Stress met Avanced scart kable

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Usual Suspect, 12 jun 2003.

1. Usual Suspect

Usual Suspect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen,

ik heb het onderstaande systeem, voldoende in en uitgangen (ook digitaal en Coaxiaal).
    Ik heb gisteren een Advanced scart gekocht, maar deze heeft een scartkop aan het einde van de kabel. Op deze manier kan ik mijn Xbox niet op mijn surroundsetje aansluiten. wat nu?
    Bestaat er nog een soort van een "overloopstukje" voor?

2. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Dat blokje wat in het midden zit van je advanced scart, daar moet je een kabel in rammen (digitale) en dan kan ie wel in je receiver

3. Usual Suspect

Leuk Bevonden:
    0
    ...moet ik de bestaande scart aansluiting er dan af halen op een of andere manier? want er zit geen aansluiting aan

4. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Heb jij wel een advanced scart gekocht?? en wel de officiele van ms??

5. Usual Suspect

Leuk Bevonden:
    0
    Yep... helemaal... en hij ziet anders uit dan die op de xbox.com site... maar hij is wel officieel.. maar vanaf dat middenkastje gaat er een kabel met een scartaasluiting.. (ik snap het eigenlijk ook niet echt goed)

6. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    Laat eens een plaatje zien welke versie jij hebt...
    Wantvolgens mij heb je een verkeerde gekocht dan (de RF-unit)

7. Usual Suspect

Leuk Bevonden:
    0
    vanavond als ik thuis ben zal ik je een pic doorsturen... (staat duidelijk op de verpakking advanced scart...

8. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Die Advanced scart MOET een optische kabel aansluiting hebben. naast de scart uitgang (de kabel die van het blokje naar je tv gaat) moet je een kleine soort vierkante ingang zien zitten voor die optische aansluiting.

9. elwin

elwin Elwin

Leuk Bevonden:
    0
    Die scart moet gewoon is je tv, die is alleen voor beeld (en stereogeluid op je tv). op dat blok zit een optische uitgang, die je ook rood ziet 'gloeien' als je xbox aan staat. Vanaf die optisch uit, moet een optisch kabeltje naar je optisch in op je versterker. (niet meegeleverd met de advanced scart cable) DIe zul je dus, mits je m nog niet heb, moeten kopen. Bij It's, correct en dixons kun je die dingen kopen voor zo'n 20 euro. Je hebt dan wel high quality

10. Usual Suspect

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is em:
    http://www.xbox.com/NR/rdonlyres/41...-9CE5243C121B/0/sisadvancedscartconnector.jpg

De Xbox SCART-kabel (uitgebreid) verbindt de console met tv's die zijn voorzien van een SCART-aansluiting en kan RGB-videosignalen doorgeven voor een betere beeldweergave. Deze kabel kan ook op digitale audio-receivers aangesloten worden. Je hebt een geluidssysteem met Dolby® Digital decodering en een glasvezelkabel nodig voor Dolby Digital geluid. (Extra kabels en geluidssystemen zijn los verkrijgbaar.)
    Prijs: €29.99

11. Usual Suspect

Leuk Bevonden:
    0
    ik vrees dat is er over heb gekeken.. oepss....!!
    moet ik me nu schamen? :)
    Thanx.. jullie hebben me geholpen

12. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat had ik ook, dat gaatje voor die optische kabel is zo goed verstopt dat ik ook even bezig was om hem op te sporen.
    Maar nu alles werkt, is het niet fantastisch

13. Rego

Rego Reg0wnage!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hem gelijk al. WOOOOHOOOOO!!!

:confused:

14. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    ik vond die kabel tegenvallen, mijn reciever/versterker herkent gewoon de Dolby Digital signalen niet :confused:
    alleen maar surround :mad:

15. elwin

elwin Elwin

Leuk Bevonden:
    0
    Staan de instellingen op je xbox wel goed dan? Daar moet je nog eens, als je die cable voor t eerst gebr dd en dts enabelen

16. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Of je moet dts en dolby digital aanzetten in het sound menu (komen nieuwe opties bij als je de advanced aansluit).

Of (als je nog slimmer bent) mag je, je receiver zo zetten dat hij het digitale geluid pakt en niet het analoge van de scart zelf, dus ff de receiver op digital zetten.

17. elwin

elwin Elwin

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat bedoelde ik ook. ;)

18. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Controleer eerst even de instellingen in het Xbox menu'tje.

Enne.......misschien een lullige vraag maar heeft je receiver/versterker een Dolby Digital/DTS decoder?:eek:

Zo ja,
    Probeer dan eens de ingang voor het Dolby Digital signaal op ''Auto'' of zo te zetten.

Welke receiver heb je eigenlijk? Merk? Type?;)

19. the man

the man Space ninja's 4 ever

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dat ook, versterker kent het niet.

Alles staat goed ingesteld op de xbox.

Dealer zij dat de xbox een bepaald soort digitaal signaal uitzend en dat de versterker een ander signaal leest, waardoor alleen stereo geluid mogelijk is, je moet dit in de winkel laten omzetten.

20. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Tja het klinkt cru maar de verkoper dient dan even zich bij te laten scholen, er is namelijk maar 2 soorten Dolby Digital signalen, gecodeerd en gedecodeerd. De Xbox heeft geen decoder dus is het gecodeerd. Dit betekent dat je versterker een decoder ingebouwd dient te hebben.
    Vaak is het het meest verstandigst het via de Coaxiale aansluiting te doen (werkt zo goed als altijd, heb het nog nooit meegemaakt dat het niet werkte.
    Mocht de Advanced Scart niet een coaxiale uitgang hebben, de mediamarkt heeft een RGB kabel voor maar €12.95 die wel een coaxiale aansluiting heeft en geloof mij maar, hij werkt perfect, haarscherpbeeld en loepzuiver geluid, heb het nog nooit zo goed gehoord bij een console.

Deel Deze Pagina