vroeg kicken van een thread - 1 strafpunt ligt er aan als jullie op een te vroege minuut al 1 strafpunt geven...

Adverteren - 2 strafpunten ???? Duidelijker graag !

Signature overtreding - 2 strafpunten ???? Duidelijker graag !

Foutief taalgebruik - 2 strafpunten ???? duidelijker graag ! want neem aan dat je niet voor bv: Damn ik heb het koud een punt krijgt, of voor Hb het wel kout...

Orde verstorend gedrag - 2 strafpunten ???? Duidelijker graag !

Waarschuwing negeren - 3 strafpunten ? wat moet je dan doen, smeken en sorry zeggen ?

Illegale praktijken - 3 strafpunten - eens

Kloon account - 3 strafpunten - eens

Fanboyism - 3 strafpunten - wel erg veel strafpunten en dit is nou eenmaal XBOXworld dus xboxfans zitten hier dus vind dat je over een XBOX wel zo mag praten. (tenzij dat je loopt te zeggen: FUCK DE PSP, PS3 en WII XBOX 360 OWNED. doe dan Fanboyism zonder argument mag niet....

Respectloos behandelen van mede members - 4 strafpunten - eens

Racisme - 6 strafpunten - eens... alleen moeten jullie begrijpen wanneer het een grapje is en wanneer het SERIEUS is !

Ik zeg dit niet om dwars te zitten maar ik wil het gewoon gezellig houden hier, want het is de laatste tijd al erg rustig !!!

Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    ik vind het allemaal vrij logisch... :)
    aangezien sommige mensen expres dubbelposten, moet dat toch aangepakt worden (klik je maar 1 keer op de reply knop, dan gebeurt je dat niet meer he ;))

Maar kun je zelf zien hoeveel strafpunten je hebt, of is dat alleen zichtbaar voor de mods en admins?

//edit: http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2033642&postcount=39 :thumbs: bedankt
    heb het gevonden, en heb even verder gekeken, en ik zie dat ik het ook van andere members kan bekijken :9
    ff kijken wie hier stout is geweest :+

Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  5. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Logisch :emo:?

Wannabe mod gedrag - 1 strafpunt Die heb ik dus gehad, en weet je waarom? omdat er een topic was over een spel maar er was er al 1 en toen gaf ik hem die link, helpen mag dus niet kinders!!

Offtopic - 1 strafpunt Wordt je even gedwongen om over het onderwerp te praten, oh noes, hij zegt even iets anders, big fucking deal.

Dubbelposten - 1 strafpunt Dit gaat gewoon te ver om iets over te typen

Te vroeg kicken van een thread - 1 strafpunt Opzich niet goed, maar wat is er mis met het sluiten van de thread, maar nee ''Laten we hem snel punten geven zodat die het nooit meer zal doen!#$(!)!!11!!!lollereins!!!#!BBQ!!

Adverteren - 2 strafpunten ok

Signature overtreding - 2 strafpunten Óf je kan hem er gewoon op wijzen

Foutief taalgebruik - 2 strafpunten Oh noes, hij maakt een spelfout :'-(

Orde verstorend gedrag - 2 strafpunten Ligt eraan hoe irritant het is

Waarschuwing negeren - 3 strafpunten Ligt eraan wat voor dingen hij doet

Illegale praktijken - 3 strafpunten
    Het aanbieden of het praten erover?

Kloon account - 3 strafpunten Oh jee, hij heeft een kloon, bel de politie

Fanboyism - 3 strafpunten Of je zegt gewoon of die er mee wilt ophouden

Respectloos behandelen van mede members - 4 strafpunten Meestal maken ze het er zelf naar

Racisme - 6 strafpunten

Ligt eraan in hoeverre dat gaat

6. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    naah dan bedoelen ze bvb je eigen site promoten,
    maargoed,, tjaa regels.. regels zijn er om overtreden te worden \o/

7. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het allemaal een beetje overdreven.. Een dubbelpost, en dan bedoel ik 2 keer exact dezelfde post, gebeurt in 9 van de 10 gevallen per ongeluk en daar mag je dus niemand op afstraffen. Ook het te vroeg kicken van een thread is meestal per ongeluk, en daar staat al een straf op namelijk dat je thread 24 uur dicht moet blijven. Als je hem dan weer te vroeg openmaakt, dan is een zwaardere straf op z'n plaats.

Een punten vind ik trouwens zowiezo al een ban waard, daar hoef je niet per sé punten voor te gaan geven. Dit zijn Racisme, Respectloos behandelen van medemensen, Kloon account, Illegale praktijken en Waarschuwing negeren. Misschien Orde verstorend gedrag ook, maar dat ligt aan hoe erg de orde verstoord wordt.

Fanboyism daarentegen is gewoon het uitdragen van je mening, en daar gaat het toch allemaal om op een forum? Wat wil je dan? Dat mensen alleen maar vanuit reviewers oogpunt naar een spel kijken? Normaal gesproken wordt je daarvoor betaald..

Adverteren, offtopic, wannabe mod en signature overtreding, geef een waarschuwing dat het niet mag, en doet het zich nog eens voor geef dan een 2 dagen ban. Nog eens 8 dagen, nog eens 2 maanden en ten slotte permanente ban. (Dit nog eens niet permanent, binnen een geringe tijd van ongeveer een maand).

Tenslotte het foutief taalgebruik.. Ik stoor me er wel eens aan ja, maar om er mensen op af te straffen vind ik te ver gaan.

Kortom, ik vind de nieuwe regeltjes erg kinderachtig, en ik hoop dat het anders geregeld kan worden..

8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Zijn de heren admins en moderators op trainingskamp geweest in Noord-Korea of zo? Was vast productief, gezien de fantastisch nieuwe regels hier. Stalin zou trots op jullie zijn geweest.
    Hebben ze toevallig ook kernproeven op jullie gedaan? Dat zou wel het een en ander verklaren namelijk.

9. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb niet veel rast van de regels eigenlijk, maar om mensen nou strafpunten te geven (dat is toch al een maand?) vind ik ook wel een beetje ver gaan ja. De leden persoonlijk aanspreken haalt meer uit dan ze laten weten 'ja, je hebt een strafpunt'. :+

@Darkwing, dat jij het er niet mee eens is heel normaal, maar waarom moet je dat dan altijd weer zó brengen? Weet je wat ik nou serieus niet snap? Dat jíj nog nooit ge-banned bent, serieus! 8) Of krijg ik hiervoor nou een ban? Ik vind het ook wel lachen eigenlijk dat je bijna alleen in topics post waar je kan lullen. :+

10. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nou ja, hij gaat niet schelden ofzo.. En volgens mij staat er niks in de nieuwe regels waar hij nu strafpunten voor zou kunnen krijgen..

11. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Lol, nee. Da's waar! :+ Dus je kan zoveel lullige opmerkingen maken als je maar wilt (zolang je niet scheld) en dan is alles goed. Koel. :cool:

12. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het lijkt allemaal erger dan het is. Vaak worden mensen eerst aangesproken en dan kan je met het systeem ook een waarschuwing geven en als dat niet werkt dan gaan we pas over tot strafpunten.

Wij aanbidden in het modhok tegenwoordig ook Lenin. :)

13. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij krijgen een aantal mensen in deze thread nu al strafpunten voor het respectloos omgaan met de nieuwe regels en de strafpunten :+

14. voog

voog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind sommige overtredingen en bestraffingen niet in verhouding staan tot andere (of is het anderen? = 2 strafpunten). Dat voorbeeld van Wessiej slaat helemaal nergens op als hij op een normale manier mensen naar een reeds bestaand topic verwijst, toch?

15. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Deze regels zijn er altijd al geweest, vrij simpel. Nu is het echter overzichtelijk weer gegeven voor iedereen zodat je weet dat we geen natte vinger werk toepassen.
    2 keer dezelfde post houden we heus wel rekening mee dat er iets mis is gegaan.
    Nou oppassen anders voeg ik een 12 strafpunten straf voor het niet naar de kerk gaan toe, het is zondag mensen!!

16. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Geef dan ook meteen strafpunten voor slechte grappen

17. Technotic

Technotic Digitaalgras.nl

Leuk Bevonden:
    0
    het forum wordt er zo niet leuker op, ga zo door :)

18. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds de leegloop van mods een tijdje terug, is het gewoon niet leuk meer op dit forum. Ik kijk alleen nog naar de threads waar ik een emailtje van krijg. Op het forum browsen doe ik al lang niet meer.

19. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het toch wel erg streng hoor, vooral omdat de punten permanent blijven staan. Je kan imo beter een systeem hebben dat sommige strafpunten met betrekking tot 'wannabe modgedrag'', 'offtopic', 'dubbelposten' en 'het te vroeg kicken van een thread' voor een bepaalde tijd blijven staan. Bijvoorbeeld 2 maanden, en haal je in die 2 maanden bijvoorbeeld 5 punten op deze onderdelen dat je dan 1 maand gebanned wordt. Dus haal je op 8 oktober een strafpunt dat die dan 9 oktober weer van je totaal wordt afgetrokken.

20. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Deze regels zijn er altijd al geweest, maar ja nu het forum zo groot en populair is geworden is het beter om wat flexibeler te zijn?
    Mocht je een probleem hebben met hoe je behandeld ben pm een mod/admin, maak hier een thread aan. Dit leidt tot niks.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina