1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Stronghold 1 - Help

Discussie in 'Games' gestart door Enygm, 23 feb 2005.

  1. Enygm

    Enygm Enygm

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu dat in april Stronghold 2 eraan komt en de screenshots mij doen watertanden heb ik de Stronghold 1 gekocht.
    (Volgens de userreviews is/was het een fijn spel en voor 5 euro kan ik het toch niet laten liggen hé (jaja, het kost maar 5 euro niet meer))

    1 groot probleem: in het doosje ontbreekt natuurlijk elke vorm van handleiding.
    Nu heb ik op de CD als gezocht naar een PDF ofzo, maar het enigste wat erop staat is een Worddocumentje 'Readme.doc' waar wat sneltoetsen instaan enzo, maar voor de rest niets interessant

    Mijn probleem:
    ik ben nu bezig met missie 5 en na een tijdje sterven plots al mijn ventjes. (ik krijg geen melding van ziekte ofzo, ik heb eten in overvloed enzo, maar plots daalt mijn populatie)

    Nu heb ik al het internet afgezocht en overal vind je wel 'Walkthroughs' enzo, maar daar ben ik niet veel mee. is er toevallig nog iemand die weet hoe het komt dat mijn bevolking uitsterft.

    (of kan er iemand naar de winkel rennen, 5 euro spenderen voor een leuk spelletje, het ook proberen achterhalen en het me dan zeggen :)

    Thx
     
  2. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is al een tijd geleden voor me dat ik dit speelde. Gaan er echt mensen dood of vertekken ze uit je kamp? En wat is de stand van je populariteit?
     
  3. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Om te kijken hoe je populatie in elkaar steekt klik je op het boek linksonder en dan op populatie, daar zie je dan -8 tax, +8 food, +2 hiervan -2 daarvan etc.

    Je kunt na dat je op het boek hebt geklikt ook direct per sectie kijken wat de populariteit ergens van is, de populariteit die het geloof geeft en op hoeveel % het volgende happyness niveua bereikt wordt.

    Gaat het hier trouwens over stronghold of stronghold crusader?
    Die 2e is ook zeer vet, ietsje anders en met arabische eenheden erbij en een 50 link missie crusader trail.
     
  4. Enygm

    Enygm Enygm

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Spinner en Tco,

    Bedankt voor jullie bijdrage.
    Het is inderdaad zo dat de mensen vertrekken ipv sterven.

    Aangezien ik het geluid jammergenoeg niet kon aanzetten toen ik het begon te spelen hoorde ik de stem niet die zei: "Your people are leaving".
    Ondertussen heb ik het al met geluid gespeeld (Wat een fantastische sfeermuziek) en heb ik het gehoord.

    Ik wist ook niet wat dat grootste getalletje was op het boek maar nu weet ik tenminste dat het mijn populariteit is.

    Ik ga de thread wel nog niet sluiten, want misschien kom ik nog andere problemen tegen . (of zijn er andere die het spel ook gekocht hebben en het ook aan het spelen zij
     
  5. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Welke versie heb je nu?
    Kga uit van de 1e, daar zeker, moet je veel crossbow archers trainen, 50-150 als je aanvalt ieg, samen met zo'n 100 knights. stuk of 5 trebuchet bij de tegenstander om muren naar beneden te krijgen.

    Goede tactiek voor tax is; +8 food +8 van inns, -16 tax je kunt ook nog enkele churges bouwen, 1 geeft +1 popu en 1 +2 (als die in de 1e inzaten al) en ze geven extra bonus als je popu boven zoveel % geblessed is door de priests en misschien 1 of 2 popu punten van bloemen bakken en zo en dan de tax op -20 zetten.

    Die bloemen geven popu maar wel minder werk efficientie.

    Je kunt ook +8 food +8 ins -16 tax en +3 van churges (slaap stand aan de bonus geven ze altijd) en dan -3 met evil dingen plaatsen, je popu + is dan gewoon 0 maar je hebt een goede bonus bij de combat en werk efficientie dan.

    Hmm iets meer geworden dan ik dacht, naja gods speed :+.
     

Deel Deze Pagina