[sugestie]Betalingen.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door janizzz, 8 jul 2004.

1. janizzz

janizzz wazig persoon

Leuk Bevonden:
    0
    [suggestie]Betalingen.

Zodat oplichters op deze site geen kans meer hebben om hier spellen te verkopen en nooit op te sturen, is het misschien een idee om zo een systeem te hanteren als op ebay.
    als volgt:
    XBW start een eigen bank rekening, lijkt me handig en snel met internet bankieren, en als er dan een deal is gesloten, word het geld op die bank rekening gestort van XBW, en dan stuurt de verkoper het spel op, en als het spel is aangekomen bij de koper, maakt XBW het geld over op de rekening van de verkoper.

Laatst bewerkt: 8 jul 2004
  2. Moondrake

Moondrake T-Shirt Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    he dit is wel een strak plan, alleen moet dit dan weer allemaal door xbw geregeld worden en willen ze waarschijnlijk er ook wat winst uithalen. :+

3. FabianNL

FabianNL Guest

is denk ik ook wel heel erg veel werk...

4. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Lijkt me idd teveel werk voor xbw. Maar anders zou het idd wel een handig systeem zijn. Hoewel je dan altijd nog mensen hebben die t spel niet opsturen, dus dan zou xbw daar ook in het midden moeten staan, wat voor extra kosten zorgt aangezien het spel nog een keer moet worden opgestuurd.

5. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat zal inderdaad veel tijd gaan kosten, maar misschien zijn er vrijwilligers die deze taak (gedeeltelijk) op zich willen nemen?

6. <:.oRoBBeRTo.:>

<:.oRoBBeRTo.:> .

Leuk Bevonden:
    1
    Het zou mooi zijn, alleen het vereist veel kennis en je word dan een bedrijf...

Suggestie is met 2 g's btw

7. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    dit gaat nooit door..... trouwens zo'n voorstel was al eens gezegd hier.... gebruik de search maar eens he :confused:

8. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat hier alleen om de verkoopdeals, en niet om de ruildeals.

9. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Ook bij verkoopdeals moeten spellen worden opgestuurd.

10. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    In your dreams...... :eek:

Zoiets kost ontzettend veel werk en dat zou dan ten koste gaan van de tijd die ze aan de rest van XBW kunnen besteden (frontpage, forum) het zijn allemaal vrijwilligers he? en die hebben geen tijd en zin om alles te controleren en honderden transacties te maken, lijkt mij. ;)

Als je op Internet wil handelen moet je ook bereid zijn om aan risico- inschatting te doen en die risico's op je te nemen.....

11. janizzz

janizzz wazig persoon

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie eigenlijk niet echt waarom het niet zou kunnen, als je paar mensen hebt die het vrijwillig zouden willen doen, appart email adres aanmaken, mensen sturen daar hun deal heen, de koper boekt het geld over op XBW als het geld op de bankrekining van XBW staat sturen de vrijwilligers een mail naar de verkoper, die verstuurt het spel naar de koper, die stuurt email naar XBW en het geld word over geboekt op de rekening van de verkoper. Als je nou 4 vrijwilligers hebt moet het goed lukken, als ze alle 4 ged samen werken en een goed overzichtmaken.

12. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Gaat toch in 99 van de 100 gevallen prima?

13. Slecht plan

Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2004
  14. janizzz

janizzz wazig persoon

Leuk Bevonden:
    0
    bij mij maar 50% :mad: :mad: :mad:

15. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Maar niet 2 x, het spel wordt namelijk pas opgestuurd, nádat het geld op de XBW rekening is ontvangen, waardoor je een spel nooit 2x hoeft op te sturen en dus ook nooit dubbele verzendkosten hebt.

16. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    En waar zit dan de meerwaarde voor XBW hierin? Wat 'hebben' zij eraan?
    Bovendien gaan deals via Xbazar in 99% van de gevallen toch goed. een gezonde dosis achterdocht en goed je ogen en oren open houden en je komt al een heel eind......

17. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    goed idee, maar 't gaat niet werken (zoals anderen ook al zeggen)

't neemt veel tijd in beslag, en als er iets mis gaat dan staat xbw idd tussen 2 vuren!
    Ik maak bijv. 't geld over de de xbw rekening... ik ontvang het spel niet.
    de andere kant meent toch echt de game opgestuurd te hebben en z'n geld te willen, terwijl ik m'n cash terug wil!

18. janizzz

janizzz wazig persoon

Leuk Bevonden:
    0
    XBQ heeft eraan dat hun verkoop forum betrouwbaarder is

Tommy, jij maakt het helemaal bont |:-

19. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    wat Tommy zegt klopt wel en de fout kán ook bij de tpg liggen...

20. Egamer

Egamer Je weet waarom

Leuk Bevonden:
    1
    Super plan! Hopelijk kan onze Jorrit het in elkaar zetten!

Deel Deze Pagina