Zoals iedereen inmiddels weet maakt dit Live onspeelbaar... Ik heb 't op een ander forum heel uitgebreid uitgelegd, ik zal dat hieronder ff posten. Iemand ervaring met demon en hun standaard wired router en Live? Er is inmiddels al zoveel geprobeerd, ik hoop dat hier iemand een oplossing hebt anders zit er niets anders op dan Live stop zetten want 9vd10 games kan je gewoon niet joinen :C A: Abonnement DSL EXPRESS 1: Naam provider DEMON 2: Soort abonnement (naam, type) ADSL2+ 3: Kabel, ADSL, of anders? ADSL 4: Up- en downloadsnelheid 6k/1k B: Hardware 1: Modem merk en type router 2: USB modem? (Ja/Nee) nee 3: Router ja, Zyxel prestige 2602h-61c 4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) nee 5: Direct Connection Ja/Nee nee 6: Crossover kabels in gebruik? ja 7: Hub in gebruik? switch C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt; 1: TCP/IP adress, netmask, gateway 192.168.1.xxx 255.255.255.0 192.168.1.1 2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? nee D: Xbox Settings 1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? ja 2: Dashboard versie? latest 3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? faalt niet 4: Wat is de exacte foutmelding? Strict NAT 5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? ----------------------------------------------------------------------- Hi, I'm having this problem with Xbox 360 and Live. I hope someone can help me with it because the service is completely useless with NAT on strict, u can only join games of ppl that have open NAT, while the majority has moderate NAT. And your; ISP says, sorry, your line is ok, and no support for Xbox. Microsoft says, sorry, your Xbox is ok, no support for your router.. Zyxel says, sorry, no support in your case with the Xbox. Issue: When running the connection test on the xbox, it says my NAT is strict. Now according to the xbox knowledge base, this means that the NAT policy is very tight on my router, so either. - 88 UDP, 3074 TCP/UDP are needed and not being forwarded. - uPnP not working correctly. - Firmware not up to date. - Device not compatible with Live.... - Firewall.. ? What i tried: - I have the ports forwarded as shown here, now i cannot choose TCP or UDP so i have no id if this is ok.. But it seems ok 2 me * problem here? udp thing? - uPnP is enabled..: * seems ok - Now here is the firmware story, i can't seem to upgrade it, i've tried it in any way, through ftp, webinterface and serial link. And in the order as shown in the sticky above.. The reason i think it isn't updating is because it shows 2005, while the latest release shows a 2006 timestamp. The version number is the same though... * here is where i think lies the problem, maybe someone can verify if the firmware is up to date, or my router might be broken? - Firewall disabled also has no effect in combination with the above * a bit abstract but should work.. - Compatibility... http://www.xbox.com/en-US/support/connecttolive/xbox360/homenetworking/equipment.htm * it is not on the compatible, nor on the incompatible list - Etc P2602H-61C ISP: Demon.nl ----------------------------------------------------------------------- bedankt.
heb je je xbox ook dat ip nr gegeven? Je moet je 360 namelijk een vast ip adres geven anders blijft deze strict... Met UpnP moeth het gewoon werken ...
Ja :c de xbox heeft een manual IP Op de advanced settings zag ik niets relevants staan.. Toevallig geen klachten van andere ppls met Demon en hun wired router?
als je hem op automatisch zet .. heb je dan nog steeds een stict nat ... ? Ik wil even de stappen na gaan ... zover ik weet hebben de mensen bij demon geen problemen... De modem is ook zyxel neem ik aan (dus je router is een gateway) of heb je nog een modem naast je router?
Haal de UDP/TCP settings eens weg en maak alleen even gebruik van UpnP .. hoe ver kom je dan? Nog steeds NAT strict?
Ok ik zal deze suggesties ff proberen zodra ik thuis ben, dan laat ik et nog wel weten.. bedankt zover
Ok ppls, bedankt. Oggm nog wat combinaties geprobeerd tussen NAT, uPNP en statisch of automatisch ip op de box, En ik geloof dat de combinatie; geen port forwards, uPNP aan, met DHCP een OPEN!!! resultaat gaf Thx!
En zie je nu een verbetering bij het joinen van games? Want ik las ergens dat niet enkel de NAT open voor verbetering zorgt, maar dat ook het openzetten van poorten nodig is. Hoe het nu bij mij ingesteld is: Poorten open: 88, 2074 en 3074. UPNP: UIT, statisch ip op Xbox, statisch DNS en DMZ op ip van Xbox.
Die poorten hoef je niet te openen, overbodig... DMZ op het IP van je Xbox zorgt daar voor... \o/ DMZ geeft volledige toegang \o/
ja ik las dat dat DMZ erg relaxt is maar mijn router heeft dat niet, en met de ports geforward heb ik gewoon een strict nat, zonder forward met met upnp en automatisch ip wel. krazy shit..
Je moet ook elke keer maar 1 combinatie gerbuiken .. anders snapt je router het niet ... Als je UpnP gebruikt dan moet je geen port forward gebruiken .. Het is dus niet en en maar of of
ik heb precie het zelfde probleem ik heb ook een zyxel 2601-61c en ik heb poort 88 en 3074 open gezet en hij zegt nog steeds nat strict wat had je nou precies gedaan want ik ben nou al weken bezig en ik raak lichte lijk gefrustreerd. wat moet ik nou doen met dat upnp thnx
oooohhhhh jeeeeeeeeeeeeeeeeeeessssssssssssssssss eindelijk eindelijk ik moest upnp aan zette jeeeesss eindelijk gelukt thnx iederen en fardo