Het valt me op dat sommige mensen eindeloos onder hun thread zitten te kicken in Xbazar. Soms zelfs om het uur ofzo. Dit is natuurlijk een domino-effect, want door die vele kicks zakt je thread nog sneller weg dan anders, en moet je dus noodgedwongen zelf ook beginnen kicken. Zou het daarom niet interessant zijn om een maximum aantal kicks per thread op te geven, bvb maximum 3 kicks per thread? Zo vermindert de kicking madness en zakken threads ook minder snel weg lijkt mij.
Het is idd een domino effect.. ik merk het met mijn eigen thread ook.. Soms zit ie na een uurtje al op de 2e pagina.. Wil je hem een beetje in beeld houden dan moet je haast wel een kick geven.. Ik probeer het wel binnen de perken te houden. Maar ik zit ook op meer dan 1 p. 12 uur.. Maar misschien wat meer controle erop zou geen kwaad kunnen..
Denk dat een maximum niet zo handig is. Wat je dan krijgt namelijk is dat iemand na 3 keer kicken weer een nieuwe thread moet openen noodgedwongen om zijn spullen onder de aandacht te krijgen. De gewone ongeschreven wet van 1X per 24 uur zou gewoon wat strenger toegepast kunnen worden.
Waarom kicks tegen houden, anders krijg je alleen maar mensen die hun topics opnieuw aanmaken. 1x in het uur een topic omhoog kicken is natuurlijk wel wat overdreven
Ok jullie hebben helemaal gelijk. Ik betrap mezelf ook op te veel kicken, MAAR dit komt eigenlijk omdat iedereen dit veel te veel doet. Ik wil graag mijn spellen zo snel mogelijk kwijt en dit bereik je natuurlijk niet als je thread op pagina 3 6e alinea staat... Dus het is idd gewoon een 'domino effect' en dit kan alleen aangepakt gaan worden als er streng op gecontroleerd wordt bij iedereen *al denk ik dat dit onbegonnen werk is...* Maar goed ik zal er bij mezelf wat meer op letten! EDIT: Ik denk zelf dat 1x per 24 uur te weinig is... Maar ja, wie ben ik he?
Shit zeg, ik zie nou bij mijn thread in Xbazar dat ik me er zelf ook schuldig aan heb gemaakt... Veel te veel gekickt, maar dat heb ik denk ik toch onbewust zo vaak zo snel achter elkaar gedaan. Beter opletten dus... Ontopic: Idd 1x in de 6 uur of desnoods 1x in de 3/4 uur... Maar ja nogmaals, ik denk dat het onbegonnen werk is om het allemaal bij te houden. Of ze moeten er 30 moderators bij nemen.
Gewoon kicken verbieden. Als niemand kickt is het niet nodig en blijft je topic goed zicht baar. Als er lang niet op gereageerd wordt zakt ie wel weg, maar dan moeten er een stuk of 20 nieuwe threads intussen aangemaakt worden. En anders alleen kicken als je op de 2de pagina of verder weg staat. Want dat kicken vind ik irritanter dan dat iemand te koop schrijft ipv [TK], maarjah, wat doe je eraan he
Kijk opzoch heb ik geen last van al die kicks, maar om nu voor elkaar een thread omhoog te houden vind ik ook wat overdreven: Xbazar link
In Xbazar willen mensen graag dat hun topics gezien worden. Je weet neem ik aan wel dat als je post dat dan de topic bovenaan komt te staan. Mensen halen hun topics dus omhoog (meestal met simpel woordje zoals: kick, schop enz.), ze kicken hun topic dus omhoog.
ik vind het beter dat je alleen mag kicken als je op de 2e agina staat, maar ookal komt er een andere suggestie/oplossing, de moderaters kunnen dit nooit bijhouden
Misschien is het beter als je kickt zodra je thread op de tweede pagina staat. Je krijgt dan wel het probleem met het aantal threads per pagina (min 20 tot max 50) maar daar is vast wel een oplossing voor.