Suggestie aan XBOX World: Bespreek games eerder

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Jerhova, 26 mrt 2004.

1. Jerhova

Jerhova Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me weleens af waarom de redactie van X-Box world nooit een preview publiceert van een spel dat in Amerika allang uit is. Overigens merk ik hetzelfde op bij X-Box Magazine, dus het zal wel vanwege een bepaalde reden zijn.

Dat een MOD-chip niet kan daar heb ik begrip voor, die zijn immers illegaal. Maar als je een Amerikaanse en/of Japanse x-box geimporteerd hebt kun je toch spellen heel snel al reviewen? Dat lijkt me voor een echte x-box fanaat toch ook wel de moeite waard. Of mis ik hier iets. :confused:

Soms zie ik spellen voorbijkomen die allang uit zijn in Amerika en dan wordt er hier nog misterieus over gedaan als zou de inhoud van het spel nog lang niet bekend zijn...

PS: Misschien is dit al eens eerder ergens gepost, ik lees dit forum niet elke dag. Als dat zo is, mijn excuses hiervoor.

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Maar dan nog, als ze een review hebben en we moeten hier nog enkele maanden op de game wachten waar mogelijk nog veranderingen in komen schiet het ook niet echt op. En er zijn dan ook reviews te vinden op andere sites in bijv. Amerika van games die daar al uit zijn. Vind het wel prima met de reviewdata hier.

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Een website is qua recensies grotendeels afhankelijk van de uitgevers. Die voorzien ze van recensiemateriaal wanneer dat mogelijk is. Dat kan zijn rond de releasedate zelf, maar ook iets eerder.

Het is niet echt lucratief om geld te stoppen in het importeren van allerlei spul om daarmee een vroege recensie te plaatsen. Het heeft zelfs weinig nut, want het meest effectief is een recensie op het moment dat de game uit komt.

Een preview plaatsen van een titel die al uit is in een andere regio lijkt me een beetje jezelf bedriegen. Dan vertel je dus expres minder en vel je geen oordeel, omdat je wilt wachten op de Europese uitgave.

Maargoed, ik spreek niet meer namens XBW :) Is meer mijn eigen gedachte om het geheel.

4. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Een snelle preview van het spel dan.

5. box_menno

box_menno Fatboy slim addict..

Leuk Bevonden:
    1
    een tijd geleden was er een revieuw van simpsons hit en run

dat spel was toen al dik 3 maanden uit.

maar de previeuws jaah ik kijk daar niet echt naar..
    ik zie wel of het een leuk spel ja of nee.

6. J_Star

J_Star Your God

Leuk Bevonden:
    0
    nee voor previeuws en revieuws moet je op deze site dus echt NIET zijn ik kijk altijd lekker op ign daar hebben ze alles.

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Dan ga jij toch daar heen...
    Ik vind het wel goede en genoeg reviews. Je probeert natuurlijk altijd zoveel reviewversies te bemachtigen voor je site en vind dat aantal bij xbw dan ook prima. De meeste games die ik heb/wil staan wel een review van (kan zo snel geen bedenken zonder review).

8. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Verkeerde topic, wordt verplaatst naar "Problemen, suggesties en opmerkingen".

Veel plezier nog!

9. il bruto

il bruto Flame Fury

Leuk Bevonden:
    2
    mij lijkt t dat het uitstellen van previews/reviews van reeds gereleasde games vooral verwarring kan scheppen bij gamers...

10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    hoe bedoel je:confused:

11. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    dan denken ze dat ie net uit is terwijl het buurjongetje em al 3x heeft uitgespeeld

12. il bruto

il bruto Flame Fury

Leuk Bevonden:
    2
    wel dat sommige gamers uit die vertragingen afleiden dat t spel er niet komt,of op een andere (latere) releasedatum dan verwacht.niet dat dat zo'n ramp is,maar toch,als je al lang op n bepaalde game zit te wachten,en je hoort er lange tijd niks van,hoewel ie in de states/Japan al lang uit is...al kan je uiteraard voor pre-/reviews op andere sites gaan kijken

13. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Nou ja, de releasedate staat altijd bij de preview, dan wel review, aangegeven. Dus voor grote verwarring zou dat niet moeten zorgen. En ja natuurlijk proberen we elke game zo vroeg mogelijk (rond de release, niet maanden van tevoren) te reviewen, maar we moeten prioriteiten stellen en zo nu en dan schiet er wel eens een game bij in.

14. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    @ WouteR : Jij zei dit,
    Waarom geen geld er in stoppen?
    Je gaat me niet vertellen dat er met Xbw niks verdient word, en als je de games eerder re- previewed dan krijg je meer/betere bekendheid en dat resulteerd in meer leden en meer tevreden members..

15. il bruto

il bruto Flame Fury

Leuk Bevonden:
    2
    dat bedoel k nou juist,Gerbo:geen pre-/review,geen releasedatum.(europa)

16. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik weet het niet. Ik denk niet dat mensen er zo bij gebaat zijn als ze 3 maanden van tevoren al een recensie van een game lezen en vervolgens alles weer vergeten en tegen de tijd dat ie uitkomt gewoon die review weer gaan lezen. Dan kan je net zo goed wachten tot ie in de EU uitkomt.

En daarbij, de echte toppers komen steeds meer wereldwijd (nagenoeg) gelijk uit en dan maakt het dus ook niet uit. Voor de minder goede/bekende games is het gewoon niet lucratief. Vijf of zes games kan nog maar als je elke maand twintig games moet kopen raken de funds ook snel op hoor :)

17. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Of jullie van de frontpage de games eerder moeten reviewen is niet mijn mening. Mooi op tijd nu, zeker als er een aktieweek aan de game is gekoppeld. Zo vanuit aktieweek naar de winkel. Goeie timing.

Wel vind ik het jammer dat het voor mij geheel onduidelijk is welke games in de nabije toekomst gereviewed gaan worden. Dus een hoekje met: "komende reviews" of iets, spreekt mij wel aan.

18. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Hiervoor hebben ze 'previews' uitgevonden.. Na een preview van een spel volgt hier meestal ook een review van dus dat lijkt me wel duidelijk. En alle andere reviews waar geen preview van is verschenen moet je gewoon een beetje nadenken wat goede spellen zouden kunnen zijn en dan verschijnt hier ook een review van. Want van de mindere spellen heb ik eigenlijk nog nooit een review ontdekt op xbw. Dat vind ik dan weer raar, want zo weet je dus niet of het misschien roch een heel leuk spel zou kunnen zijn en om dit te ontdekken zou je het spel dus moeten kopen. Voor deze spellen zou ik als xbw wat extra reviewers laten komen die hier wel tijd voor hebben.

Laatst bewerkt: 26 mrt 2004
  19. Jerhova

Jerhova Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Laat ik voorop stellen dat (voor zover dat nog niet duidelijk was) ik xboxworld.nl een fantastische site vind die ik regelmatig bezoek.

Alleen de reviews vallen me een beetje tegen, vandaar de suggestie. Neem bijvoorbeeld Ninja Gaiden, dit spel is allang uit in Amerika en ik ben zeer benieuwd of het ook daadwerkelijk is wat ervan verwacht wordt. Nu moet ik dat lezen op buitenlandse sites maar het zou best een aardig idee zijn volgens mij om daarover al iets te zeggen op xboxworld.nl, want het is toch relevante informatie en je kunt op basis daarvan beslissen of je alvast een spaarpotje moet maken om de game straks te kopen. Sta ik daar alleen in of niet?

Als je zegt dat we het "tegen die tijd toch weer vergeten zijn" dan onderschat je mijn lange termijn geheugen ;-)

Om nog iets toe te voegen: ik heb het idee dat er vrij weinig reviews zijn, terwijl er massa's games uitkomen. Ik begrijp dat het best een werkje is om een review te doen en je de kwaliteit in de gaten moet houden. Maar ik zou het prettig vinden om er meer te zien, nu is het wel heel beperkt naar mijn gevoel. Een site als dgs-online heeft het wat dat betreft beter voor elkaar en ik vind het prettig om een "one-stop-shopping" adres te hebben. Even xboxworld checken en je bent weer helemaal bij op xbox gebied... nu moet ik drie of vier sites langs.

Trouwens ik weet een beetje hoe deze site werkt aangezien ik bekend ben bij Gamer.nl en GamePoint. Er wordt dus wel wat aan verdiend lijkt me zo... geen tonnen maar toch genoeg om een xbox te importeren. Anders zou je het altijd nog door fans kunnen laten doen die er wel één geïmporteerd hebben en ook een aardig stukje tekst kunnen schrijven. Het lijkt mij niet zo vreemd als die bestaan :)

Nogmaals, verder niets dan lof :) Ik vroeg me alleen af waarom de gang van zaken is zoals die is.

20. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Het is al mogelijk om een eigen geschreven (p)review te tonen aan de redactie van xbw. Deze kijkt dan of hij geschikt is om hem daadwerkelijk te plaatsen op de site.

En ik denk gewoon dat ze geen tijd hebben om al die games te (p)reviewen.. het zijn ook maar mensen die ook andere dingen hebben te doen in hun leven dan (p)reviews schrijven en nieuws posten op de website, toch? ;)

Deel Deze Pagina