1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

studie financiering

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sun_Zize, 23 jan 2006.

  1. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook een vraagje betreffende dit topic.

    ik wordt binnenkort ook 18, maar ik zit nog op de havo (ja zittenblijvertje -_-). Ik had echter gehoord van een vriend dat je wel een schoolgeld tegemoetkoming kunt krijgen ook als je nog op de middelbare school zit, weet iemand hier meer van?

    Edit:
    Ziekenfonds krijg je toch apart terug van de belasting? (als je een bijbaantje hebt iig wel volgens mij).
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2006
  2. SplinterCell

    SplinterCell Guest

  3. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net wat informatie ingewonnen en dat schijnt bij het nieuwe zorgstelsel toch echt zo te zijn?
    er zijn echter nog wat wettechnische problemen en hier en daar wat onzekerheden, maar in principe krijg je het bedrag terug bij een bijbaantje :)
     
  4. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    nee, je krijgt EEN bedrag terug.
    Dit is meestal iets van €34, ligt eraan hoeveel je verdient. Des te meer je verdient, des te minder je terug krijgt.

    ziekenvonds kost meestal 80-100 euro's, dus daarom zegt hij, het is meestal niet genoeg.

    maar deze thread ging over Studie Financiering.
     
  5. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    jah en de stufi is niet meer 70, zoals steeds gezegd wordt hier... maar €89,24. Tenminste dat heb ik vandaag bijgeschreven gekregen en ik heb gewoon een basisbeurs.
     
  6. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik denk dat als je het geld (of een deel) wilt houden je even met je ouders moet gaan praten.....hoewel ik het niet raar vinden dat ze zeggen dat je het geld in moet leveren. Ze betalen je opleiding en als ik het goed begrijp woon je nog thuis en betalen ze dus ook je eten, je mag in hun huis wonen en je moeder doet de was, dus echt iets te klagen heb je imo niet. Als je het er niet mee eens bent kun je altijd op kamers gaan wonen (als je er een kunt vinden) en dan kun je met de beurs net de huur betalen.
    Als je geld wilt hebben moet je gaan werken, heb ik ook gedaan tijdens mijn studie en ik ben er echt niet slechter van geworden
     
  7. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kreeg normaal €233,08 en deze maand €248,48 :)
     
  8. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    is het nu weer omhoog gegaan? :+
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nee het is omhoog gegaan door die nieuwe zorgwet.
     
  10. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    ik zie het ja, zit nu ineens op 471 ipv 453 :cool:
    dat noemen we dus een financiele meevaller.:+
     
  11. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    dan moet je wel uitwonend zijn. ik woon thuis en kreeg altijd 356
     
  12. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    was tot voor kort idd uitwonend.
     
  13. Robertione

    Robertione Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhmn waarom krijg je (Lord Armada) 356 euro per maand als thuiswonende??
    Heeft dat te maken met hetgeen je ouders verdienen?? Of omdat je zelf je studie betaald??
     
  14. SplinterCell

    SplinterCell Guest

    wel onduidelijk allemaal man.. damnz..
     
  15. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is helemaal niet onduidelijk ;). Je hoeft er zelf eigenlijk weinig voor te doen. Het wordt onduidelijk omdat iedereen hier van alles door elkaar heen post :+
     
  16. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik snap wel wat er onduidelijk is...
    de krijgt 89 (zoals ik) en de ander 200 of 300 euro of zelfs meer.

    een maat van mij heeft ook rond de 200 euro terwijl hij zelfde opleiding doet als ik enz.

    zou dat puur te maken hebben met die aanvullende beurs?

    en zoals ik het lees op de site van de ib groep moet je die aanvullende terugbetalen :
     
  17. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee, het staat er heel beroerd ;)

    De beurs bestaat uit 3 delen:
    1. De basisbeurs. Deze is voor iedereen gelijk en verschilt alleen als je thuis of uitwonend bent.
    2. De aanvullende beurs. Deze wordt vastgesteld aan de hand van het inkomen van je ouders. Verdienen je ouders weinig, dan krijg jij een aanvullende beurs. Verdienen ze veel, dan vindt de staat dat ze mee moeten betalen aan je opleiding. Dit wordt keurig in een brief vermeldt.
    3. De lening. Willen je ouders niets betalen, of wil je zelf wat extra ruimte? Dan kun je de lening aanvragen. Deze moet je terugbetalen, maar tegen een aantrekkelijk rente-tarief en je mag geloof ik in 10 jaar terugbetalen.
     
  18. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    aight! muccos gracias..
    het staat er inderdaad vrij vaag
     
  19. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    kijk, Rox snapt het :)
     
  20. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    mijn maat zen studiefinanciering is gestort.

    hij: 355,22 ik :89

    nogal een verschil voor 2 mensen die dezelfde opleiding doen...ik vind het maar gaar :confused:
     

Deel Deze Pagina